Miksi kaikissa kengissä on nykyään vetoketju?
Todella ärsyttävää. Vetoketju ei ole kaunis ja lisäksi se hajoaa helposti.
Kommentit (29)
Helpompi saada kengät jalkaan. Narut voivat tarttua johonkin ja sattua onnettomuuksia.
Siinä. Itsekin olisit osannut keksiä nuo syyt, jos vähän ajattelisit.
Itse ostan aina vetoketjullisia kenkiä. Helppo pukea. Eikä ne mielestäni mitenkään rumia ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa? Minulla on yli 20 kengät ja vain kaksissa on vetoketju ihan vaan varren pituuden takia. On myös toki nauhat.
No vaikea löytää nilkkapituisia kenkiä, joissa ei olisi vetoketjua.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi saada kengät jalkaan. Narut voivat tarttua johonkin ja sattua onnettomuuksia.
Edelleen, vetoketjutmenevät todella helposti rikki ja korjaaminen on tähtitieteellisen kallista.
Viime vuonna ostin kolmet kengät ja kaikki olivat vetoketjuttomia.
Tosi usein näkee kivat nilkkurit, ja sitten niissä on vetoketju...
Monet lapset ei osaa enää solmia kengännauhoja. Vuosikausia lasten kengissä ollut nauhat vain koristeena. Sulkemistapoina tarrat, vetoketjut ja kuminauhat nauhojen paikalla, jotka säädetään sellaisen lukitsemisnippelin kanssa (niin kuin monissa takeissa, huppareissa, repuissa jne.).
Aikuisten on helpompi käyttää vetoketjullisia, kun lihavuus on yleistynyt. Ja monet ei pääse edes kyykkyyn. Kun ei yletetä tai taivuta enää solmimaan, niin se vetoketju sivussa on helppo. Jos kengät ei ole sellaiset pelkästään jalkaan laitto-mallia ilman säätöjä.
Ihmiset ei enää osaa tehdä rusettia
Nuorison kognitiiviset kyvyt ovat jo niin vähäiset, etteivät ne riitä kengännauhojen solmimiseen.
Vetoketju on siistimpi ratkaisu, kuin se, että kaupassa nauhat solmitaan kenkiä ostaessa valmiiksi, ja sitten kengät riisutaan avaamatta nauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa? Minulla on yli 20 kengät ja vain kaksissa on vetoketju ihan vaan varren pituuden takia. On myös toki nauhat.
No vaikea löytää nilkkapituisia kenkiä, joissa ei olisi vetoketjua.
Minulla on yhdet vetoketjulliset kengät. Nauhakenkiä useammat.
Valintakysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, vetoketjutmenevät todella helposti rikki ja korjaaminen on tähtitieteellisen kallista.
En edes muista milloin mulla olisi mennyt kengästä vetoketju rikki.
Porukka tyhmenee ja motoriset taidot on nolla. Lopuksi päädyt käyttämään tarralenkkareita.
Vetoketju on esteettisempi kuin nauhat tai nilkasta muodottoman iso varsi.
Mulla on lähes kaikissa kengissä vetoketju (sekä nauhat). Vetoketjut on sivussa eikä niitä juurikaan huomaa. Kertaakaan ei ole kengistä mennyt vetoketju rikki, vaikka on ollut pitkiä talvisaapikkaitakin monia. Minusta vetoketju on kätevä, ja jos on nauhat lisäksi saa kiristettyä ja löysättyä kenkää aina sopivaksi.
Helpompi ja nopeampi laittaa jalkaan, itse ainakin ostan mieluummin vetoketjulliset kengät kuin nysvään nauhojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin, itsellä ei ole yksissäkään kengissä vetoketjuja. Yhden lähes polveen ulottuvat saappaat on, jossa on vetoketju, en ole vaan vuosiin niitä käyttänyt, toisissa samanlaisissa ei ole vetoketjua.
Sellaisia kenkiä myydään enemmän kuin ennen koska ne ovat helpompia käyttää ja käyttäjät haluavat niitä. Esimerkiksi vanhukselle vetoketju on helpompi kuin nauhat, mutta tyylikkäämpi kuin tarrat.
Osta Kuoma-saappaat niin eipä ole vetoketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mene, jos jalat eivät ole norsun töppöset . Ei ole yksisitäkään vielä mennyt.
Ei minulla kyllä 40 e kenkiä olekaan, vaan laadukkaampia