Seiska: Jasmiina Yildizin syöpä on levinnyt
Big Brotherista tutun Jasmiina Yildizin syöpä on levinnyt. Asiasta uutisoi Seiska.
Ylidiz kertoo Seiskalle, että marraskuussa syövän havaittiin levinneen muun muassa imusolmukkeisiin, eikä sitä voida leikata.
Aluksi tunsin alavatsassa kipuilua joitain tunteja päivässä, mutta sitten kivut alkoivat muuttua jatkuviksi. Lisäksi toinen jalkani puutuu koko ajan. Kävellessä tuntuu siltä, kuin olisin istunut sen päällä pitkään ja reiden alueella on tunnottomuutta, Yildiz kertoo Seiskassa.
Kommentit (69)
Minulla on imusolmukesyöpä. Ei parane. Saan siihen palliatiivista hoitoa.
Hän oli nippa nappa 1-2 vuotta liian vanha ettei ehtinyt saamaan HPV-rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen rahalla olis saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen rahalla olis saanut.
Ani harvat vanhemmat sellaisia ovat lapsilleen ostaneet. Ei ollut mitenkään yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Rukouksia Jasmiinalle 🙏🏼
Kenet on rukous parantanut? Olin vuosikymmeniä uskossa ja kävin esim Niilo Ylivainion kokouksissa eikä kukaan parantunut.
Minusta tuossa ei ollut mitään uutta tietoa. Heti alussa Jasmin kertoi, että oli imusolmukkeissa. Ei kai se silloin vielä ole levinnyt, vaan vain paikallisesti levinnyt ja hoidettavissa?
Kaikkea hyvää hänelle.
Kohdunkaulasyövän aiheuttaa HPV virus. Edes kondomi ei välttämättä suojaa tartunnalta. Miettikää sitä kun harrastatte irtoseksiä ja suuseksiä. Miehet voi saada myös kurkku ja peräsuoli syövän HPVstä, eikä miehille ole testiä.
Tsemppiä Jasmiina, itse olen lähes 10v vanhempi mutta olen myös ollut solumuutoskierteessä ja ravannut naistenklinikalla jo vuosikausia. Mun tilanne ei ole edennyt noin pitkälle kuin Jasmiinan, eikä toivottavasti etene.
Naiset menkää siihen ilmaiseen seulontaan!
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulasyövän aiheuttaa HPV virus. Edes kondomi ei välttämättä suojaa tartunnalta. Miettikää sitä kun harrastatte irtoseksiä ja suuseksiä. Miehet voi saada myös kurkku ja peräsuoli syövän HPVstä, eikä miehille ole testiä.
Tsemppiä Jasmiina, itse olen lähes 10v vanhempi mutta olen myös ollut solumuutoskierteessä ja ravannut naistenklinikalla jo vuosikausia. Mun tilanne ei ole edennyt noin pitkälle kuin Jasmiinan, eikä toivottavasti etene.
Siitä ilmaisesta seulonnasta on vaan tehty kokonaisuudessaan niin nöyryyttävä kokemus ja sellaista liukuhihnameininkiä, että ei sellaisessa halua käydä varsinkaan, jos on taustalla on jo entuudestaan huonoja kokemuksia ja pelkoja terveydenhoitohenkilökunnan kanssa asioimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ilmaisesta seulonnasta on vaan tehty kokonaisuudessaan niin nöyryyttävä kokemus ja sellaista liukuhihnameininkiä, että ei sellaisessa halua käydä varsinkaan, jos on taustalla on jo entuudestaan huonoja kokemuksia ja pelkoja terveydenhoitohenkilökunnan kanssa asioimisesta.
Ei ole nöyryyttävä jos kieltäydyt kokemasta nöyryyttäväksi. Liukuhihnamaista, kyllä. Seulonnat ovat. Mutta vakuutan, että paljon haastavampiin tilanteisiin ja hoitoihin joudut, jos sinulla todetaan syöpä tao syöpäepäily. Joten suosittelen seulonnassa käymistä - toinen vaihtoehto on käydä yksityisellä ja maksaa tutkimukset itse. Silloin pystyy vaikuttamaan tutkimuksen ilmapiiriin enemmän.
Itselläni todettiin mammografiaseulassa syöpäepäily. Onneksi jäi epäilyksi ja vääräksi hälytykseksi, mutta eipä tarvitse enää hetkeäkään miettiä kannattaako seulonnoissa käydä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ilmaisesta seulonnasta on vaan tehty kokonaisuudessaan niin nöyryyttävä kokemus ja sellaista liukuhihnameininkiä, että ei sellaisessa halua käydä varsinkaan, jos on taustalla on jo entuudestaan huonoja kokemuksia ja pelkoja terveydenhoitohenkilökunnan kanssa asioimisesta.Ei ole nöyr
Hienoa, jos sait tarvittavat tutkimukset ja syöpää ei löytynyt. Olen kuitenkin itse ajatellut, että mielummin kuolen ilman edes tietoa diagnoosista. En vaan pysty menemään lääkäriin yhtään mistään kun taustallani on kaikenlaista, enkä pysty hoitoihin. Lyhyesti sanottuna olen autismikirjolla ja kärsin mielenterveysongelmista mm. ahdistus, masennus, aistiyliherkkyydet, traumat ja sosiaalisten tilanteiden pelko ja olen saanut niin huonoa kohtelua ja palvelua suunnilleen kaikkialla, että en vaan pysty. Hienoa kuitenkin, jos edes joku saa ylipäätään vielä hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta miten sitten pitäisi toimia? Ei se näytteen- tai koepalan otto muutu yhtään sen paremmaksi kokemukseksi vaikka mitä tekisi kun alapäätä on ronkittava joka tapauksessa. Peloista ja huonoista kokemuksista kannattaa jutella ammattilaisen kanssa, eikä tehdä niistä syistä kynnystä mennä tutkimuksiin tai joukkoseulontoihin. Ja joo, en minäkään tykkää mennä jalkojani levittelemään, saati koepalojen ottoon mutta ei se ole sentään syy olla menemättä. Hienoa on se, että meillä on tällaiset ilmaiset seulonnat.
Vierailija kirjoitti:
Multa on pari kertaa löytynyt HPV virus, sitten myöhemmin ei enää. Nyt en mitään seksiä edes harrasta. Ikää 51.
Miksei se käytä syöpää estäviä ravintolisiä? Ai niin Suomilääkäri luulee ettei ne vaikuta ennusteeseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se käytä syöpää estäviä ravintolisiä? Ai niin Suomilääkäri luulee ettei ne vaikuta ennusteeseen mitenkään.
Niin, joku huuhaaporukka uskoi joskus, että syöpä paranee turkkilaisella jugurtilla ja pellavansiemenöljyllä. Kokeile!
Voimia Jasmiinalle :(