Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätarkoituksenmukainen sinustakykardia - kokemuksia?

Vierailija
16.01.2025 |

Olen kohtuu aktiivinen liikkuja (koira, fyysinen työ), bmi 27, reilu 30-vuotias nainen. Korkean sykkeen vuoksi vihdoin pääsin EKG:n. Sitä on ihmetelty teini-iästä saakka. Minulla pelkkä leposykekin helposti jatkuvasti 110-120bpm, pienessäkin rasituksessa nousee 150-160bpm tuntumaan. En kuitenkaan koe olevani väsynyt tai hengästynyt tms., stressiä nyt on aina, mutta nukun yöni hyvin ja arjessa säännöllinen rytmi. Sain juuri otsikonmukaisen "diagnoosin", mutta ei minulle tätä sinustakykardiaa oikein ole avattu. Onko jollain kokemuksia aiheesta arjessa, onko hoidossa jotenkin, onko isompi riski sydänkohtaukseen vanhemmiten tms.?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimulla samanlaista. 5v sitten totesivat, että tavallista korkeampi sinusrytmi. Eivät oikeastaan sanoneet mitään muuta. Propralia sain ja syön joskus, mielestäni auttaa. Olen siis 25v terve nainen. Onkohan vain ominaisuus? Tosin huolettaa itseänikin, välillä kun levossa aina 100 ja pienessä askareessa helposti 120. Kävellessä huomattavasti korkeampi. Huolettaa itseänikin välillä, siksi en edes seuraa sykettä kun aiheuttaa vain ahdistuneisuutta. Ollut aina korkea syke minulla, mutta esim. Stressi ja ahdistuneisuus nostaa tuota arvoa entisestään.. en toki ole testattu tuon sinun diagnoosin varalta, kun jotenkin kauhistuttaa, eträ varmasti sanoisivat tuon niin mennä lääkäriin. Mitä muille on tästä sanottu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi