Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmainen asianajaja-neuvo

Vierailija
14.01.2025 |

Jaan tarvitseville ilmaisia neuvoja:

1. Älä ajattele asianajajaa maagisena asianajajana, vaan ihmisenä. Päämiehen ja asianajajan pitää tulla toimeen, muuten mistään ei tule mitään. Jos heti alkuun kaikki on pelkkää väärinkäsitystä toisensa perään, siirry seuraavaan. Paitsi jos muut oljenkorret on käytetty, voi olla hyvä kokeilla. Jos on muita vaihtoehtoja, ei kannata tyytyä vain johonkin.

2. Suosi viestejä. Niistä saa paremmin selvää kuin aiheesta toiseen ajelehtivasta puhelusta.

3. Muista, että asianajajat ovat yksilöitä. Kahden eri tyypin näkemykset voivat erota aivan valtavasti toisistaan. Yksi vastaa, että katsellaan, jos voisin auttaa, toinen vastaa, että voin ehkä auttaa, lähetätkö lisätietoja, kolmas vastaa, että toki voin auttaa. Samassa asiassa yksi antaa pakit, ja toinen sanoo, että kyllä hän mielellään ottaa asian hoitaakseen. Älä lannistu ekoista pakeista. Kuten asianajaja itse sanoi: laki on tulkintaa. Se, että joku tulkitsee jotain, ei tarkoita että se on automaattisesti juuri tasan niin.

Esim. Minun asiassani yksi sanoi, että vastapuoli on oikeassa tuossa ja tuossa, en usko menestymiseen.

Toinen sanoi, että vastapuolen lausunnoissa on jotain mätää ja olen samaa mieltä.

Asianajaja ei lopulta ole muuta kuin ihminen, joka tulkitsee lait miten tulkitsee. Sinun pitää valita sellainen, josta tulee hyvä ja luottavainen fiilis. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja olen samaa mieltä."

Siis minä olen samaa mieltä. Tässä on kyseessä yksi ja sama asia, silti mielipiteet eroavat noin jyrkästi kahden eri asianajajan välillä.

Vierailija
2/3 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen niin, että jotkut asianajajat varmaan tajuavat, etteivät ole tarpeeksi päteviä juuri tiettyyn tilanteeseen, ja saattavat senkin takia sepitellä, että ei ole menestymismahdollisuuksia tässä, ei... Onhan se helpompi laittaa syy asiaan kuin omaan osaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää uskoko tämän asianajaja-hullu spämmääjän kirjoituksia.

Mene hoitoon ja pysy kaukana tästä ketjusta. Minä tiedän kokemuksesta mikä menee mitenkin. En tiedä mikä ongelma sinulla on. Ei pitäisi antaa huomiota tuollaisille raukoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä