Minkä ikäisenä sait maksettua asuntolainan pois?
Minulla on vielä asuntolainaa 28 000e ja olen laskenut että makselen tuota maltillisella lyhennyksellä max 5 vuotta ja olen silloin 38 vuotias kun olen velaton. Miten on teillä ja onko teillä isoja velkoja asunnosta? Minä otin asuntolainaa 80 000 euroa.
Kommentit (55)
Olen tähän mennessä ostanut kaiken ansaitsemallani rahalla. En ota koskaan velkaa
Lainaa 135 000e. Bullet laina pitaa maksaa takaisin 12 vuoden paasta. Silloin olen 63 vuotta.
3 sijoitus asuntoa arvo yhteensa noin 380 000e, omaa lainaa 32 000e loppuu 14 vuoden paasta jos en maksa pois. Yhtiolainaa noissa 60 000e.
Muita sijoituksia 500 000e. ei muita lainoja.
Ei laina ole paha josta pitaa paasta eroon nopeasti. asunto lainassamme on marginaali +0.25% jolloin en yhtaan kiirehdi maksussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te noin pitkään vitkutatte asuntolainan kanssa? Minä maksoin asuntolainan pois 32 vuotiaana. On paljon kivempaa kun ei tarvi maksella korkoja ja rahaa jää enemmän muuhunkin.
En halua kitkuttaa vedellä ja leivällä 15 vuoden laina-ajalla, jos voin elää normaalisti 30 vuoden laina-ajalla.
Kalliimmaksi se elämä noin tulee, jos sulla on paljon asuntolainaa niin teet noin tappiota kymmeniä tuhansia euroja.
Voi olla, mutta haluan optimoida elämänlaadun enkä sitä kuinka paljon saan rahaa mukanani arkkuun.
Vuonna 2007 kun olin 46 vuotta vanha. Samalla sai ostettua autonkin ilman lainaa, kun myimme talon pk-seudulla ja muutimme maalle.
Ihanaa olla lainaton!
Olin 50v kun maksoin talolainan pois. Lainasin 220000 vuonna 2005. Nyt en ota enää koskaan lainaa m52
43-vuotiaana maksoin viimeisen erän. Lainan olin ottanut 26-vuotiaana, että 17 vuotta siinä meni. Talo on nyt oma. Otin kyllä tilalle pienen lainan sijoitusasuntoon.
mää maksoin tasinkoa akalle ku erottiin eli se hoiti sitten lainaa pois omasta asunnostaan.
muuten olisin maksellut fifty fifty
muutama asunto Helsingissä - ikää 50vee - lainaa 300000e
Itse maksoin puolen miljoonan asuntolainan pois jo 6-vuotiaana. Mitä kummaa te muut oikein teette, kun menee niin pitkään?
Noin 6-kymppisenä.
Olisi maksettu jo vuosia sitten ellei oltais erottu. Maksoin miehen ulos niin tuli paljon lisää velkaa :(
Vierailija kirjoitti:
Itse maksoin puolen miljoonan asuntolainan pois jo 6-vuotiaana. Mitä kummaa te muut oikein teette, kun menee niin pitkään?
Hiekkakakkuja!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa se asuntolaina pois mahdollisimman nopeasti koska mitä pidempään sen kanssa vetkuttelet niin sitä enemmän korkoja makselet.
Ei vaan mahdollisimman hitaasti, koska saat melkovarmasti korkoa paremman tuoton, kun sijoitat.
Loppui samassa kuussa kun täytin 40v. Se oli hyvä, koska lapset oli pahimmassa kulutusiässä.
Minä skippasin kokolainan ja sain talon ilmaiseksi, kun isä kuoli. m39