Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystävät eivät kutsu meitä vastavierailulle?

Vierailija
15.09.2008 |

Meillä on muutamakin ystäväpariskunta, jotka ovat käyneet meillä dinnerillä ja istumassa iltaa. Hyvin ovat viihtyneet mutta nyt kun olisi heidän vuoronsa pyytää meitä kylään, eipä vaan kutsua kuulukaan. Mistäköhän mahtaa johtua? Rahasta ei ainakaan kellään heistä ole kyse, ettei siksi voisi pyytää kylään. Voiko johtua siitä, että kokattiin melko kalliita ja hienoja ruokia, eivätkä siksi uskalla pyytää meitä, jos eivät esim. osaa mielestään tehdä "samantasoisia" ruokia? Ihan tavallisia ihmisiä me ollaan, mutta tykätään vaan syödä hyvin ja kokkailla ei niin tavanomaisia -ruokia ja siksi laitetaan sellaista ystävillekin. Ihmetyttää vaan...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teissä on jotain sellaista, etteivät halua teitä kylään.

Omasta puolestani voin sanoa, että meillä on pari tuttavaperhettä, joita en (enää) kutsu kylään, koska eivät pidä lapsilleen minkäänlaista kuria. Viimeks iso poika pissasi meidän matolle ja niisti verhoihin ja ruoan kanssa juostaan ympäri kämppää. Nämä ihmiset eivät tule meille enää kylään, ainakaan lasten kanssa. :)

Vierailija
2/9 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista, muutta totta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ehkä eivät tykkää kokkailusta tai illanistujaisten järjestämisestä

2. Odottavat, että kutsutte itse itsenne kylään (omassa ystäväpiirissäni toimitaan näin).

Vierailija
4/9 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laittavat heille ruokaa... Mutta meitä ei siis. Ovat kyllä lapsettomia ja meillä yksi eskari-ikäinen lapsi. Toisaalta en usko, että sekään on syynä, koska muillakin heidän ystävillään on lapsia.

ap

Vierailija
5/9 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moneen otteeseen. Kertaakaan ei olla oltu heillä "syömässä".

Minusta on mukavaa kutsua kavereita meille syömään ja laitamme mielellämme ruokaa, mutta jossain se raja menee. Enää emme kutsu ennen kuin olemme itse käyneet heillä.

Vierailija
6/9 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit osa sellaisia et vaikka tarjoot ruuat, kutsuvat vaan kahville. Tietty porukka sit van joiden kanssa vastavuoroisesti kyläillään syömässä. Olisi kiva josa olisitte meidän tuttavapariskunta =).

Mulla suurin osa kavereista haluaa aina nähdä meillä. Esim soittavat et koska nähtäis ja voivatko tulla meille. Mä rakastan emännöintiä, mutta odotan tarjoilujen suhteen hiamn vastavuoroisuutta eli jos koskaan ei tule kutsua syömään, itsekin keittelen sellaisille vieraille sit pidemmän päälle vain kahvit.

Vierailija
7/9 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan enää jaksa kutsua kun lapsilla ei ole mitään tapoja, edellisellä kerralla 5 v poika paiskoi tavaroita, puri äitiää, kiroili. Nuoremmat kaksoset söivät suklaakeksiä sohvalla. Ja vanhemmat ei sanallakaan puuttuneet vaikka koitin sanoa että meillä syödään pöydän ääressä.

Vierailija
8/9 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien ystävieni listoilta. Lapsi on hieman yli 1v. Kiltti, ujo ja hiljainen tyttö, joka ei riehu eikä mekasta. Ihmeissään katsoo sylistä, jos tulee vieraita, mutta ei kilju eikä mekasta.

Silti: kutsuja ei tule, eikä kukaan tule meille.

Pahinta tämä on ollut lapsettomien ystävien taholta. Kun vaikkapa soitan heille, ja kysyn, että sopiiko tulla käymään, niin aina on sitä ja tätä tekosyytä, että ei sovi. Sitten eivät itse koskan soita takaisin.

Lapsettoman bestikseni kanssa nähtiin aiemmin 2-3 kertaa viikossa, soiteltiin ja tekstailtiin monta kertaa viikossa. Nyt yhteydenpito on juuri sitä, mitä jaksan pitää yllä. Hän ei koskaan soita takaisin. Ajattelee varmaan, että kun on se lapsi ja mies...

Ei ole puoleen vuoteen käynyt meillä, vaikka asuu vain 10km päässä. Ei soita, ei kutsu synttäreilleen, joissa oli kyllä muita (lapsettomia) kavereita.

Eikä kyse ole siitä, että lapsen kanssa tunkisin hänen luokseen.

Ärsyttää kyllä tosi paljon tällainen käytös, että lasten takia syrjitään!

Olen vähän sellainen uranainen, ja niin ovat kaverininkin. Läheisimmistä 6 kaverista vain yhdellä toisella on lapsia, muilla ei.

ja ne joilla ei ole, eivät pidä mitään yhteyttä. Outoa tosiaan.

Toisella kaverillani on vieläkin nuorempi lapsi, 6kk, ja hän kyllä kelpaa omille lapsettomille ystävilleni.

Tämä bestikseni on vielä kasvatusalan ammattilainen, töissä koulussa, joten luulisi että ymmärtää lapsia, mutta ei.

Esimerkki: kun odotusaikana olin kaupassa, ystäväni soitti, ja kysyin, että missä olet (klo oli jotain 20 illalla) ja sanoin, että marketissa, hän parahti, että mitä siellä enää teet, pitäisi jo opetella lapsiperheen tavoille. Eikä ollut vitsi.

Eli tätä rataa...

Jos joku lapseton tätä sattuu lukemaan, niin mieti tarkkaan onko mitään järkeä käydä syrjimään toista sen takia, että tämä on saanut lapsen.

Kaveripiirini ja minä ollaan noin 35-40v, eli ei mitään bilehileteinejä enää. Mutta kaikille ikä ei näemmä tuo ymmärrystä...

Vierailija
9/9 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. "hienostoluokkaan" :) Ehkä he kokevat että heidän ruokansa ja tarjoilunsa ovat vähemmän hienoja joten kokevat että teille pitäisi olla hienompaa ruokaa kuin mitä he haluavat/osaavat tarjota.

Tai sitten he vain eivät pidä ruoanlaittamisesta (varsinkaan minkään työläiden ruokien laittamisesta). Itse ainakin lukeudun tähän joukkoon. Menen mielelläni kutsuttuna tuttavaperheeseen syömään, mutta en koskaan kutsu heitä meille ruokailemaan. Minulle ruoanlaitto on välttämätön paha ja valitsen ruokalajit sen mukaan kuinka monta minuuttia minun täytyy seistä hellan äärellä kun laitan ruokaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme