Minkä ikäisenä sait maksettua asuntolainan pois?
Minulla on vielä asuntolainaa 28 000e ja olen laskenut että makselen tuota maltillisella lyhennyksellä max 5 vuotta ja olen silloin 38 vuotias kun olen velaton. Miten on teillä ja onko teillä isoja velkoja asunnosta? Minä otin asuntolainaa 80 000 euroa.
Kommentit (55)
Lähempänä kuuttakymmentä vuotta ja kyllä helpotti.
Kannattaa maksaa se asuntolaina pois mahdollisimman nopeasti koska mitä pidempään sen kanssa vetkuttelet niin sitä enemmän korkoja makselet.
22 vuotiaana otin 230 000€ lainaa 340 000€ taloa varten ja se oli maksettu 36 vuotiaana.
Tänä aikana ostin myös 4 uutta autoa ja ne maksettiin käteisellä.
Viiskymppinen tulen olemaan silloin
50v ja nyt maksettu. Tosin taitaa nyt lähteä myyntiin, lapset muuttaneet pois ja turhan iso omakotitaloa pitää kahdelle.
Olin noin 35- vuotias. Rouva halusi eron ja talo laitettiin myyntiin kun hinnat oli korkealla. Jätin lainaa osan maksamatta ja se oli edelleen asuntolainan nimellä vaikka oikeasti firman lainaa. Käteisellä sitten ostin vanhan talon. Oli hiukan hassu tilanne, sain korkovähennystä firman lainasta, asunnosta ei ollut velkaa. Idea että laitetaan kaikki asuntolainaksi, oli silloisen pankinjohtajan.
Viisikymppisenä saan maksettua, ja asunnon arvo onkin sitten melko lailla olematon. Mutta tulipa asuttua.
nyt 44 vuotta, tänä vuona 45. Tavoitteena olla velaton alle 50 vuotiaana
Oisinkohan ollut 52-54v. Vajaa 20v meni maksaessa.
Miten te noin pitkään vitkutatte asuntolainan kanssa? Minä maksoin asuntolainan pois 32 vuotiaana. On paljon kivempaa kun ei tarvi maksella korkoja ja rahaa jää enemmän muuhunkin.
Otin asuntolainan 37-vuotiaana ja maksoin sen pois 53-vuotiaana.
Jos elän niin pitkään, niin tulen olemaan 68-vuotias, kun asuntolainani päättyy. Mutta ei mulla ole tarkoituskaan maksella sitä nopeammin pois, jää rahaa enemmän muuhun elämiseen ja sijoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten te noin pitkään vitkutatte asuntolainan kanssa? Minä maksoin asuntolainan pois 32 vuotiaana. On paljon kivempaa kun ei tarvi maksella korkoja ja rahaa jää enemmän muuhunkin.
No tuossa iässä en edes halunnut ottaa mitään asuntolainaa.
Minulla ei ole koskaan ollut asuntolainaa
En tiedä vielä, kun en tiedä kauanko elän. Nyt 50 ja lainaa on vielä vaikka kuinka, jos elän 70-vuotiaaksi, ehkä silloin se on maksettu.
Pks monet ottaa velkaa sen puolmiljoonaa ja maksu ajaksi maksimit ja velaton on ehkä 80 vuotiaana sitten.