Mies vertasi minua exäänsä
Tästä on jo aikaa, mutta en vaan meinaa päästä asian yli.
Tiedän, että olen nätti ja hyvässä kunnossa oleva nainen ja tykkään itsestäni tällaisena. Mutta... Sanoin miehelle miettiväni uutta harrastusta. Mies siihen innoissaan totesi, että aloita ihmeessä. Että hänen exänsä harrasti samaa lajia ja oli tiukassa kunnossa, että sitä kroppaa oli kiva katsoa. En edes haluaisi olla niin tiukassa kunnossa, mistä mies puhuu (sellainen yleisurheilijatyyppinen vartalo), mutta en meinaa päästä tämän yli. Olen tätä paljon pohtinut ja aina tulen siihen ajatukseen, etten ole hänelle "spesiaali". Ja haluaisin olla! En epäile, etteikö hän minunkin vartalosta tykkäisi, mutta en tule koskaan olemaan hänelle tuollainen hehkutuksen aihe. Olen enemmänkin sellainen Tinzetyyppinen ja tiedän, että monelle muulle miehelle minä olisin juuri se, mistä he haaveilevat. Tuntuu, että en saa tässä suhteessa sellaista huomiota toiselta, mitä kaipaisin.
Arvon raati: onko mun ajatukset ihan törppöjä ja lapsellisia?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle tuo olisi ihan se ja sama. Maailma on täynnä naisia, joilla on parempi vartalo kuin minulla. Ei se ole mikään uutinen itselleni.
Toisaalta on hyvä itsetunto, ja kenen kanssa mieheni tulee nukkumaan ja haluaa viettää aikaa, on se tärkein juttu. Kaikilla meillä on menneisyys ja on todellakin ajanhukkaa käyttää aikaa miettiäkseen mitään tuollaista.
En pahalla sano, mutta itsetunnon nostaminen voisi olla ap:lle hyvä juttu. Ja myös tuota mustasukkaisuus puolta olisi hyvä työstää. Terapiaan voisi esim hakeutua. Itsekin olen siellä käynyt ja sain omia tuntemuksia siellä purettua, jolloin ne eivät enää ole vaikuttaneet ihmissuhteisiin negatiivisesti.
N49
Ymmärrän myös tämän. Mies sanoikin ettei hän olisi sitä sanonut, ellei olisi luullut, että itsetuntoni kestää sen. Vaikutan varmaan aika itsevarmalta ja olenkin muissa asioissa, mutta tämä
Olen sama, kenelle vastasit. Haluaisin kysyä, että mikä saa sinut luulemaan, että miehesi haaveilee sinun olevan erilainen? Onko hän siis suoraan sanonut, että sinä et kelpaa tuollaisena, vaan pitää muuttaa ulkomuotoa?
Ja mikä lopulta on täydellinen? Aina, ihan aina löytyy jotain, mikä voisi olla vielä kauniimpaa/isompaa/pienempää/tiukempaa/suurempaa/karvattomampaa jne. Lista on loputon täydellisyyden tavoittelussa, eikä siihen voi koskaan, missään tilanteessa yltää. Poikkeuksena on se, että hyväksyy itsensä, juuri sellaisena kuin on. Täydellisen epätäydellisenä.
Toivotan sinulle hyvää jatkoa ja voimia työstää asioita itsesi kanssa. Ei kukaan voi silloin loukata, jos on sinut itsensä kanssa.
Jos lapsuudessa on kipeitä kokemuksia, esim. ei ole kelvannut tai on ollut pettymys vanhemmilleen, niin tuollaiset kumppanin vertailut osuu tosi kipeästi. En ole ap, mutta tiedän kokemuksesta.
Jos on lapsena saanut rakkautta ja ihailua, niin on helpompi vastaanottaa myös tuollaiset möläytykset ottamatta niitä itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai miehesi sanoo ettei olisi ongelma jos vertaat häntä muihin. Mitä muutakaan voisi sanoa kun ei halua edes itselleen myöntää möläyttäneensä tyhmiä. Sekä saisi sinut uskomaan ettei hänen sanomisensa tunnu pahalta.
Mutta jos näin on niin seksin jälkeen voit tokaista kuinka exä jaksoi paljon kauvemmin sekä tuntui paremmalta. Eihän miehesi voi loukkaantua koska tiedostaa asian olevan mahdollista.
Kyllä minäkin olen varma, ettei se nyt hänestäkään kivalta tuntuisi.
Kiitos kommenteista! Olen miettinyt, että olenko ihan pikkumainen koko asiasta... En vaan tiedä, miten tästä ajatuksesta pääsisi yli. En nyt suhdetta haluais tämän takia päättääkään.
Minäkään en eronnut, vaikka miehen alkusuhteen möläytte
Voi ei, sinulla myös mennyt asiat todella syvälle. Tiedän kyllä, että mies ei ole mihinkään lähdössä ja tykkää minusta tällaisenakin, mutta koen tuota samaa fiilistä, että haluaisin tulla ihailluksi omana itsenäni. Ehkä olen vähän prinsessa, kun haluaisin kuulla hyviä asioita enemmän!
Samalla kyllä järjellä tiedän, että minulla on ollut komeampia miehiä, treenatumpia ja parempia jopa sängyssä. Mutta en niitä ikinä menisi hänelle sanomaan, enkä silti ole vaihtamassa häntä, vaikka joskus joku exä saattaa mielessä käydä tai saatan miettiä, miten kivaa jonkun kanssa oli.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsuudessa on kipeitä kokemuksia, esim. ei ole kelvannut tai on ollut pettymys vanhemmilleen, niin tuollaiset kumppanin vertailut osuu tosi kipeästi. En ole ap, mutta tiedän kokemuksesta.
Jos on lapsena saanut rakkautta ja ihailua, niin on helpompi vastaanottaa myös tuollaiset möläytykset ottamatta niitä itseensä.
Minulla on aina ollut hyviä parisuhteita ja minua on aina rakastettu tosi paljon. Mutta lapsuudenkodissani kuulin rumaa puhetta ulkonäöstäni ja en koskaan ollut tarpeeksi. Olen miettinyt, että se on varmasti syy, miksi olen ottanut tämän niin syvälle sisimpääni.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle tuo olisi ihan se ja sama. Maailma on täynnä naisia, joilla on parempi vartalo kuin minulla. Ei se ole mikään uutinen itselleni.
Toisaalta on hyvä itsetunto, ja kenen kanssa mieheni tulee nukkumaan ja haluaa viettää aikaa, on se tärkein juttu. Kaikilla meillä on menneisyys ja on todellakin ajanhukkaa käyttää aikaa miettiäkseen mitään tuollaista.
En pahalla sano, mutta itsetunnon nostaminen voisi olla ap:lle hyvä juttu. Ja myös tuota mustasukkaisuus puolta olisi hyvä työstää. Terapiaan voisi esim hakeutua. Itsekin olen siellä käynyt ja sain omia tuntemuksia siellä purettua, jolloin ne eivät enää ole vaikuttaneet ihmissuhteisiin negatiivisesti.
N49
Ymmärrän myös tämän. Mies sanoikin ettei hän olisi sitä sanonut, ellei olisi luullut, että itsetuntoni kestää sen. Vaikutan varmaan aika i
Lainaukset tulee vähän hassusti tai en osaa käyttää 😄
Eilen juteltiin asiasta ja mies sanoi jälleen, että ei hän halua minun olevan erilainen ja on ihmeissään, että miksi edes kuvittelen niin. Sanoin, että koska hän on minulle sanonut, että hänen exänsä oli niin kuuma. Hän oli ihan ihmeissään, että olethan säkin ja hän aina minua katsoo, että miten hyvältä näytän. Sanoin että no voisitko sanoa nämä kivat asiat joskus ääneen minustakin!
-ap
Muista, ettei miehesi taida pitää exää sinua parempana. Tuossa kommentissa on kuitenkin mukana sivujuonne, että sinä olet hänen valintansa. Joskus saattaa lipsahtaa harkitsematon kommentti, mutta ei se välttämättä sen kummempaa tarkoita.
Toki itsekin tiedän monia omaa vaimoani kuumempia pakkauksia, mutta ei tulisi mieleenikään vaihtaa tai edes pettää.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku oikeasti sanoa olevansa onnellinen suhteessa joka on vienyt hänet terapiaan ja vuosia pyörittelee mielessä kuinka se oma kumppani on loukannut. Sellainen ihminenkö voi olla se tuki ja turva jonka kanssa haluaa loppun elämäänsä jakaa.
Mä ajattelen, että ehkä se kumppanin sanoma voi triggeröidä jotain vanhaa. Että kumppanista voi kyllä tulla tuki ja turva, kun asioista saadaan puhuttua kunnolla. Tietysti jos vain jatkaa loukkaamista niin sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina ollut hyviä parisuhteita ja minua on aina rakastettu tosi paljon. Mutta lapsuudenkodissani kuulin rumaa puhetta ulkonäöstäni ja en koskaan ollut tarpeeksi. Olen miettinyt, että se on varmasti syy, miksi olen ottanut tämän niin syvälle sisimpääni.
-ap
Jos näin on, niin mielestäni sinun pitäisi työstää itseäsi, sitä omaa epävarmuuttasi. Eikä vaatia, että mies nyt jotenkin korjaa sinut. Muuten kaadut joka kerta, kun kohtaat elämässäsi tilanteen, joka triggeröi samalla tavalla.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Ymmärrän myös tämän. Mies sanoikin ettei hän olisi sitä sanonut, ellei olisi luullut, että itsetuntoni kestää sen. Vaikutan varmaan aika itsevarmalta ja olenkin muissa asioissa, mutta tämä
En yhtään tiedä minkä ikäisiä olette. Mutta aikuiset ihmiset yleensä ymmärtää, ettei oikeastaan kellään ole mieltymyksenä mitään yhtä täydellistä kroppaa josta pitää. Vaan maku on vähän laajempi.
Ja se, että onko seksi jonkun kanssa hyvää, ei riipu kropasta. Jollain voi olla vaikka kuinka hyvännäköinen kroppa, ja silti seksi huonoa.
Tuntuu, että otat tämän asian vähän liian raskaasti, mutta olet ehkä aika nuori?
Voi voi, itsetunto meni ja nyt saikuttamaan yhteiskunnan lukuun. Naisten etuoikeus tuo saikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Ymmärrän myös tämän. Mies sanoikin ettei hän olisi sitä sanonut, ellei olisi luullut, että itsetuntoni kestää sen. Vaikutan varmaan aika i
Ihan aikuinen akka olen 😄 tottakai ymmärrän, että ei ole vain yhtä vartalotyyppiä, josta tykkää, mutta itseäkin sytyttää tietyn tyyppinen miesvartalo. Exäni oli kaukana siitä ja hän ei mua kyllä oikein alkuhuuman jälkeen sytyttänyt. Ehkä siksikin pelkään, että mies ajattelee samoin, kun en näytä yleisurheilijalta kuten se hänen superkuuma exänsä.
Ei kukaan sanonut superkuuma exä - muista että exä on syystä exä.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, että liioittelen hänen sanomisiaan 😁
-ap
Älä tuhlaa elämääsi tuollaisen törpön kanssa. Kuten kirjoitit itse, moni mies pitäisi sinua viehättävänä juuri sellaisena kuin olet ja antaisi kaipaamaasi huomiota. Itseään pitää arvostaa sen verran ettei hyväksy ihan mitä tahansa. Kuulostaa sitä paitsi enemmän ilkeydeltä kuin pelkältä törppöydeltä.
Suhteen alkuvaiheessa voi syntyä monenlaisia väärinkäsityksiä, kun osapuolet eivät tunne toisiaan, eivätkä tiedä, mistä toinen loukkaantuu. Myöhemmin asiat kuitenkin usein selviävät.
Myös toisten kokemuksista voi ottaa oppia, jos he ovat joskus aikaisemmin olleet samanlaisessa tilanteessa kuin itse nyt on. Sinun tilanteestasi tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
in di fri stages fun a sheykhus, file misanderstandingz kenen aoyfshteyn ven di partyes ton nit visn yeder andere aun ton nit visn vos kherts di andere. shpeter, ober, di zakhn oft arbet aoys. ir kent aoykh lernen fun di ixpiryansiz fun andere aoyb zey hobn geven in a enlekh situatsye vi ir itst. deyn lage dermant mir fun an intsident vas meyn farshtarbene babe hat aft dertseylt vegn a far yar tsurik. a neye familye hat gevaoynt nebn meyn babe's kindheym, mit a por, a man's kinder, a froy's kinder, aun afilu a gemeyner gas. di mame (shtepmader) fun der mshpkhh hot oft gekokht zup in a groys fan. di bobe hot mir gezogt, az akhuts di kinder fun der mshpkhh, kenen aoykh di shkhnhs kinder kumen esn di zup. di zup iz geven gants laytish, spetsyel in batrakhtung fun di nokh-mlkhmh tnoim in di tsayt. s'zeynen aroyf in shtub a mkh tsetrafene kats aun amal hat di froy gelazt glitshn, az zi hat zey gekhaft mit trafn aun mit zey gemakht ir zuf. di bobe hot gezogt, az di zup far zikh iz nisht erger gevorn, ober zi hot take ongehoybn a bisl aoysmeydn fun dem ort, ven zi hot gevust fun vanen dos fleysh in di zupn kumt. der fareyn hat zikh angehoybn mit aumgebrakhkeyt (khatsh di babe hat genutst derfar a myauser vart), aber di por hat nisht getrunken keyn traf alkahal. aun di bobe hot es aoykh nisht genutst, aun vu hot zi es gekont bakumen ven zi iz nor geven a kind. azoy alts ken pasirn aun aoyb ir dergreykhn di yodle, es vet faln aoyf di juniper, vi bobe shtendik gelernt.
Vierailija kirjoitti:
Suhteen alkuvaiheessa voi syntyä monenlaisia väärinkäsityksiä, kun osapuolet eivät tunne toisiaan, eivätkä tiedä, mistä toinen loukkaantuu. Myöhemmin asiat kuitenkin usein selviävät.
Myös toisten kokemuksista voi ottaa oppia, jos he ovat joskus aikaisemmin olleet samanlaisessa tilanteessa kuin itse nyt on. Sinun tilanteestasi tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niis
Mummo tiesi. Hänen neuvoihinsa kannattaa luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja syystä että nainen jätti törpön miehen.
Voiko joku oikeasti sanoa olevansa onnellinen suhteessa joka on vienyt hänet terapiaan ja vuosia pyörittelee mielessä kuinka se oma kumppani on loukannut. Sellainen ihminenkö voi olla se tuki ja turva jonka kanssa haluaa loppun elämäänsä jakaa.