Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavat...
Kuinka kauan teillä on mennyt lääkityksen aloittamisesta, että olonne on korjaantunut " normaaliksi" ? Itse aloitan lääkityksen huomenna...
Kommentit (8)
vointi kohenee jo 2-3 viikossa, eli muutoksen huomaa. Olo " normaali" vasta useamman kuukauden päästä.
Saanko vielä udella millaisella annostuksella sinulla lääkitys aloitettiin, ja minkälainen annostus on nyt?
Mulla oli juuri alarajalla enkä saanut lääkitystä, seuraavassa verikokessa arvot olleet hiukan paremmat... ?
Seuraava lääkäri huhtikuussa.
Mä menin lääkäriin kun lihoin laihduin hirveesti synnytyksen jälkeen, kävin ylikierroksilla ja sit lihoin aivan hirveesti eli eka vissiin liikatoiminta ja sitten vajaa. Reilun vuoden päästä hakeuduin lääkäriin kun menkat heitti miten sattuu, painonpudotus vaikeeta, olin oikee hermokimppu... vauvaa toivotaan ja ei onnistu raskautuminen
kiinnostaisi jos kohtalotoverit kertoisi lisää. En siis ole ap.
sitten nostettiin, että otin 2 krt/vko kokonaisen, sitten joka toinen päivä kokonaisen ja nyt normaalisti otan 1 tabletin päivässä. Nyt oon raskaana ja taas annostus hakusessa.. =)
Tosi kiva kun monet ajattelee, että helppo tauti, kun vaan lääkkeitä syöt loppuelämän. Periaatteessa joo, mut niin monet seikat vaan vaikuttaa annostukseen =/
Mulla oli se toinen arvo n.11 (jonka pitää olla ilmeisesti yli 10) ja toinen oli jotain kuuden paikkeilla, eli se joka nousee... Anteeksi, en vielä muista niiden arvojen nimiä ;) Puolessatoista kuukaudessa tuo toinen oli laskenut 13:sta tuohon yhteentoista. Oireina on ollut pahiten väsymys ja jatkuva palelu. Paino ei ole noussut. Ap.
ensiksi tabletti päivässä, ja kahden viikon kuluttua nostetaan kahteen tablettiin. Innolla odotan kyllä kuinka auttavat ja koska löytyy sopiva annostus. Ja helppoahan tästä taudista ei kai saa tekemälläkään ;) Ap.
pitäs olla muistaakseni 0,3-4,0. Mä tarkkailen vaan tuota t4v, kun se kulkee käsikädessä mun olon kanssa.
Mulla oli aluks t4v 10 jotain ja voin hyvin kun se on n. 16.
kakkonen
kohdalleen. Tässä välissä ehdin 3 kertaa käymään kontrollissa, ennenkuin arvot ja olo olivat hyvät.
Muista ehdottomasti kuunnella omaa oloa lääkärin toitottamien ok arvojen sijaan!! Toinen voi hyvin viitearvojen alarajoilla, toinen vasta ylärajoilla.