Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirenakierukan poisto ja vaihdevuodet - pohdintaa

Vierailija
15.01.2025 |

Mulla on ollut toimiva Mirenakierukka yli 8v(!), edelleen menkat pois, kuten ollut koko ajan. Ikää nyt 45v ja mietin, että poistatanko kierukan? Voiko se helpottaa mahd.vaihdevuosioireita? Mistä edes tiedän, milloin vaihdevuosioireilu edes alkaa? Kannattaisiko laittaa uusi kierukka? Jotenkin toisaalta haluaisin olla ilman kierukkaakin koska nyt viimeisen 20 v sellaisia ollut. Onko huono idea?

Mitä muita hyviä vaihtoehtoja ehkäisyyn? Ei varmaan voi ihan huolettomaksi vielä ryhtyä?

Auttskaas naista pohdinnoissa.

Kiitti:)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 10 v vanha kierukka. Kun se oli sen 5 v vanha kävin gynella. Olin silloin 50 v. Gyne sanoi, ettei kannata tehdä mitään, vaikka minulla ei ultran mukaan ollut vaihdevuosia, menopaussi tuli , kun olin 53 v.  Syynä se, että kierukan vähäiset hormonit auttavat vaihdevuosissa.

Miksi mä en ymmärrä sun logiikkaa? Vaihdevuosia ei ollut, mutta menopaussi kyllä, ja mitä ihmettä?

Mikä tuossa oli niin vaikeaa ymmärtää? Hänellä ei vielä 50-vuotiaana ollut vaihdevuosia, mutta 3 vuotta myöhemmin ne alkoivat. Kierukka jätettiin koska se auttoi "vanhentuneenakin" vaihdevuosi-oireisiin.

-eri

Vierailija
22/22 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla