Miten erottaa lovebombing jostakin muusta?
Alustuksena: olen 36-vuotias nainen. Erosin vuosi sitten 20 vuotta kestäneestä parisuhteesta, joten mulla ei ole oikeastaan minkäänlaista kokemusta ihastumisista, tapailusta tai seurustelusta muuten kuin entisen puolisoni kanssa. Suhde oli ihan terve ja ero myös. Vuoden verran olen keskittynyt oman elämäni rakentamiseen ja itseni löytämiseen, joten en ole etsinyt enkä hakeutunut uusiin suhteisiin.
Noin reilu kuukausi sitten aloin tapailla itseäni hieman vanhempaa miestä, jonka kanssa olemme tulleet kasvotutuiksi jo aiemminkin, koska meillä on yhteisiä ystäviä ja tuttuja. Kuitenkin vasta vähän yli kuukausi sitten oikeasti keskustelimme kunnolla kaksin ja aloimme tapailla. Alku oli suht normaali; viestittelyä ja tapailua lähinnä viikonloppuisin (olemme molemmat kiireisiä omien töidemme ja harrastustemme kanssa). Pari viikkoa sitten vietimme ensimmäisen yön yhdessä ja silloin hän sanoi rakastavansa mua. Kysyin häneltä, että oliko se vain hetken huumassa ja hän vastasi tarkoittavansa sitä. Sen jälkeen hän on kertonut rakastavansa mua moneen kertaan. Mä en ole vastannut rakastavani häntä, koska en koe meidän tuntevan toisiamme vielä niin syvällisesti. Viikko sitten hän kertoi haluavansa "virallistaa" meidän suhteen eli että meillä olisi ihan parisuhde, että olisin hänen naisystävänsä ja hän mun miesystävä. Kerroin, että pidän hänestä paljon, mutta itse haluaisin vielä jatkaa tutustumista ja palata tähän seurustelukysymykseen myöhemmin. Nyt tuntuu, että hän on vetänyt ihan uuden vaihteen päälle; hän on multa etukäteen kysymättä ostanut lippuja tapahtumiin ja lähinnä ilmoittanut, että milloin ollaan menossa minnekin. Viimeisimpänä hän yllätti mut ulkomaanmatkalla, jonka ajankohta on kesällä.
Kuten aiemmin todettua mulla ei ole kokemusta parisuhteista varsinkaan aikuisiällä. Tämä tuntuu kuitenkin aika intensiiviseltä ja nopealta. Olen tukeutunut sinkkuystäviini ja kertonut suhteesta ja huolistani, mutta he ovat lähinnä ihastelleet, että olen löytänyt sitoutumiskykyisen miehen, joka oikeasti pitää musta ja noi yllätyksetkin ovat sellaisia mitä ystäväni haluaisivat kokea, joten he ovat olleet lähinnä kateellisia. En kuitenkaan pääse eroon tunteesta, että tässä on kyse lovebombingista tai vastaavasta. Tuntuu, että en saa oikein ymmärrystä tai tukea huolilleni ystäväpiiristäni, joten käännyn nyt av:n puoleen;
Miten erottaa rakkauspommitus jostakin muusta (epätoivosta, aidosta ihastuksesta, vastaavasta?)?
Vastailen mielelläni lisäkysymyksiin.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Jos et syty miehestä tai sinua ei huvita hänen kanssaan mitään, niin älä ihmeessä enää mieti vaan kerro se hänelle. Tuohan on tosi itsekästä käytöstä vain täällä selän takana moittia sitä ihmistä.
Kysehän ei ole siitä. Olen todella kiinnostunut miehestä ja ihastunut häneen. Eihän tässä olisi ongelmaa jos en olisi kiinnostunut, sittenhän lopettaisin jutun joka tapauksessa enkä analysoisi käytöstään sen pidemmälle.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et syty miehestä tai sinua ei huvita hänen kanssaan mitään, niin älä ihmeessä enää mieti vaan kerro se hänelle. Tuohan on tosi itsekästä käytöstä vain täällä selän takana moittia sitä ihmistä.
