Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erottaa lovebombing jostakin muusta?

Vierailija
14.01.2025 |

Alustuksena: olen 36-vuotias nainen. Erosin vuosi sitten 20 vuotta kestäneestä parisuhteesta, joten mulla ei ole oikeastaan minkäänlaista kokemusta ihastumisista, tapailusta tai seurustelusta muuten kuin entisen puolisoni kanssa. Suhde oli ihan terve ja ero myös. Vuoden verran olen keskittynyt oman elämäni rakentamiseen ja itseni löytämiseen, joten en ole etsinyt enkä hakeutunut uusiin suhteisiin.

Noin reilu kuukausi sitten aloin tapailla itseäni hieman vanhempaa miestä, jonka kanssa olemme tulleet kasvotutuiksi jo aiemminkin, koska meillä on yhteisiä ystäviä ja tuttuja. Kuitenkin vasta vähän yli kuukausi sitten oikeasti keskustelimme kunnolla kaksin ja aloimme tapailla. Alku oli suht normaali; viestittelyä ja tapailua lähinnä viikonloppuisin (olemme molemmat kiireisiä omien töidemme ja harrastustemme kanssa). Pari viikkoa sitten vietimme ensimmäisen yön yhdessä ja silloin hän sanoi rakastavansa mua. Kysyin häneltä, että oliko se vain hetken huumassa ja hän vastasi tarkoittavansa sitä. Sen jälkeen hän on kertonut rakastavansa mua moneen kertaan. Mä en ole vastannut rakastavani häntä, koska en koe meidän tuntevan toisiamme vielä niin syvällisesti. Viikko sitten hän kertoi haluavansa "virallistaa" meidän suhteen eli että meillä olisi ihan parisuhde, että olisin hänen naisystävänsä ja hän mun miesystävä. Kerroin, että pidän hänestä paljon, mutta itse haluaisin vielä jatkaa tutustumista ja palata tähän seurustelukysymykseen myöhemmin. Nyt tuntuu, että hän on vetänyt ihan uuden vaihteen päälle; hän on multa etukäteen kysymättä ostanut lippuja tapahtumiin ja lähinnä ilmoittanut, että milloin ollaan menossa minnekin. Viimeisimpänä hän yllätti mut ulkomaanmatkalla, jonka ajankohta on kesällä. 

Kuten aiemmin todettua mulla ei ole kokemusta parisuhteista varsinkaan aikuisiällä. Tämä tuntuu kuitenkin aika intensiiviseltä ja nopealta. Olen tukeutunut sinkkuystäviini ja kertonut suhteesta ja huolistani, mutta he ovat lähinnä ihastelleet, että olen löytänyt sitoutumiskykyisen miehen, joka oikeasti pitää musta ja noi yllätyksetkin ovat sellaisia mitä ystäväni haluaisivat kokea, joten he ovat olleet lähinnä kateellisia. En kuitenkaan pääse eroon tunteesta, että tässä on kyse lovebombingista tai vastaavasta. Tuntuu, että en saa oikein ymmärrystä tai tukea huolilleni ystäväpiiristäni, joten käännyn nyt av:n puoleen;

Miten erottaa rakkauspommitus jostakin muusta (epätoivosta, aidosta ihastuksesta, vastaavasta?)?

Vastailen mielelläni lisäkysymyksiin.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidemmän ajan päähän varatut matkat haiskahtavat vähän sitouttamiselta. Jos varaa matkan puolen vuoden päähän kesälle niin oletus on että olet siinä vielä silloin. Jos et ole niin onpahan tekosyy ottaa yhteyttä sitten kesällä ja kysyä että mites se reissu.

Onko mustasukkaisuutta? Kontrollointia?

En sanoisi, että on mustasukkainen erityisesti. Ei ainakaan niin, että olisin pitänyt hälyttävänä. Jos satumme olemaan vaikka baarissa ja keskustelen jonkun tuttavamiehen kanssa, niin hän saattaa tulla siihen esittäytymään tai halaamaan mua, mikä on ehkä vähän omistavaista, mutta voi kummuta epävarmuudestakin. Hän tietää, että harrastus- ja tuttavapiiriini kuuluu miehiä sekä työskentelen miesvaltaisella työpaikalla eikä ole ilmaissut negatiivisuutta asiaa kohtaan.

