Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vertasi minua exäänsä

Vierailija
16.01.2025 |

Tästä on jo aikaa, mutta en vaan meinaa päästä asian yli.

Tiedän, että olen nätti ja hyvässä kunnossa oleva nainen ja tykkään itsestäni tällaisena. Mutta... Sanoin miehelle miettiväni uutta harrastusta. Mies siihen innoissaan totesi, että aloita ihmeessä. Että hänen exänsä harrasti samaa lajia ja oli tiukassa kunnossa, että sitä kroppaa oli kiva katsoa. En edes haluaisi olla niin tiukassa kunnossa, mistä mies puhuu (sellainen yleisurheilijatyyppinen vartalo), mutta en meinaa päästä tämän yli. Olen tätä paljon pohtinut ja aina tulen siihen ajatukseen, etten ole hänelle "spesiaali". Ja haluaisin olla! En epäile, etteikö hän minunkin vartalosta tykkäisi, mutta en tule koskaan olemaan hänelle tuollainen hehkutuksen aihe. Olen enemmänkin sellainen Tinzetyyppinen ja tiedän, että monelle muulle miehelle minä olisin juuri se, mistä he haaveilevat. Tuntuu, että en saa tässä suhteessa sellaista huomiota toiselta, mitä kaipaisin. 

Arvon raati: onko mun ajatukset ihan törppöjä ja lapsellisia? 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppö mies. Olisin loukkaantunut itsekin tuollaisesta ja mies saisi kyllä kuulla asiasta. Olisi vaikea unohtaa tuollainen kommentti. Vertailu on kyllä tuhoisaa parisuhteelle. 

Vierailija
2/48 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törppö mies. Olisin loukkaantunut itsekin tuollaisesta ja mies saisi kyllä kuulla asiasta. Olisi vaikea unohtaa tuollainen kommentti. Vertailu on kyllä tuhoisaa parisuhteelle. 

Mietin, että on ihan fine sanoa, että tykkää kropasta x tai y. Tai että jollain julkkisella on kiva kroppa tms. Mutta tuo vertaaminen tuntui tosi pahalta ja tuntuu yhä. Olen välillä pitkiäkin aikoja asian kanssa sinut, kunnes ajatus taas triggeröityy jostain ja saa mulle huonon olon.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tolla oo mitään tekemistä seksin kaa sunhan vaan pitää olla parempi panemaan

Vierailija
4/48 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän tolla oo mitään tekemistä seksin kaa sunhan vaan pitää olla parempi panemaan

Mutta ei minua ole niin kiva katsoa hänen mielestään ja se tuntuu pahalta :( naisena j koen kaipaavani kumppanin ihailua juuri minua kohtaan.

-ap

Vierailija
5/48 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että on ihan fine sanoa, että tykkää kropasta x tai y. Tai että jollain julkkisella on kiva kroppa tms. Mutta tuo vertaaminen tuntui tosi pahalta ja tuntuu yhä. Olen välillä pitkiäkin aikoja asian kanssa sinut, kunnes ajatus taas triggeröityy jostain ja saa mulle huonon olon.

-ap

Kai olette keskustelleet aiheesta? Seurustelusuhteen alkuvaiheessa miehet usein möläyttelee hölmöyksiä, kun eivät vielä tiedä mistä nainen loukkaantuu. Minunkin mies sanoi alussa tyhmiä asioita, joista on ollut vaikea päästä yli. Olen kyllä sättinyt häntä ja vääntänyt rautalangasta, että miksi asia loukkasi. Nykyään hän on tarkempi sanoissaan. Mutta vaivaa silti ne hänen alun huomauttelunsa. Armollisuus toista kohtaan auttaa antamaan anteeksi, kyllähän sitä itsekin tekee virheitä ja möläyttelee tyhmyyksiä. 

Vierailija
6/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi kuinka exän treenattua vartaloa oli mukava katsoa. 

Miksi ihmeessä olette parisuhteessa tuollaisten ihmisten kanssa. Pystyttekö oikeasti katsoa ihaillen tuollaista toopea. 

Vierailija
7/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kai olette keskustelleet aiheesta? Seurustelusuhteen alkuvaiheessa miehet usein möläyttelee hölmöyksiä, kun eivät vielä tiedä mistä nainen loukkaantuu. Minunkin mies sanoi alussa tyhmiä asioita, joista on ollut vaikea päästä yli. Olen kyllä sättinyt häntä ja vääntänyt rautalangasta, että miksi asia loukkasi. Nykyään hän on

Ollaan tottakai keskusteltu. Hän on on kyllä pyytänyt anteeksi, mutta eihän hän niitä sanojaan takaisin saa ja ne vaan palaa aina vaivaamaan mua uudelleen. Ja kun ne nyt on olleet totta, hänen exänsä vartalo on ollut hänestä superseksikäs. Mutta en ehkä olisi halunnut tietää sitä... Olen yrittänyt miettiä, että on minullakin ollut parempikroppaisia tai vaikka paremmin suuseksiä antavia miehiä, enkä vaihtaisi häntä heihin. Mutta en ikinä noita asioita hänelle sanoisi.

