Seiska: Jasmiina Yildizin syöpä on levinnyt
Big Brotherista tutun Jasmiina Yildizin syöpä on levinnyt. Asiasta uutisoi Seiska.
Ylidiz kertoo Seiskalle, että marraskuussa syövän havaittiin levinneen muun muassa imusolmukkeisiin, eikä sitä voida leikata.
Aluksi tunsin alavatsassa kipuilua joitain tunteja päivässä, mutta sitten kivut alkoivat muuttua jatkuviksi. Lisäksi toinen jalkani puutuu koko ajan. Kävellessä tuntuu siltä, kuin olisin istunut sen päällä pitkään ja reiden alueella on tunnottomuutta, Yildiz kertoo Seiskassa.
Kommentit (69)
Mitä iloa saat kenenkään syövästä, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulasyövän aiheuttaa HPV virus. Edes kondomi ei välttämättä suojaa tartunnalta. Miettikää sitä kun harrastatte irtoseksiä ja suuseksiä. Miehet voi saada myös kurkku ja peräsuoli syövän HPVstä, eikä miehille ole testiä.
Tsemppiä Jasmiina, itse olen lähes 10v vanhempi mutta olen myös ollut solumuutoskierteessä ja ravannut naistenklinikalla jo vuosikausia. Mun tilanne ei ole edennyt noin pitkälle kuin Jasmiinan, eikä toivottavasti etene.
Naiset menkää siihen ilmaiseen seulontaan!
Siitä ilmaisesta seulonnasta on vaan tehty kokonaisuudessaan niin nöyryyttävä kokemus ja sellaista liukuhihnameininkiä, että ei sellaisessa halua käydä varsinkaan, jos on taustalla on jo entuudestaan huonoja kokemuksia ja pelkoja terveydenhoitohenkilökunnan kanssa asioimisesta.
Minusta se on ihan perus näytteenotto. Ihan ystävällistä, mutta ei mikään terapiaistunto. Sinun kannattaa hakea apua tuohon tunteeseen. Minun kaikki tutut käy seulonnassa eikä kukaan ole kokenut sitä muuta kuin jotkut hieman kivuliaaksi.
Minulla todettiin hpv 30 vuotta sitten. Olen käynyt gynellä 15 vuotiaasta alkaen säännöllisesti. Papa on otettu 1-3 vuoden välein siitä alkaen. Nykysuositus on kuulemma 5 v, jos tulos on ollut puhdas. Pitäkää ihmiset huolta terveydestänne.
Vierailija kirjoitti:
Niin ap, miksi aihe kiinnosti sinua?
Tottakai kiinnostaa ja hyvä jos kiinnostaa muitakin naisia! Tietenkin. Mitä aikaisemmin löydetään, sen paremmin hoidettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulasyövän aiheuttaa HPV virus. Edes kondomi ei välttämättä suojaa tartunnalta. Miettikää sitä kun harrastatte irtoseksiä ja suuseksiä. Miehet voi saada myös kurkku ja peräsuoli syövän HPVstä, eikä miehille ole testiä.
Tsemppiä Jasmiina, itse olen lähes 10v vanhempi mutta olen myös ollut solumuutoskierteessä ja ravannut naistenklinikalla jo vuosikausia. Mun tilanne ei ole edennyt noin pitkälle kuin Jasmiinan, eikä toivottavasti etene.
Siitä ilmaisesta seulonnasta on vaan tehty kokonaisuudessaan niin nöyryyttävä kokemus ja sellaista liukuhihnameininkiä, että ei sellaisessa halua käydä varsinkaan, jos on taustalla on jo entuudestaan huonoja kokemuksia ja pelkoja terveydenhoitohenkilökunnan kanssa asioimisesta.Anteeksi, mu
Jo asiallinen kohtelu ja inhimillisyys, naistyöntekijä, riittävän pitkä toimenpiteeseen varattu aika, parhaat mahdolliset käytettävät välineet, yksityisyys, rauhallinen tila ja paikka ja siisteys auttaisivat paljon. Valitettavasti nuokin nähdään vain turhana luksuksena. Naiseksi syntymistä ei ole saanut valita ja naisen elämä on kurjaa, mutta lisää kurjuutta ja nöyryytystä pitää sitten lisätä tällaisilla seulonnoilla.
No tottahan papa näytteen otto on yhtä ihanaa kuin hammaslääkärissä käynti. Kumpikin vaan jannattaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ilmaisesta seulonnasta on vaan tehty kokonaisuudessaan niin nöyryyttävä kokemus ja sellaista liukuhihnameininkiä, että ei sellaisessa halua käydä varsinkaan, jos on taustalla on jo entuudestaan huonoja kokemuksia ja pelkoja terveydenhoitohenkilökunnan kanssa asioimisesta.
Mikä siinä on nöyryyttävää? Olenkin aina ihmetellyt mikseivät useammat käy niissä, tässä kai sitten yksi syy.
Ainahan voit mennä hyväksi toteamallesi gynelle ja siellä pyytää ottamaan näytteen. Tätä nyt ei valtaosan onneksi tarvitse edes joka vuosi miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa nyt syyllistät sitä näytteen ottajaa, kun ongelma on vain sinun päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kiinnostaa ja hyvä jos kiinnostaa muitakin naisia! Tietenkin. Mitä aikaisemmin löydetään, sen paremmin hoidettavissa.
