Pitkittynyt kurkkukipu
Ei pysty syömään ilman kipulääkettä. Lääkärit sanoo vain että jotain pitkittynyttä kurkkukipua liikkeellä. Nieleminen ihan tuskaa jo useamman viikon. Onks joku parantunut tällaisesta? Alkoi just ennen muita flunssaoireita.
Kommentit (33)
Suolavedellä kurlaus ja hunajatee.
Kävin tänään lääkärissä kärsittyäni 6 päivää. Ei flunssan oireita. Lääkäri katsoi nielun, ei ollut "peitteitä", oli vain ärhäkän punainen. Käski vain syödä buranaa. Jos olisi ollut valkoisia pilkkuja tai jotain mähmää, olisi ollut kyseessä streptokokkibakteeri (angiina) ja olisin saanut antibiootit. Nyt on vain virus. Lääkärikäynnin jälkeen kipu alkoi heti vaimentua, joten sain kuitenkin avun placebosta..
Vierailija kirjoitti:
Kurlaa rommilla.
Entä jos on absolutisti tai entinen alkoholisti, joka ei halua retkahtaa uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Olisin ehdottanut refluksia, mutta taitaa olla kuitenkin tuore tapaus niin lieneekö joku virus.
3 viikkoa kestänyt. Enemmän vaan huolettaa tää epätietoisuus kun ei oo mennyt tilanne paremmaksi. Flunssa muuten kyllä paranemaan päin.
-ap
Minulla loppui 10 päivän kurkkukipu viime viikolla. Burana auttoi sen verran, että pystyi syömään. Öisinkin piti ottaa, kun kipu herätteli.
Mulla oli tosi sitkeä nuha pari viikkoa sitten joka parani hiljattain. Nyt kuitenkin on kurkku kipeä silleen, että alkaa aina iltaisin. Aamulla ja päivällä lievittyy kunnes illalla alkaa taas. Kumma juttu kyllä. Tuntuu vasemmalla puolella vaan.
2kk kestää. Voi tulla vielä yskä päälle
Vierailija kirjoitti:
Minulla loppui 10 päivän kurkkukipu viime viikolla. Burana auttoi sen verran, että pystyi syömään. Öisinkin piti ottaa, kun kipu herätteli.
Juu, buranaa menee päivittäin täälläkin. En oo ikinä ennen syönyt buranaa kurkkukipuun.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tosi sitkeä nuha pari viikkoa sitten joka parani hiljattain. Nyt kuitenkin on kurkku kipeä silleen, että alkaa aina iltaisin. Aamulla ja päivällä lievittyy kunnes illalla alkaa taas. Kumma juttu kyllä. Tuntuu vasemmalla puolella vaan.
Mulla kans alussa se alkoi aina iltaisin ja hassusti aina vaihteli puolta. Nyt sattuu tasaisemmin pitkin päivää ja pitkin kurkkua kun nielee 🙈
-ap
Mullakin on, pari viikkoa kestänyt. Nieluviljelyn mukaan ei streptokokkia, mutta lopulta lääkäri kirjoitti antibiootit, ja ne ovat tehonneet. Tai sitten tämä olisi muutenkin mennyt ohi. Mutta öisin oon herännyt kipuun ja lisää vaan särkylääkettä. Minäkään en ole ikinä ennen ottanut särkylääkettä kurkkukipuun.
Närästys. Elintavat kuntoon. Tupakka pois, kahvi pois, mässläily pois, alkoholi pois. Paastoaminen pois.
Vierailija kirjoitti:
Närästys. Elintavat kuntoon. Tupakka pois, kahvi pois, mässläily pois, alkoholi pois. Paastoaminen pois.
En harrasta noista muutenkaan mitään 😁
-ap
Vierailija kirjoitti:
Samaa täällä. Hunajaa ja kurkkupastilleja ja kuumaa juomaa menee öisin, eikä oikein nukuta tän takia. Mulla oli myös kova kuume kolmen vuorokauden ajan...
Vierailija kirjoitti:
Joillain on ihme tarve jakaa omaa 'viisauttaan' joka välissä. Kuten tässäkin aiemmin todettu, tuollaista pöpöä on nyt liikkeellä. Mulla kesti kurkkukipu ja buranan yösyöminen pari kuukautta. Tupakkaa en polta mutta ruokaa, kahvia ja alkoholia on mennyt koko ajan ihan samalla tavalla.
Taitaa olla Kiinasta lähtenyt taas joku uus virus kiertoon...
Käytätkö kurkkua työssä voisiko johtua siitä?
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään lääkärissä kärsittyäni 6 päivää. Ei flunssan oireita. Lääkäri katsoi nielun, ei ollut "peitteitä", oli vain ärhäkän punainen. Käski vain syödä buranaa. Jos olisi ollut valkoisia pilkkuja tai jotain mähmää, olisi ollut kyseessä streptokokkibakteeri (angiina) ja olisin saanut antibiootit. Nyt on vain virus. Lääkärikäynnin jälkeen kipu alkoi heti vaimentua, joten sain kuitenkin avun placebosta..
Minä kävin juuri tänään samoilla oireilla, ei peitteitä lainkaan, mutta niinpä vain oli streptokokki - eli voi olla sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
aika jännä ettei testannut. Minulla ei ollut myöskään peitteitä mutta a sreptokokki sieltä löytyi. Se voi parantua kyllä ilman lääkettäkin ja näin kävi.
Olisin ehdottanut refluksia, mutta taitaa olla kuitenkin tuore tapaus niin lieneekö joku virus.