Seurustelua ehdottaessaan hän mainitsi, että olisihan meille kummallekin

Juokse. 

Minulla on kokemusta vastaavasta, ja kaikki luettelemasi käyvät varoitusmerkeistä!  

Yksinkertaisesti, pelkästään halu edetä liian nopeaa, on suuri varoitusmerkki! 

Vierailija
42/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei kysy tahtoasi esim. matkan suhteen, on oikeasti outo. Ei kukaan voi edellyttää, että just silloin on vapaana työ- ym menoista, ellei sitten ole kyse Porvoon matkasta, silloin tämä on ihan luonnollista, mussukka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mies on eronnut? Minulla oli vähän samankaltainen tilanne vasta eronneen miehen kanssa, vauhti oli huimaava. Kieltämättä epätoivoisesta ripustautumisesta mieleen tuli, että laastaria etsi, ettei tarvitsisi jäädä yksin ja käsitellä ikäviä tunteita. Pyysin että otettaisiin rauhallisemmin, minkä seurauksena hän päätti suhteen viikon päästä, ja kuukauden päästä siitä fb-status oli "parisuhteessa". Nopeasti unohtui ne vuodattamansa rakkauden tunnustukset, tärkeintä oli saada joku rinnalle. 

Vierailija
44/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä liittää tuohon mieheen mitään narsismia, hyvin, hyvin harva mies on narsisti. Minä saan sellaisen kuvan että ap on aika kuuma mimmi ja miehellä iskenyt vauhtisokeus kun haluaa tehdä tästä kumppanin itselleen.

Todennäköisesti tässä tulee käymään niin, että tuo eritahtisuus itsessään sammuttaa aloittajan fiilikset. Mies joutuu sitten nuolemaan haavojaan, hyvällä tuurilla joku nainen olisi rakastunut vastapalloon mutta nyt ei näytä niin käyvän.

Juuri nyt tilanne kovin hankala teidän jatkamisen suhteen, koska jos ilmoitat miehelle että tarvitset nyt reilusti omaa tilaa niin ei tee hyvää teille kummallekaan. Kyllä sen tutustumisen tulisi edetä samassa tahdissa siten että se on molempien juttu eikä vaan toisen.

Vierailija
45/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelusta pitää ainakin yhdessä keskustella ja sopia. Ei niin, että mies jossakin vaiheessa toteaa ääneen kuin itsestäänselvyytenä, että me seurustellaan, vaikka asiasta ei ole sovittu. Näinkin on joskus käynyt, nuorena ja tyhmänä. Erittäin huonostihan siinä kävi. 

Nuo sinun tietämättäsi varatut yhteiset matkat ovat kyllä manipulointia ja painostusta. Älä lähde mukaan mihinkään tuollaiseen. 

Vierailija
46/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sen miehen siirrot eivät vaikuta hyviltä. 

Nykyään on kyllä hyvä kun tällaisista epäilyksistä voi kysyä helposti, nopeasti ja anonyymisti netissä ja käydä keskustelua aiheesta monien ihmisten kanssa. Vastaavaa kokeneet osaavat kertoa millainen käytös vaikuttaa manipuloinnilta jne. Hyvässä lykyssä voi jäädä jokin vakava virheliike tekemättä elämässä.

Vierailija
47/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan miehenä. Itse olen irtaantumassa toksiesta pitkästä parisuhteesta.

Mies on syvästi ihastunut tai on ollut ihastunut sinuun pitkän aikaa ja siksi etenee asiassa eteenpäin. mutta totean myös miehenä, että sanoo rakastavansa kuukauden tapaamisen jälkeen tämä on 1. red flag ja ISO.

Ostaa lippuja tapahtumiin 2. red flag. Tässä on kaksi asiaa millä tavalla kontrolloi. Ostaa lippuja, jotta tuntisit velvolisuudeksi lähteä ja toinen on se, että ei kysy sinulta sopiiko tai haluatko. Hyvä mies keskustelee.

Red flag 3. haluaa että julkistat suhteen viittaa omistushaluisuuteen. Tämän pitää lähteä teidän kahden keskisistä keskusteluista missä mennään parisuhteessa ja siitäkään huolimatta suhdetta ei ole tarpeellista julkistaa. Voi olla pari ilman julkistamista.

Red flag 4. Kun tapahtumissa hänen pitää tulla näyttämään suhde sinuun halaamalla, vaikka olette v

Apua. Nämä osuu vähän minuun, enkä ainakaan koe olevani narsisti, tai en halua missään nimessä manipuloida toista. Olin ollut aika pitkään ihastunut puolituttuun ihmiseen, jolta sain viimein yllättäen vastakaikua, ja aloimme tapailla. Olen siis ihastuneena ehtinyt haaveilla vaikka mistä, mitä haluaisin hänen kanssaan tehdä, ja aika innokkaasti sitten haaveistani puhunut. Ihastuneena olen tietysti myös kiinnittänyt paljon huomiota siihen millainen ihminen hän on ja mistä pitää (kyllä, on vähän stalkkeriolo, kun tiedän hänestä etukäteen niin paljon). Ja koska kaikki on tuntunut niin ihmeelliseltä, olisin valmis sitoutumaankin nopeammin kuin yleensä. Hän ei ole osoittanut, että olisi kauhuissaan, päinvastoin. Olemmeko molemmat narsisteja tai limerenssissä, mistä sen tietää? 

Vierailija
48/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelusta pitää ainakin yhdessä keskustella ja sopia. Ei niin, että mies jossakin vaiheessa toteaa ääneen kuin itsestäänselvyytenä, että me seurustellaan, vaikka asiasta ei ole sovittu. Näinkin on joskus käynyt, nuorena ja tyhmänä. Erittäin huonostihan siinä kävi. 

Nuo sinun tietämättäsi varatut yhteiset matkat ovat kyllä manipulointia ja painostusta. Älä lähde mukaan mihinkään tuollaiseen. 

En ole itse sellaisiin naisiin törmännyt, mutta silti väittäisin tänä päivänä olevan huomattavan paljon naisia joiden kanssa nimenomaan homma ei lähde etenemään jos heitä ei alkuvaiheessa vie matkalle. Miehen pitää itse tajuta ehdottaa ja järjestää matka.

Tällaisia juttuja ihan naisten kertomana lukenut, että ottakaa sekin huomioon kun tuomitsette vastaavan toiminnan.

Vierailija
49/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolestuttaa tuossa eniten se, että hän on ostanut sinulta kysymättä lippuja jonnekin. Oliko tuo tapahtuma mieluisa, tunteeko hän siis sinua ja ottaa huomioon näissä päätöksissä, vai eteneekö oman halunsa mukaisesti ja ignoraa sinut ja tunteesi?

Vanhemmat miehet ovat yleensä todella innoissaan, kun saavat nuorempaa seuraa. Siinä ei ole siis sinänsä mitään ihmeellist, että kokee rakastuvansa sinuun. Kyllähän lapsiinkin usein rakastuu, sillä edustavat niin eri energiaa, kuin itse. Kertomasi perusteella hän suhtautuu välinpitämättmöästi nihkeyteesi ja elää vaan omassa rakkauskuplassaan. TÄMÄ on huolestuttavaa, siitä huolimatta, onko hän narsisti vai ei. Normaali ihminen kysyy toistelta ja ottaa huomioon, eikä toimi tuolla tavalla yksipuolisesti

Vierailija
50/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin mies on eronnut? Minulla oli vähän samankaltainen tilanne vasta eronneen miehen kanssa, vauhti oli huimaava. Kieltämättä epätoivoisesta ripustautumisesta mieleen tuli, että laastaria etsi, ettei tarvitsisi jäädä yksin ja käsitellä ikäviä tunteita. Pyysin että otettaisiin rauhallisemmin, minkä seurauksena hän päätti suhteen viikon päästä, ja kuukauden päästä siitä fb-status oli "parisuhteessa". Nopeasti unohtui ne vuodattamansa rakkauden tunnustukset, tärkeintä oli saada joku rinnalle. 