-ap

Vierailija
8/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro miehellesi kuinka exän treenattua vartaloa oli mukava katsoa. 

Miksi ihmeessä olette parisuhteessa tuollaisten ihmisten kanssa. Pystyttekö oikeasti katsoa ihaillen tuollaista toopea. 

Olen joskus sanonut, että miltä hänestä tuntuisi tämä toisinpäin? Kuulema kyllä hän tietää, että aina löytyy häntä komeampia tai treenatumpia miehiä, että ei olisi hänelle ongelma. 

-ap

Vierailija
9/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai miehesi sanoo ettei olisi ongelma jos vertaat häntä muihin. Mitä muutakaan voisi sanoa kun ei halua edes itselleen myöntää möläyttäneensä tyhmiä. Sekä saisi sinut uskomaan ettei hänen sanomisensa tunnu pahalta.

Mutta jos näin on niin seksin jälkeen voit tokaista kuinka exä jaksoi paljon kauvemmin sekä tuntui paremmalta. Eihän miehesi voi loukkaantua koska tiedostaa asian olevan mahdollista. 

Vierailija
10/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai miehesi sanoo ettei olisi ongelma jos vertaat häntä muihin. Mitä muutakaan voisi sanoa kun ei halua edes itselleen myöntää möläyttäneensä tyhmiä. Sekä saisi sinut uskomaan ettei hänen sanomisensa tunnu pahalta.

Mutta jos näin on niin seksin jälkeen voit tokaista kuinka exä jaksoi paljon kauvemmin sekä tuntui paremmalta. Eihän miehesi voi loukkaantua koska tiedostaa asian olevan mahdollista. 

Kyllä minäkin olen varma, ettei se nyt hänestäkään kivalta tuntuisi. 

Kiitos kommenteista! Olen miettinyt, että olenko ihan pikkumainen koko asiasta... En vaan tiedä, miten tästä ajatuksesta pääsisi yli. En nyt suhdetta haluais tämän takia päättääkään. 

Vierailija
11/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuo olisi ihan se ja sama. Maailma on täynnä naisia, joilla on parempi vartalo kuin minulla. Ei se ole mikään uutinen itselleni.

Toisaalta on hyvä itsetunto, ja kenen kanssa mieheni tulee nukkumaan ja haluaa viettää aikaa, on se tärkein juttu. Kaikilla meillä on menneisyys ja on todellakin ajanhukkaa käyttää aikaa miettiäkseen mitään tuollaista.

En pahalla sano, mutta itsetunnon nostaminen voisi olla ap:lle hyvä juttu. Ja myös tuota mustasukkaisuus puolta olisi hyvä työstää. Terapiaan voisi esim hakeutua. Itsekin olen siellä käynyt ja sain omia tuntemuksia siellä purettua, jolloin ne eivät enää ole vaikuttaneet ihmissuhteisiin negatiivisesti.

N49

Vierailija
12/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Olen miettinyt, että olenko ihan pikkumainen koko asiasta... En vaan tiedä, miten tästä ajatuksesta pääsisi yli. En nyt suhdetta haluais tämän takia päättääkään. 

Minäkään en eronnut, vaikka miehen alkusuhteen möläyttelyt laittoivat silloin miettimään eroa. Ollaan oltu nyt muutama vuosi yhdessä, ja kyllä ne samat asiat edelleen nostaa päätään aina välillä ja aiheuttavat minussa epävarmuuden tunteita.

Oma mieheni ei ole osannut korjata ja paikkailla tilannetta, mutta on oppinut tavoille, eli ei enää möläyttele. Minun naiseuteeni jäi kuitenkin haava, eikä se ole vielä umpeutunut. Välillä olen passiivisaggressiivinen, kun mies ei tajua hoitaa sitä haavaani. Jos sanoo jotain tyhmää, niin pitäisi minusta kehuilla paikata se syntynyt "haava". Minun mies tajuaa kehua, kun sitä erikseen pyydän, mutta ei oma-aloitteisesti.

Toivottavasti sinun miehesi osaa korjata tuon tilanteen. Mutta varaudu siihen, että asia tulee vaivaamaan vielä vuoden ja kahdenkin päästä. Toivottavasti kuitenkaan ei. 

Vierailija
13/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuo olisi ihan se ja sama. Maailma on täynnä naisia, joilla on parempi vartalo kuin minulla. Ei se ole mikään uutinen itselleni.

Toisaalta on hyvä itsetunto, ja kenen kanssa mieheni tulee nukkumaan ja haluaa viettää aikaa, on se tärkein juttu. Kaikilla meillä on menneisyys ja on todellakin ajanhukkaa käyttää aikaa miettiäkseen mitään tuollaista.

En pahalla sano, mutta itsetunnon nostaminen voisi olla ap:lle hyvä juttu. Ja myös tuota mustasukkaisuus puolta olisi hyvä työstää. Terapiaan voisi esim hakeutua. Itsekin olen siellä käynyt ja sain omia tuntemuksia siellä purettua, jolloin ne eivät enää ole vaikuttaneet ihmissuhteisiin negatiivisesti.

N49

Ymmärrän myös tämän. Mies sanoikin ettei hän olisi sitä sanonut, ellei olisi luullut, että itsetuntoni kestää sen. Vaikutan varmaan aika itsevarmalta ja olenkin muissa asioissa, mutta tämä kolahti minulle todella kovaa. Ajattelen myös kuten mies ja sinä, että maailma on täynnä paremman näköisiä ihmisiä jne. Mutta samalla haluaisin olla ihmisen kanssa, jolle minunlaiseni olisi just se täydellinen, eikä hänen tarvis haaveilla, että olisinpa erilainen. 

Vierailija
14/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hölmöä kyllä mennä möläyttelemään jotain tollaista. Miks mulle tulee tuosta mieleen semmoinen tunnetaidoton pikkupoika, joka voi näyttää fyysisesti aikuiselta mut on oikeasti vielä yläkoulujonnen tasolla siinä, miten muiden tunteet otetaan huomioon.

Vierailija
15/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita äijä luiskaan ja etsi uusi.

Vierailija
16/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa asia puheeksi miehesi kanssa. Ei siihen muu auta. Se että edes tulee vähäsen mieleen suhteen päättäminen yhden kommentin takia kertoo ettei suhteenne ole kovin vakaalla pohjalla. Kyllä avoimesti kannattaa kaikesta puhua ja jos kuulee jotain mitä ei halua niin sitten sanoo siitä. Eri asia jos olisit sanonut tämän miehellesi ja tämä jatkaa sinun vertaamista eksään niin sitten ymmärrän jos siitä tulisi näin iso asia.  

Vierailija
17/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en eronnut, vaikka miehen alkusuhteen möläyttelyt laittoivat silloin miettimään eroa. Ollaan olt

Jatkan tähän kommenttiini vielä, että välillä olen kateellinen miehelleni, kun hän saa meidän suhteessa kokea olevansa haluttu ja rakastettu juuri sellaisena kuin on, koska minä en ole alentunut kostamaan hänelle hänen möläyttelyjään. En ole ikinä loukannut tai vertaillut häntä.

Samalla kuitenkin itse olen vieläkin rikki miehen möläyttelyn johdosta, enkä tule tässä parisuhteessa varmaan ikinä kokemaan olevani haluttu tällaisena kuin olen. Joten kyllä tämä asetelma aiheuttaa katkeruutta ja passiivisaggressiivisuutta minussa. Terapiassakin olen tätä purkanut, se auttaa vähän, muttei kokonaan poista asian aiheuttamaa kipua. Välillä tuntuu, että olen ihan sekaisin, kun näin pieni asia (toisen sanomiset) on saanut tällaiset mittasuhteet.

Minunkaan mieheni ei ollut käsittänyt miten epävarma olen sisimmältäni. Hän kuvitteli minun olevan niin itsevarma, että kestän ne möläyttelyt, ja etten tarvitse hänen kehujaan yms. No, nykyään tietää että olen epävarma. 

Vierailija
18/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On inhimillistä möläytellä asioita ja pyytää anteeksi ja korjata asiat. Saan sun tarinasta sellaisen käsityksen että vaikka oot kertonut miehelle että sua sattuu ja nää kommentit saa sut kokemaan vähemmän haluttavaksi ja rakastetuksi sun miehen vastaus on gashligtaus - se on totta että on parempia, otat asian liian vakavasti yms?

Jos näin ymmärrän täysin että tää asia vainoaa sua koska tollasen möläyttelyn jälkeen sun miehesi pitäisi pyytää anteeksi, kehua sua, näyttää että oot täydellinen juuri noin.

Jos keskustelun jälkeenkään mies ei tajua että nää lisäkommentit satuttaa vaan lisää eikä tajua muuttaa käytöstään niin luiskaan vaan. Samanlainen käytös tulee jatkumaan muissakin sua satuttavissa asioissa.

Vierailija
19/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pidä yleisurheilijatyyppisestä naiskropasta lainkaan näin naisena. Mutta tunnistan tuon ongelman,, koska tämän hetkinen mies tykkää myös laihoista naisista, toisin kuin exä. Exän kanssa tunsin olevani seksikkäin nainen, tämän uuden kanssa en. Joten ymmärrän mistä on kyse... Jotkut miehet vaan ei osaa..

Vierailija
20/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi vähän samoin, mun 15 vuotta nuorempi tyttöystävä kehuu ja muistelee, kuinka sai lontoossa mustaa 30cm pitkää ja tosi paksua aisaa. Tuntuu itsestä pahalta, varsinkin kun mun muna on 13cm ja tosi ohut. Nainen sanoo vaan, että se on hänen voimaantumista ja oman seksuaalisuuden haltuunottoa, kun niitä muistelee.

M.50v