Ei ole oikein päässy elämässä eteenpäin.
No joo kyllä tietyt asiat menee hyvin, mutta tietyt asiat ei. Elämässä ei ole niin päässyt eteenpäin tässä iässä. Kaikenlaisia hölmöilyjä on tullut tehtyä, on paljon velkaa ja sitä on vain tullut lisää. Luottotiedot on kunnossa ja vakituinen työpaikka onneksi. Mutta olisi paremminkin voinut hoitaa asiat, nyt velan takia tuntuu ettei saa enää mitään.
Kommentit (101)
Sama. Ikää jo 50, ei omistusasuntoa, ei säästöjä, ei mitään. Ei onneksi sentään velkaakaan. Mutta köyhä eläkeikä voi olla tulossa. Enkä edes oikein tiedä mihin ne rahat on kadonnut, tienaan kuitenkin viitisen tonnia kuussa... Kaikenlaiseen turhaan pikkukulutukseen ne menee ilmeisesti, koska en ole mitään isoa hankkinut, en matkustele jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parisuhdetta, kavereita, koulutusta? Mikä on menny pieleen?
Ei niin hyviäkään kavereita oikein. Koulutus ihan perus. No se että on hölmäilly lainojen ja velkojen kanssa.
Ne kannattaa käydä järjestelemässä pankissa, jos vippejä.
Et ole ainoa, jolla raha-asioissa on elämän varrella haastetta. Niitä on ollut kautta aikain.
Elämää tämä on.
ole itse itsellesi armollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas sivusto hiljeni täysin tyystin, niinhän täälä aina on tämä sama, hetken joku kommentoi ja hiljenee ketju.
Koska jankutat aina samoja asioita eikä sinulle kelpaa mitkään neuvot. Mitä lisäarvoa tämä jankuttaminen sinulle tuo? Menisit palstalla roikkumisen sijaan vaikka ylimääräiseen työvuoroon.
No minä saan jankuttaa niin paljon kun minä haluan, voit mennä vaikka lenkille.
Sen kuin jankutat, mutta älä ihmettele, jos sinun tylsiin jankkaamisiisi ei tule enää vastausta. Ja en lähde lenkille, lähden kohta mökille.
Kyllä sinullaki olisi paskat housussa jos olisi isot velat takana ja mihin et saa apua kuin ehkä joskus
En ole niin tyhmä, että otan pikavippejä pelaamiseen. Joten niin makaa kuin petaa.
Joka päivä voi aloittaa alusta.
Tässä ollaan. Tästä tilanteesta lähden nyt näine eväineni uutta kohti.
Se on Allu niin ettei erityisaikuisille pitäisi myöntää lainaa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ikää jo 50, ei omistusasuntoa, ei säästöjä, ei mitään. Ei onneksi sentään velkaakaan. Mutta köyhä eläkeikä voi olla tulossa. Enkä edes oikein tiedä mihin ne rahat on kadonnut, tienaan kuitenkin viitisen tonnia kuussa... Kaikenlaiseen turhaan pikkukulutukseen ne menee ilmeisesti, koska en ole mitään isoa hankkinut, en matkustele jne.
No sulla ei mitään hätää kun tienaat tosi hyvin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin hyviäkään kavereita oikein. Koulutus ihan perus. No se että on hölmäilly lainojen ja velkojen kanssa.
Et ole ainoa, jolla raha-asioissa on elämän varrella haastetta. Niitä on ollut kautta aikain.
Elämää tämä on.
Voiskin marssia pankkitädin vierailulle, mutta nykyään ei ole mahdollista, ehkä oli 20 v sitten, mutta ne käännyttää vain takaisin ja lainaa ei irtoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas sivusto hiljeni täysin tyystin, niinhän täälä aina on tämä sama, hetken joku kommentoi ja hiljenee ketju.
Koska jankutat aina samoja asioita eikä sinulle kelpaa mitkään neuvot. Mitä lisäarvoa tämä jankuttaminen sinulle tuo? Menisit palstalla roikkumisen sijaan vaikka ylimääräiseen työvuoroon.
No minä saan jankuttaa niin paljon kun minä haluan, voit mennä vaikka lenkille.
Sen kuin jankutat, mutta älä ihmettele, jos sinun tylsiin jankkaamisiisi ei tule enää vastausta. Ja en lähde lenkille, lähden kohta mökille.
Kyllä sinullaki olisi paskat housussa jos olisi isot
Kuka on sanonut että pikavippejä?
Vierailija kirjoitti:
Joo ei mullakaa varmaa oo juuri koskaan ollut säästöjä.. yrittänyt toki säästää, mutta ne on ottanu aina tilille
Olen onnistunut olemaan velkaantumatta koko elämäni. Se on näin 50 vuotiaana kova saavutus. Olen aina säästänyt rahaa jos olen tarvinnut jotain. Autolainaa en ottanut vaan kuljin töihin fillarilla vuosien ajan ja säästön 20 tonnia autoon. Nykyäänkin kuljen fillarilla koska säästän rahaa ja bensa on kallista. Ajan vain pitempiä matkoja autolla. Alle 10 km matkat kuljen fillarilla.
En ole minäkään päässyt elämässä oikein mihinkään, paljon ollut työttömyyttä ja ne työt mihin olen onnistunut pääsemään on olleet silppua tai huonopalkkaista raatamista, edellisestä vuokra-asunnostakin piti muuttaa pienempään ja huonompaan kun vuokra nousi niin valtavaksi taakaksi ettei siitä jäänyt enää muuhun elämiseen juuri mitään, joten elämänlaatuni on alkanut pikemminkin vajota alemmas vaikka en kovin korkealle koskaan edes päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnistunut olemaan velkaantumatta koko elämäni. Se on näin 50 vuotiaana kova saavutus. Olen aina säästänyt rahaa jos olen tarvinnut jotain. Autolainaa en ottanut vaan kuljin töihin fillarilla vuosien ajan ja säästön 20 tonnia autoon. Nykyäänkin kuljen fillarilla koska säästän rahaa ja bensa on kallista. Ajan vain pitempiä matkoja autolla. Alle 10 km matkat kuljen fillarilla.
Minä en halua kulkee fillarilla,, mulla on halpa auto, ja kalliimpaa ei voi ostaa kun jo tarpeeksi velkaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole minäkään päässyt elämässä oikein mihinkään, paljon ollut työttömyyttä ja ne työt mihin olen onnistunut pääsemään on olleet silppua tai huonopalkkaista raatamista, edellisestä vuokra-asunnostakin piti muuttaa pienempään ja huonompaan kun vuokra nousi niin valtavaksi taakaksi ettei siitä jäänyt enää muuhun elämiseen juuri mitään, joten elämänlaatuni on alkanut pikemminkin vajota alemmas vaikka en kovin korkealle koskaan edes päässyt.
Sama juttu itekki ollut paljon työtön ja lähinnä silloinkin ottanut lisää velkaa vaan itselle
Ei olis pitäny nuorena hölmöillä ja kerran vanhemmat autto ja selvisin siitä, sitten rupesin ottamaan lisää velkaa, ei olis pitänyt ja nyt jo paha velkakierre on.
Mullakin näin 31v on moni asia paljon huonommin kuin oli joskus 10v sitten. Olen köyhempi ja mielenterveys paljon huonommassa jamassa kuin silloin. Mikään ei tunnu menevän parempaan suuntaan, vaan huonompaan vain, vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin näin 31v on moni asia paljon huonommin kuin oli joskus 10v sitten. Olen köyhempi ja mielenterveys paljon huonommassa jamassa kuin silloin. Mikään ei tunnu menevän parempaan suuntaan, vaan huonompaan vain, vuosi vuodelta.
No mulla oli taas ennen paljo vähempi velkaa ja silleen, mutta nyt tosin on ihan hyvä tilanne ku on vakituinen työ.
Mutta silti se tuntuu jotenki vaikka käy töissä, niin ei oikein saa mitään kun ei ole sitä rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämää tämä on.
Voiskin marssia pankkitädin vierailulle, mutta nykyään ei ole mahdollista, ehkä oli 20 v sitten, mutta ne käännyttää vain takaisin ja lainaa ei irtoo
Ei lainoja hoideta lainoilla.
Silloin kannattaa pysyä visusti paikallaan
Kyllä sinullaki olisi paskat housussa jos olisi isot velat takana ja mihin et saa apua kuin ehkä joskus kun lakimuutokset tullut ja kaikki vaikeentunut suomessaki ja annetaan ihmisten tehdä töitä ja töitä ja töitä ja helpotustakaan ei ole luvassa