Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaudenseuranta Englannissa

01.03.2007 |

Osaisiko joku kertoa minkälaista raskaudenseuranta on Englannissa/Lontoossa??

Entä synnytys ja vauva ajan seuranta?

Milloin ensimäinen yhteys lääkäriin ym. positiivisen testin jälkeen?

kiitos jo etukäteen,

äitikki

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaihtelee paikkakunnan mukaan ja onko ensiraskaus ja mika sun ika on. Muiden vastaajien perusteella tuntuu olevan aika erilaista kuin Suomessa.

Mulle neuvottiin, etta kun on 12 viikkoa takana niin ottaa yhteytta katiloon. Koko raskausaikana en tavannut laakaria lainkaan. SItten heti alussa on ultra ja tapaamisia katilon kanssa n kerran 6-8 viikossa. Katilo antaa sulle kannynsa numeron jos on MITAAN kysymista tai huolta niin voi aina soittaa ja / tai sopia tapaamisen. Niskapoimutesti on maksullinen. Myohemmin toinen ultra, sitten sun pitaa valita mihin sairaalaan haluat vai kotisynnytyksen ja se paikka pitaa buukata etukateen. Jos haluaa kotisynnytyksen sun oma katilo voi tulla kotia tai jos et tykkaa NHS:sta niin tiedan ihmisia jotka on maksaneet yksityiskatilon koko ajaksi.

Kun menee synnyttamaan pitaa olla kaikki kamat vauvalle, pumpulit, vaatteet, vaipat, sairaalasta ei saa mitaan ellei ole aivan hatatila. Itselle pitaa synnytys-T-paita, siteet jne jne. Yleensa voi olla yhden yon sairaalassa tai jos haluaa voi ensisynnyttajakin lahtea kotia 6 h kuluttua synnytyksesta, senjalkeen kun lastenlaakari on tarkistanut vauvan. Kun pakkaa sairaalalaukun niin kannattaa laittaa mukaan itselle evaita.

Jos on jotain erityista kysymysta niin sano vain.

Vierailija
2/6 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielesta kannatta menna omalle GP:lle heti kun raskaus on varmistunut. Han voi sitten laittaa heti referralit menemaan haluamaasi sairaalan ensimmaista ultraa varten. Etenkin suosituimpien sairaaloiden kohdalla kannattaa olla ajoissa liikkeella. Itse paasin ensimmaiseen ultraan 7. viikolla vuodon takia. Normaali ultrat meidan seudulla (SW London) on 12. viikon np-ultra (pitaen sisallaan niskaturvotuksen mittaamisen) ja 20. viikon rakenneultra. Ihan hyvin ainakin tahan asti on toiminut ja kutsut ultriin on tullut suoraan sairaalasta ajallaan.

Nyt vaan on uusi haaste edessa, kun ollaan muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja pitaisi ensin loytaa GP ja sitten uusi sairaala... Alueiden valilla kun tassa maassa tuntuu olevan valtavasti eroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kay katsomassa muiden odottajien ja synnyttajien neuvoja ja vinkkeja

http://groups.msn.com/Britti-Suomiperheet

Vierailija
4/6 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaampa nytkin (muun tekemisen puutteessa :))

Itse soitin ajan GP:lle kun testi näytti plussaa. Siellä testi tehtiin uudestaan ja sitten kysyttiin mihin sairaalaan haluan ante natal booking:in. Sanoin sairaalan ja poistuin kotiin odottamaan aikaa sairaalaan. n 12 viikon tienoilla minulla oli ko sairaalaan booking appointment jossa käytiin kätilön kanssa läpi kaikenlaista ja täytettiin tiedot. Sain myös kätilöltä ultran varaus laput ja itse kävin ne booking officesta varaamassa ultra ajat. ensimmäinen niskapoimu ultra oli 13 viikolla, seuraava ultra oli 20 viikolla ja viimeinen olis ollut 34 viikolla, tosin ongelmatapaus kun olen, samoin kuin laspeni, sain noin 100 muutakin ultraa raskausaikana, mutta se on sitten jo ihan eri juttu. Kätilön luona käydään kuukauden välein ja loppuraskaudesta kahden viikon ja sitten viikon välein. Synnytys meni mukavasti käynnistettynä, ei mitään negatiivisiä kokemuksia, päin vastoin. kävin seurannoissa Royal Freessä Hampstead Heathissa ja synnytin St Thomasissa keskus Lontoossa. Good luck!

Vierailija
5/6 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Itse soitin ajan GP:lle kun testi näytti plussaa." vertaa:minulle sanottiin ettei NHS haaskaa rahoja testin tekemiseen vaan kun on itse tehnyt niin se riittaa, sanottiin myos ettei mitaan tarvetta tallaisesta normaalista asiast kuin raskaus laakarille

" Siellä testi tehtiin uudestaan ja sitten kysyttiin mihin sairaalaan haluan ante natal booking:in. "

Vertaa: minulla katilo tuli kotiin tata ekaaa ja kaikkein pisinta tapaamista varten. He kans yleensa haluavat vahan tsekata taustaa ja kotioloja....ja nahda partnerin...

" Sain myös kätilöltä ultran varaus laput ja itse kävin ne booking officesta varaamassa ultra ajat." Vertaa: mina sain ajat katilon kauttaa

" ensimmäinen niskapoimu ultra" Vertaa: en ole kuullut tata ennen mistaan missa nama saisi NHS:n kautta, esim 45 vuotias ensisynnyttajaystavattareni maksoi itse.

" Kätilön luona käydään kuukauden välein ja loppuraskaudesta kahden viikon ja sitten viikon välein. " vertaa: tassa paljon eroja, jos on ollut paljon keskenmenoja niin joka viikko konsultilla, jos ei mitaan ongelmia niin huomattavasti harvemmin katilollakin kuin mita HUmax. Paikkakunta vaikuttaa!!!!

Eli mita enemman tietoa ja vastauksia saat niin parempi. Minun lahin sairaalani ei suosinut mitaan vaihtoehtoja jotenminut buukattiin kauempaan sairaalaan jossaoli synnytysallas, pallot, seinakiikut joissa roikkua ym.

Yksi hyva tiedonlahde alueellasi on paikallinen NCT mene NCT pregnancy and babycare-sivuille niin sielta luulisi loytyvan paikallinen kontakti.

Vierailija
6/6 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin heti GP:lle kun testi näytti positiivista. He tekivät myös testin. Toisen lapsen kanssa testiä ei tehty.Ekalla kerralla GP varasi ultran St Mary´s hospitaalista Paddingtonista, toisella kerralla jouduin soittelemaan itse (asuimme jo pohjoisessa). 12 vkolla niskapoimu, 20 vkolla rakenne. 16 vkolla verikokeet, 26 jotain sokerirasitus ja 30 vkon tienoilla raudantsekkaus. Kävin NCT:n synnytysvalmennuksessa ja sitä suosittelen ehdottomasti. Paljon paikallista tietoutta jne. Pitää buukata vaan ajoissa, koska täyttyvät helposti. Kävin kolmessa sairaalassa katsomassa touhua:

ST Mary´s on siisti ja rempattu. Synnytyshuoneet on kyllä pieniä.

Whittington pohjois-Lontoossa on kiireinen, mutta kätilöitä ja synnytysosastoa kehutaan.Post natal voi olla täynnä.

Edgware Birth Centre on kätilöyksikkö, jossa suurin osa vesisynnytyksiä. Ei epiduraalia eikä lääkäreitä, vain normaalitapauksia varten. Uusi, hieno ja kodinomainen paikka. Loistavat kätilöt.

Onnea matkaan.