Kysehän ei ole siitä. Olen todella kiinnostunut miehestä ja ihastunut häneen. Eihän tässä olisi ongelmaa jos en olisi kiinnostunut, sittenhän lopettaisin jutun joka tapauksessa enkä analysoisi käytöstään sen pidemmälle.
AP
Pidät sitten hauskaa ja lopetat analyysit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Pidät sitten hauskaa ja lopetat analyysit.
Vähämielisin kommentti koko ketjussa! Aina kannattaa olla suht varuillaan uusien tuttavien kanssa. Jos vähänkin intuitio sanoo, että jotakin on pielessä, niin kyllä sitä kannattaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vähän on outoa. Mutta sitä vaan halusin sanoa, että tämä on yksi parhaiten kirjoitettuja avauksia täällä.
Terve ap.
Provosi on vähän tavallista pitempi kuin mitä yleensä olet sepustellut, mutta ei yhtään sen parempi muutkaan ennen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän on outoa. Mutta sitä vaan halusin sanoa, että tämä on yksi parhaiten kirjoitettuja avauksia täällä.
Terve ap.
Provosi on vähän tavallista pitempi kuin mitä yleensä olet sepustellut, mutta ei yhtään sen parempi muutkaan ennen tätä.
Äh miksi jokaiseen ketjuun täällä pitää pesiytyä joku "tietäjä", joka on FBI:n tutkijoitakin pätevämpi profiloija ja on tunnistavinaan jokaisen kirjoittajan jostakin.
Nosto! Aihe kiinnostaa, olen huolissani ja on vähän kiire.
Aidosti ihastunut/rakastunut ihminen ei useinkaan ole kovin innokas julistamaan tunteitaan ja saattaa jopa pyrkiä vähän salailemaan niitä. Toki tässä on yksilökohtaisia eroja, eli toiset ovat avoimempia ja rohkeampia luonteeltaan kuin toiset.
Helppohan on sanoa, että rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin mies on eronnut? Minulla oli vähän samankaltainen tilanne vasta eronneen miehen kanssa, vauhti oli huimaava. Kieltämättä epätoivoisesta ripustautumisesta mieleen tuli, että laastaria etsi, ettei tarvitsisi jäädä yksin ja käsitellä ikäviä tunteita. Pyysin että otettaisiin rauhallisemmin, minkä seurauksena hän päätti suhteen viikon päästä, ja kuukauden päästä siitä fb-status oli "parisuhteessa". Nopeasti unohtui ne vuodattamansa rakkauden tunnustukset, tärkeintä oli saada joku rinnalle.
Jep, tämä sama ilmiö näkyy nuoremmissa miehissä. Edellinen suhde päättyny viikko sitten tai on jopa vielä tauolla, nainen ei tiedä että suhde päättynyt. Mutta mies etsimässä ihan pokkana tinderissä uutta naista, jopa synnytäjää lapsilleen! Miehet kuvittelevat, että kun on ollu suhteessa yhteen, voi jatkaa uuden naisen kanssa samasta kohdasta. Laittakaa tällaiselle s
Juu. Ilmoitin muutama kuukausi sitten miehelle, että ero on mahdollisesti edessä. Mies hätääntyi täysin, lupasi ryhdistäytyä ja tehdä kaikkensa liittomme pelastamiseksi. Alkoikin oikeasti tsemppaamaan, teki enemmän kotitöitä ja oli muutenkin avulias, huomaavainen ja hellä. Muuten hyvä, mutta mies oli myös _heti_eron puheeksi otettuani liittynyt tinderiin. Ystävä paljasti, mies oli pommittanut hänen kaveriaan palvovilla viesteillä. Siis ihan älytöntä lovebombingia. Olivat kerran tavanneet yökerhossa. Ystäväni oli tunnistanut mieheni, kun kaveri näytti, että tässä on vähän oudolla tavalla innokas mies. Kaikenlaisia puolia sitä ihmisistä paljastuu. Ero on nyt tosiaan todellakin tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Nosto! Aihe kiinnostaa, olen huolissani ja on vähän kiire.
Sama! Nykyään on niin paljon puhetta narsisteista ja muusta, että täytyy kyllä pitää jäitä hatussa ja olla jatkuvasti tarkkana.
Oot melkosessa vaarassa nyt. Lähde pois.