Ei kiinnosta. Turha esittää hyveellistä.
Turhaa nyt syyllistät sitä näytteen ottajaa, kun ongelma on vain sinun päässäsi.
Toiv. et ole terveydenhuollossa töissä.
Miksi olet kiinnostunut toisten sairauksista, ap?
Vierailija kirjoitti:
Syöpää eii voi parantaa eikö kukaan tajua sitä.
Kaikki tajuaa, että useimmat syövät ovat parannettavissa, jos ajoissa löytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ilmaisesta seulonnasta on vaan tehty kokonaisuudessaan niin nöyryyttävä kokemus ja sellaista liukuhihnameininkiä, että ei sellaisessa halua käydä varsinkaan, jos on taustalla on jo entuudestaan huonoja kokemuksia ja pelkoja terveydenhoitohenkilökunnan kanssa asioimisesta.Minusta se o
En ole itse ollut koskaan gynekologilla tai seulonnossa. Tajuan kuitenkin riskit ja lähisukulaiseni sairasti muuta syöpää kuollessaan, mutta ei tuota syöpää olisi enää pystytty hoitamaan. Omalla kohdallani riski juurikin kohdunkaulansyövästä on kuitenkin pieni kun olen aikuinen neitsyt ja aseksuaali. Kärsin pahoista mielenterveysongelmista ja niiden takia lääkäriin meneminen tai hammaslääkärikäynti ovat itselläni nyt akuutimpeja kuin joku gynekologi. En tosin pysty sinne hammaslääkäriinkään menemään. Helpoiten pystyisin yllättäen menemään psykiatrille kun eihän psykiatri mitään fyysisiä tutkimuksia tee tai fyysisesti mitään tutkimuksia tee. Gynekologihan on tässä on pahin ja juurikin gynekologilla nainen on kaikkein haavoittuvimmillaan.
"""Turhaa nyt syyllistät sitä näytteen ottajaa, kun ongelma on vain sinun päässäsi."""
Tolleen varmaan ajateltiin Jasmiinankin kohdalla, että ongelma on vain sinun päässäsi.
Lahottajasieni uutteet kannattaisi joka tapauksessa kokeilla. "Kasvin syöpä" voi olla ihmisen syövän syöpäsolujen lahottaja.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi kirjoitit aloituksen aiheesta?
Miksi ip-lehti uutisoi aiheesta? Miksi Jasmiina itse antoi tiedon julkisuuteen? Miksi avasit ketjun? Miksi? Miksi? -ei ap
Kerran syöpä aina syöpä. Näin se vaan on. Syöpä voi olla remissiossa mutta oikealla hetkellä putkahtaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Syöpää eii voi parantaa eikö kukaan tajua sitä.
No tuollahan tuo Heli Palsanmäkikin tepastelee, kun sai apua. Nyt käy kontrolleissa, ja ainakaan ei voi itseään syyttää, kun eikös se juuri seulonnassa havaittu hänelläkin. Sai ainakin lisäaikaa.
Samoin ukkonsa ehkä pelastui, nyt olisi jo kai kuollut, ilman leikkausta. Voivat hyvin selvitä niin, ettei tarvita enää jatkohoitoja. Enkä tarkoita, että Aki olisi ollut naistentautien seulonnassa...
On hoidettavia syöpiä, ja sitten niitä joista ei selviä. Ja riippuu paljon siitä milloin päästään hoitamaan. Osaa ei voi tietenkään hoitaa mitenkään.
Nuori nainen tämä, toivottavasti ihme tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on imusolmukesyöpä. Ei parane. Saan siihen palliatiivista hoitoa.
Miten tuo huomattiin?
"En ole itse ollut koskaan gynekologilla tai seulonnossa. Tajuan kuitenkin riskit ja lähisukulaiseni sairasti muuta syöpää kuollessaan, mutta ei tuota syöpää olisi enää pystytty hoitamaan. Omalla kohdallani riski juurikin kohdunkaulansyövästä on kuitenkin pieni kun olen aikuinen neitsyt ja aseksuaali. Kärsin pahoista mielenterveysongelmista ja niiden takia lääkäriin meneminen tai hammaslääkärikäynti ovat itselläni nyt akuutimpeja kuin joku gynekologi. En tosin pysty sinne hammaslääkäriinkään menemään. Helpoiten pystyisin yllättäen menemään psykiatrille kun eihän psykiatri mitään fyysisiä tutkimuksia tee tai fyysisesti mitään tutkimuksia tee. Gynekologihan on tässä on pahin ja juurikin gynekologilla nainen on kaikkein haavoittuvimmillaan."
Ymmärrän, että tilanteesi on poikkeuksellisen hankala. Toivon että löydät voimia hakea tarvittavaa apua <3 Hammaslääkäreilläkin on onneksi nykyisin paljon kokemusta erilaisia pelkopotilaista, joten toivon että löydät hyvän ja empaattisen lääkärin. Olen samaa mieltä, että sinun kohdallasi gynekologilla käynti ei ole kovinkaan tarpeellista. Halusin vaan oikaista tekstiäsi, jotta mahdollisimman moni kävisi seulonnoissa, kun niillä voidaan pelastaa henkiä.