Seiska: Jasmiina Yildizin syöpä on levinnyt
Big Brotherista tutun Jasmiina Yildizin syöpä on levinnyt. Asiasta uutisoi Seiska.
Ylidiz kertoo Seiskalle, että marraskuussa syövän havaittiin levinneen muun muassa imusolmukkeisiin, eikä sitä voida leikata.
Aluksi tunsin alavatsassa kipuilua joitain tunteja päivässä, mutta sitten kivut alkoivat muuttua jatkuviksi. Lisäksi toinen jalkani puutuu koko ajan. Kävellessä tuntuu siltä, kuin olisin istunut sen päällä pitkään ja reiden alueella on tunnottomuutta, Yildiz kertoo Seiskassa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi kirjoitit aloituksen aiheesta?
Miksi ip-lehti uutisoi aiheesta? Miksi Jasmiina itse antoi tiedon julkisuuteen? Miksi avasit ketjun? Miksi? Miksi? -ei ap
Miksi ap on kiinnostunut muiden ihmisten sairauksista?
Miksi sinä roikut täällä kyselemässä kenenkään vaikuttimia? Kukaan ei edes ole pahaa sanaa ketjun aiheesta sanonut. Paranemista toivotellaan.
Keksi itsellesi mielekästä tekemistä, ja opettele mitä tarkoittaa mielipide- ja keskustelupalsta ja sen tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi kirjoitit aloituksen aiheesta?
Miksi ip-lehti uutisoi aiheesta? Miksi Jasmiina itse antoi tiedon julkisuuteen? Miksi avasit ketjun? Miksi? Miksi? -ei ap
Miksi sinä roikut täällä kyselemässä kenenkään vaikuttimia? Kukaan ei edes ole pahaa sanaa ketjun aiheesta sanonut. Paranemista toivotellaan.
Keksi itsellesi mielekästä tekemistä, ja opettele mitä tarkoittaa mielipide- ja keskustelupalsta ja sen tarkoitus.
Miksi kukaan haluaa keskustella kenenkään sairauksista? Miksi sinulla ei ole mitään milekästä tekemistä? Miksi minun pitäisi opetella yhtään mitään? Miksi keskustelupaltan tarkoitus on kenenkään sairauksista jankkaaminen?
Miksi kuvittelet, että toivotukset menevät kenenkään kuuleviin korviin?
Onko sinulla ap tietoa muiden ihmisten syöpien leviämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukouksia Jasmiinalle 🙏🏼
Kenet on rukous parantanut? Olin vuosikymmeniä uskossa ja kävin esim Niilo Ylivainion kokouksissa eikä kukaan parantunut.
En ole uskovainen, en edes kirkossa, mutta syöpä on koskettanut läheisiä ja myös itseäni. Rukoilemalla saattaa saada itselle voimaa jaksaa, varmasti kaikki tietävät ettei rukous paranna. Mutta jos se antaa sitä voimaa jaksaa vielä. niin keneltä se on pois?
Papakoe otetaan nykyään monessa kaupungissa "harjalla" eli harjataan seinämiä eli enää ei tarvitse vuotaa verta sen näytönoton jälkeen. Papan ottavaan paikkaan voi soittaa ja kysyä miten Papa otetaan ja kertoa olevansa pelkopotilas jos pelottaa.
Ei kannata kuolla syöpään sen takia ettei pää kestä muutaman minuutin näytteenottoa joka ei nykyään edes satu!
Ei voi kun ihmetellä miten herkkiä jotkut ihmiset ovat, kun eivät papakoetta kestä.
Helppoa on ollut ihmisellä jos tuon kokee peloksi.
T. Monissa vesissä keitetty
Itsellä oli ulkomaalainen heikosti suomea puhuva. Alkukysymyksistä ei meinannut saada selvää ja vaikutti että yritti syyttää minua ettei kysely ole tuttu. Hänen puheesta ei saanut selvää ja ne kysymykset on vaikeita. Seinässä oikein lappu aulassa kuinka toisia pitää hyvin kohdella. Eikä tuo nainen selviä puheosuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun ihmetellä miten herkkiä jotkut ihmiset ovat, kun eivät papakoetta kestä.
