Tutkimus: Prosessoidun lihan syönti vanhentaa aivoja
Runsaasti punaista lihaa syövät ihmiset ovat alttiimpia kognitiivisen heikkenemisen ja dementian riskille verrattuna niihin, jotka syövät hyvin vähän punaista lihaa. Tämä koskee erityisesti prosessoitua lihaa, kuten pekonia ja makkaraa
https://tekniikanmaailma.fi/tutkimus-prosessoidun-lihan-syonti-vanhenta…
nyt on Tekniikan Maailmakin woke.
Kommentit (120)
Jo lihan lrikkaaminen palasiksi on prosessointia, muistakaa se.
Pekonia tai makkaraa en syö juuri koskaan. Punaista lihaa noin kerran viikkoon, muuten olen kanan ja kalan ystävä. Olen ollut sitä aina, mutta jokainen tyylillään
Lihan syönti tyhmentää 😂😂😂. Nyt kyllä repee persuilla some-raivo.
Tekee vanhaksi ja viisaaksi. Nimittäin makkaran mussuttaminen.
mutta kuolee onnellisena hyvästä ruuasta
Vierailija kirjoitti:
Palstakaheli Persuhullu ei voi itselleen mitään ja taas kerran persuttelee vaikka avauksessa ei edes mainita persuja, oot niin nolo 🤭
No nyt en kyllä yllättynyt yhtään. Tämä näkyy palstalla päivittäin.
Mikä siinä on, että punainen liha rinnastetaan noihin prosessoituihin lihavalmisteisiin niin usein? Voisiko kasviproteiineistakin puhua tuohon tyyliin?
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni ja nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että punainen liha rinnastetaan noihin prosessoituihin lihavalmisteisiin niin usein? Voisiko kasviproteiineistakin puhua tuohon tyyliin?
Vaikuttaa siltä että olet suuri prosessoidun punaisen lihan ystävä.
Hiilaripaska vanhentaa ja einekset. Laadukkaan lihan syönti on ok, saa hyvin proteiineja ja etenkin raudanpuutteesta kärsivät hyötyvät, kun saavat hemirautaa joka imeytyy paremmin kuin kasviksista saatava
Kaikki ruoka ja juoma tappaa. Tämä on one world government höpötystä. Esi- isämme söivät pelkkää lihaa ja he kuolivat. Syöt mitä tahansa, kuolet kuitenkin. Parempi nykymaailmassa kuolla aiemmin, ennenkun joudut makaamaan käänneltävänä pakettina, alimiehitetyissä, niinsanotuissa "hoivapaikoissa".
Miten pekoni on prosessoitua? Se on vain ohueksi leikattua ja tietystä paikasta.
Kuinka moni suomalainen oikeasti ostaa sitä parempaa naudan jauhelihaa esimerkiksi? Mä en usko että se possujauhis on se kaikken tervellisin vaihtoehto ja sitä menee paljon suomalaisilla koska se on halvinta
Mä kaipaan sellasta carnivore-miestä elämääni. Kunnon barbaari <3
Vierailija kirjoitti:
Miten pekoni on prosessoitua? Se on vain ohueksi leikattua ja tietystä paikasta.
Suolaa ja muuta mukavaa laitettu sekaan
Kiitos tiedosta. Minusta on aina tuntunut, että ikinuori mieleni majailee liian vanhassa kropassa.
Täytyy siis lisätä prosessoidun lihan syömistä. 👍
Taas näitä ilmasto hullujen tutkimuksia. Liha saatava pois vaikka millä. Pelkkä kasvisruoka tekee ihmisestä pikku hiljaa vihanneksen.
Ihan kauppaan saa nytkin tuoda kypsää kunnon lihaa, mikään ei estä sitä. Ja luomua. Jos on pelkkää prosessoitua lähikaupassa homma ei toimi.