Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt kurkkukipu

Vierailija
16.01.2025 |

Ei pysty syömään ilman kipulääkettä. Lääkärit sanoo vain että jotain pitkittynyttä kurkkukipua liikkeellä. Nieleminen ihan tuskaa jo useamman viikon. Onks joku parantunut tällaisesta? Alkoi just ennen muita flunssaoireita.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja burana ei auttanut, parasetamol auttoi.

Tämä peite angiinassa voi olla vanhaa tietoa, ei sitä välttämättä tule kuten ennen uskottiin.

Vierailija
22/33 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan kurkkukipuun ketoriinia, koska se on pieni tabletti,helppo siis niellä kipeällä ja turvonneellakin kurkulla sekä nopeavaikutteinen. Normaali burana tabletin vaikutusta saa odottaa pitkän tovin, ja sehän on iso kuin mikä. Ketoriini vaikuttaa 20 minuutissa.

Ihmettelen kun porukka puhuu aina vain buranasta aivan kuin muita kipulääkkeitä ei olisi olemassakaan.

Voin kertoa, että on ja parempia kuin burana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin monta viikkoa kestänyt. Yöllä valvottaa jos en ota särkylääkettä nukkumaan mennessä ja uudestaan yöllä. "Ei voi mitään" oli lääkärin vastaus.

Vierailija
24/33 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan kurkkukipuun ketoriinia, koska se on pieni tabletti,helppo siis niellä kipeällä ja turvonneellakin kurkulla sekä nopeavaikutteinen. Normaali burana tabletin vaikutusta saa odottaa pitkän tovin, ja sehän on iso kuin mikä. Ketoriini vaikuttaa 20 minuutissa.

Ihmettelen kun porukka puhuu aina vain buranasta aivan kuin muita kipulääkkeitä ei olisi olemassakaan.

Voin kertoa, että on ja parempia kuin burana.

Kiitos vinkistä, en ole tuollaista lääkettä edes tiennyt olevan.

Vierailija
25/33 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mitä ihmettä tän kurkkukivun kanssa kannattaisi tehdä?! 🤯 Mikään muu ei auta kuin burana. Varmaan pitää mennä taas lääkärille. Ei tällainen voi kuulua enää flunssaan vaikka samaan aikaan ajoittuikin. Muuten oireet melkein kadonneet paitsi tää hiton voimakas kurkkukipu niellessä joka säteilee korvaankin.

-ap

Vierailija
26/33 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloviinaa haaleaan veteen. Mynthon pastilleja. Kohtuullista liikuntaa.

Vierailija
27/33 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaloviinaa haaleaan veteen. Mynthon pastilleja. Kohtuullista liikuntaa.

Viinaa lukuunottamatta testattu.

-ap

Vierailija
28/33 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulla on nyt 7. Viikkoa toispuoleinen illalla voimistuva kurkkukipu, saman puolen korvakipu ja lievä silmätulehdus. Viime vuonna oli samat +vatsaoireita ja kesti 2kk Luulisin, että on adenovirus ja ei voi tehdä muuta kuin kärvistellä.

Vierailija
29/33 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Minulla on nyt 7. Viikkoa toispuoleinen illalla voimistuva kurkkukipu, saman puolen korvakipu ja lievä silmätulehdus. Viime vuonna oli samat +vatsaoireita ja kesti 2kk Luulisin, että on adenovirus ja ei voi tehdä muuta kuin kärvistellä.

Oho! Mulla samoja oireita vatsaoireita lukuunottamatta. Voimistuu kans illalla/yöllä tosi tuskaiseksi, mut oon aatellut et aamut on parempia vaan siksi ku kipulääke vielä auttaa. En tiiä 🤔 Kauheeta ku ei oikein pysty edes nestettä nielemään ilman lääkitystä. Jännä et sullakin lievä silmätulehdus. Mut täähän on ihan tuskaa jos noin kauan kestää.

-ap

Vierailija
30/33 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o kuulostaa tutulta Viime vuonna tää tauti kehitti mulla puolivälissä keuhkokuumeen, joka kyllä hoitui antibiootilla, mutta nämä oireet vaan jatkui ja jatkui! Toivottavasti loppuisi ASAP!

Vierailija
31/33 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-o kuulostaa tutulta Viime vuonna tää tauti kehitti mulla puolivälissä keuhkokuumeen, joka kyllä hoitui antibiootilla, mutta nämä oireet vaan jatkui ja jatkui! Toivottavasti loppuisi ASAP!

Minäkin söin yhden ab-kuurin korviin mut tähän kurkkukipuun ei mitään vaikutusta.

-ap

Vierailija
32/33 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söin yhden ab-kuurin korviin mut tähän kurkkukipuun ei mitään vaikutusta.

-ap

Jeps ei tälle oikein muuta voi kuin kuumat juomat, kurkkua puuduttavat tuotteet/kikka kolmoset ja nopeavaikutteinen särkylääke, että pystyt nukahtamaan. Tsemiä!

Vierailija
33/33 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tätä samaa tällä hetkellä käynnissä. Jouduin jouluna ja uutena vuonna jäämään kotiin huolehtimaan vanhemmistani kun he sairastuivat. Nyt tämä sama pöpö on iskenyt minuun. Aivan karseaa. Burana ja Panadol auttavat, mutta enimmäkseen hunajalla olen kuumia juomia litkinyt. Viimeksi oli tämänkaltainen pöpö joskus v. 2018 ja se oli ihan streptokokkibakteeri. Ääni ei kulje tällä hetkellä. Jos kulkee niin se on todella matala ja kurkkuun sattuu pelkkä ulos hengittäminen.

AP, toivottavasti vointisi paranee pian

Varmaan joku uusi virusbakteeripöpö liikenteessä.