Harmi kun et ole kypsäksi keitetty, vaan raaaksi jäänyt.
HPV rokote tuli koulujen rokotus ohjelmaan v 2013,sitä ennenkin sen sai itsemaksaen.Yläasteella annetaan.Rokottamattomuuden seuraukset näkyvät nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulasyövän aiheuttaa HPV virus. Edes kondomi ei välttämättä suojaa tartunnalta. Miettikää sitä kun harrastatte irtoseksiä ja suuseksiä. Miehet voi saada myös kurkku ja peräsuoli syövän HPVstä, eikä miehille ole testiä.
Tsemppiä Jasmiina, itse olen lähes 10v vanhempi mutta olen myös ollut solumuutoskierteessä ja ravannut naistenklinikalla jo vuosikausia. Mun tilanne ei ole edennyt noin pitkälle kuin Jasmiinan, eikä toivottavasti etene.
Naiset menkää siihen ilmaiseen seulontaan!
Siitä ilmaisesta seulonnasta on vaan tehty kokonaisuudessaan niin nöyryyttävä kokemus ja sellaista liukuhihnameininkiä, että ei sellaisessa halua käydä varsinkaan, jos on taustalla on jo entuudestaan huonoja kokemuksia ja pelkoja terveydenhoitohenkilökunnan kanssa asioimisesta.Anteeksi, mu
"Peloista ja huonoista kokemuksista kannattaa jutella ammattilaisen kanssa" no joo voit yrittää, mutta oman kokemuksen mukaan suurin osa näistä "ammattilaisista" on jonkinlaisia sadistisia luonteenpiirteen omaavia hirviöitä, joita ei paljoa kiinnosta, jos sinua pelottaa tai on huonoja kokemuksia taustalla. Käyttäytyvät kamalalla tavalla jopa silloin kun tietävät, että taustalla voi olla traumoja, mutta päättävät olla välittämättä niistä. Varsinkin seulonnoissa on niin liukuhihnameininkiä, että sinne ei kannata mennä kenenkään, kuka tarvitsisi ymmärtäväisen/empaattisen näytteenottajan ja enemmän aikaa näytteenottoon. Itselläni ihan järkyttäviä kokemuksia, eikä mielestäni kenenkään naisen pitäisi joutua sellaisiin tilanteisiin, mihin itse olen joutunut. Eikä ketään voi syyttää siitä, ettei halua mennä tai vähätellä pelkoa ja nöyryytystä sanomalla että "näytteenotto kestää vain muutaman minuutin ja se on elintärkeää". Ai kiitollinenko pitäisi olla ilmaisesta seulonnasta, jossa minua nöyryytetään ja satutetaan? Raivostuttavaa, että aina patistetaan naisia menemään nöyryytettäväksi, mutta sitten ei välitetä paskaakaan, miten naisia siellä kohdellaan. Mulla seulonta oli niin traumaattinen kokemus, että jouduin sairaslomalle sen jälkeen. Eli tämä "nopea ja kivuton" toimenpide aiheutti mulle traumaperäisen stressihäiriön. Pelkopotilaille muuten tiedoksi, että tämän saa myös nukutuksessa mutta varautukaa aikamoiseen taisteluun, ennen kuin teille laitetaan lähete nukutuksessa tehtävään näytteenottoon. Ja ennen kuin joka alkaa saarnaamaan nukutuksen riskeistä, niin koen aikamoiseksi riskiksi terveyden kannalta myös sen, että ihmisen psyyke ja kroppa hajotetaan, ja hänelle aiheutetaan traumaperäinen stressihäiriö. Ja ne jatkotutkimukset vasta kauheita ovatkin. Jokainen päättää, mitä itse tekee, mutta se syöpä voi kehittyä myös 5 vuodessa niin pitkälle, ettei sille voida tehdä mitään enää, kun se seulonnassa havaitaan.
Muistan miten kiivaasti jotkut vanhemmat vastustivat tyttöjen rokotuksia koska sehän kannustaa harrastamaan seksiä ja meidän pikkupirpana ei tule sellaista koskaan tekemään.
Kuinka monta syöpätyyppiä rokotus estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulasyövän aiheuttaa HPV virus. Edes kondomi ei välttämättä suojaa tartunnalta. Miettikää sitä kun harrastatte irtoseksiä ja suuseksiä. Miehet voi saada myös kurkku ja peräsuoli syövän HPVstä, eikä miehille ole testiä.
Tsemppiä Jasmiina, itse olen lähes 10v vanhempi mutta olen myös ollut solumuutoskierteessä ja ravannut naistenklinikalla jo vuosikausia. Mun tilanne ei ole edennyt noin pitkälle kuin Jasmiinan, eikä toivottavasti etene.
Naiset menkää siihen ilmaiseen seulontaan!
Siitä ilmaisesta seulonnasta on vaan tehty kokonaisuudessaan niin nöyryyttävä kokemus ja sellaista liukuhihnameininkiä, että ei sellaisessa halua käydä varsinkaan, jos on taustalla on jo entuudestaan huonoja kokemuksia ja pelkoja terveydenhoitohenkilökunnan kanssa asioimisesta.
Meinaat että syövän hoito on kokonaisuudessaan miellyttävämpää?
Varmasti syövän hoito on kamalaa, eikä niitä hoitoja itsessään pysty mukavammaksi tekemään, mutta täällä on jo lueteltu lukuisia asioita ja ulkoisia tekijöitä, joilla kokemuksesta saisi potilaalle edes vähemmän kamalan. Valitettavasti ne ovat juuri sellaisia, joista niukoissa resursseissa leikataan ja säästetään, eikä välitetä siitä potilaan ns. adiakaskokemuksesta kun ei sillä niin väliä ja keskitytään mahdollisimman kustannustehokkaasti, siis halvalla ja tehokkaasti eli nopeasti liukuhihnameiningillä vain siihen ydinasiaan. Tämä koskee aivan kaikkea muutakin kuin pelkkää syöpäseulonnan näytteenottoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa oon ihmetellyt myös. Noita pumpulissa kasvaneita. Heille pitäis vaan lässyttää ja silittää päätä. Saakoon syövän jos ei seulonnat kiinnosta. Voin sanoa kun kaksi syöpää ollut ja tästä viimeisestä en tuu selviämään, että lässytys vain ärsyttää ja papakoe on kuin hyttysen pissa näihin hoitoihin verrattuna. Ja ennen kun joku ehtii irvailla, että sait sitte syövän seulounnoista huolimatta, niin ei ole sen alueen syöpä. Tähän ei ikävä kyllä oo seulontaa....joten menkää ihmeessä seulontoihin kun niitä järkätään kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa oon ihmetellyt myös. Noita pumpulissa kasvaneita. Heille pitäis vaan lässyttää ja silittää päätä. Saakoon syövän jos ei seulonnat kiinnosta. Voin sanoa kun kaksi syöpää ollut ja tästä viimeisestä en tuu selviämään, että lässytys vain ärsyttää ja papakoe on kuin hyttysen pissa näihin hoitoihin verrattuna. Ja ennen kun joku ehtii irvailla, että sait sitte syövän seulounnoista huolimatta, niin ei ole sen alueen syöpä. Tähän ei ikävä kyllä oo seulontaa....joten menkää ihmeessä seulontoihin kun niitä järkätään kerta.
Toivottavasti sitten saat vielä kolmannen syövän kun olet niin ilkeä. Vai nopeaa kuolemaako pitäisi toivoa??
Ihmettelen kanssa miten voi seulontaan osallistuminen olla noin vaikeaa. Nykyään kun harjalla otettu näyte ei edes satu. Jos kaikki on ok, niin se on 5 minuuttia 5 vuoden välein ja maksaa 0 euroa. Jos tarvitsee pään taputtelua niin sitten soitto yksityiselle ja rahaa tiskiin tai sitten otatte riskin että voitte kuolla typerän pelon vuoksi.
Ei ole kyllä elämässä ollut paljon vastoinkäymisiä jos jo yhdestä Papa kokeesta menee kuppi nurin.