Jep, tämä sama ilmiö näkyy nuoremmissa miehissä. Edellinen suhde päättyny viikko sitten tai on jopa vielä tauolla, nainen ei tiedä että suhde päättynyt. Mutta mies etsimässä ihan pokkana tinderissä uutta naista, jopa synnytäjää lapsilleen! Miehet kuvittelevat, että kun on ollu suhteessa yhteen, voi jatkaa uuden naisen kanssa samasta kohdasta. Laittakaa tällaiselle selkeät rajat ja pysykää kaukana näistä kiihdyttelijöistä. He kyllä löytävät aina jonkun tarpeeksi epätoivoisen tai typerän, joka lähtee tuollaiseen katastrofikelkkaan, mutta älkää langetko siitä huolimatta

Vierailija
51/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huolestuttaa tuossa eniten se, että hän on ostanut sinulta kysymättä lippuja jonnekin. Oliko tuo tapahtuma mieluisa, tunteeko hän siis sinua ja ottaa huomioon näissä päätöksissä, vai eteneekö oman halunsa mukaisesti ja ignoraa sinut ja tunteesi?

Vanhemmat miehet ovat yleensä todella innoissaan, kun saavat nuorempaa seuraa. Siinä ei ole siis sinänsä mitään ihmeellist, että kokee rakastuvansa sinuun. Kyllähän lapsiinkin usein rakastuu, sillä edustavat niin eri energiaa, kuin itse. Kertomasi perusteella hän suhtautuu välinpitämättmöästi nihkeyteesi ja elää vaan omassa rakkauskuplassaan. TÄMÄ on huolestuttavaa, siitä huolimatta, onko hän narsisti vai ei. Normaali ihminen kysyy toistelta ja ottaa huomioon, eikä toimi tuolla tavalla yksipuolisesti

Lisäksi näiden lippujen ja matkojen osto ilman ap:n mielipidettä ja suostumusta on semmoinen asia millä voi myöhemmin kiristää, uhriutua ja manipuloida. Kun mä olen ostanut ja maksanut sulle liput ja matkat etkä ole edes kiittänyt ja ollut kiitollinen, nyyyyh.

Vierailija
52/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistat miehen käytöksessä jo nyt manipuloivia ja muuten erikoisia piirteitä. Luota vaistoosi ja lopeta tapailu ennen kuin olette ehtineet sitoutua toisiinne. Rakkauspommittaja ei välitä sinusta ihmisenä eikä ole kiinnostunut siitä, mitä sinä tunnet häntä kohtaan. Hänellä on vain hirveä hoppu saada sinut omakseen. Miehen naamio on alkanut jo falskata, koska ei ole malttanut pysyä pelkissä rakkaudentunnustuksissa vaan on ruvennut jo varailemaan tapahtumalippuja ja matkoja sinun mielipidettäsi kysymättä. Sinä olet hänelle jonkinlainen esineen ja jalustalle nostetun jumalatarolennon välimuoto. Suo anteeksi brutaalit sanavalintani mutta tässä ei ole kyse normaalista ihastumisesta. Normaalit suhteet eivät synny kiireellä, jyräämällä ja pakottamalla.

Tätä olen itsekin pohtinut.

Hän vaikuttaa kyllä aidolta ihmiseltä, mutta koska hän ei oikeasti voi

Moni mies on käyttäytynyt kohdallani noin. Itselleni tulee heistä ennemminkin vähän säälittävä viba, kuin joku 5v joka sanoo auttavansa isää työmaalla, kun ojentaa tälle nauloja. Eli eivät ymmärrä mitään parisuhteen substanssista, vaan puhuvat päälle sanoja ja tekevät todella turhia tai typeriä asioita

Kun kyseessä on vanhempi mies, hänellä saattaa olla karismaa, joka tekee hänen puheestaan vaikuttavaa tai uskottavaa. Tuo, että aistit onttouden on jo ihan riittävä vahvistus siitä, että se ei ole sillä tavalla aitoa ja kestävää, mitä sinä tarvitset

Vierailija
53/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse sellaisiin naisiin törmännyt, mutta silti väittäisin tänä päivänä olevan huomattavan paljon naisia joiden kanssa nimenomaan homma ei lähde etenemään jos heitä ei alkuvaiheessa vie matkalle. Miehen pitää itse tajuta ehdottaa ja järjestää matka.

Tällaisia juttuja ihan naisten kertomana lukenut, että ottakaa sekin huomioon kun tuomitsette vastaavan toiminnan.

Ai jostain seiskalehdestä? Itse tykkään kyllä, että mies osoittaa, että on tosissaan. Voi puhua siitä mitä haluaisi tehdä kanssani, ja puhua siitä mitä haluaa suhteelta. Mutta ei niin, että selän takana varailee matkoja ja lippuja. Vakiintuneessakaan suhteessa en tykkäisi, että kysymättä varailtaisiin mitään. 

Vierailija
54/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia kysyä, että lähdetäänkö lomalle aikana x, hän tarjoaa. Todella epänormaalia ostella lippuja kuin jossain psykoosissa ja olettaa, että toinen vaan tulee mukana, tällä on tyhjä kalenteri, jne.  

Vierailija
55/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain n. 100 eur maksavan rannekorun ja rakkaudentunnustuksen 3 viikon kuluttua ensitreffeistä. 2 kk kuluttua mies olisi halunnut alkaa etsiä yhteistä asuntoa. "Olet ihana" -viestejä tuli läpi päivän. Ei hän ollut oikeasti minusta kiinnostunut, vaan jostain omasta käsikirjoituksestaan. Päätin suhteen tuohon asuntoasiaan. Hänellä oli muutaman viikon päästä uusi nainen.

Vierailija
56/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen viimeisin parisuhteensa on päättynyt kesällä eli jo jonkin aikaa sitten. Olen ottanut tästä ketjusta onkeeni sen verran, että tulen kyselemään hänen parisuhdehistoriastaan ja erojen syistä vähän tarkemmin. Olen yhteisiltä tuttaviltamme kuullut jotakin, mutta kukaan ei ole kertonut mitään hälyttävää. Lähinnä sellaisia ympäripyöreitä vastauksia siitä kuinka suhde ei vaan toiminut. Joko asia on ollut niin yksinkertainen tai sitten mies ei ole ystävillekään kertonut sen tarkemmin. 

AP

Vierailija
57/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa tapahtumista on sellaisia, joista hänellä on syytä arvella mun olevan kiinnostunut. Jotkit ovat sellaisia mistä hän on kiinnostunut ja oletettavasti vaan haluaa jakaa mun kanssani kokemuksen ja/tai esitellä mulle vähän hänen kiinnostuksen kohteita. Matkakin on varattu kohteeseen, josta olemme kyllä puhuneet (tykkäämme molemmat matkustella). Eli sinänsä huomaavaisen oloisia lahjoja ja romanttisia ajatuksia, mutta yksinkertaisesti vaan jotenkin liikaa ottaen huomioon meidän tapailun keston.

AP

Vierailija
58/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi näiden lippujen ja matkojen osto ilman ap:n mielipidettä ja suostumusta on semmoinen asia millä voi myöh

Tämä on itseasiassa munkin huoleni. Olen aina ollut todella itsenäinen ja 50/50-ajattelulla parisuhteessa, joten jo lähtökohtaisesti tällainen, että toinen maksaa ja yllättää, on mulle uutta. Kyselinkin häneltä, että paljonko liput maksoivat ja sanoin, että maksan mielelläni oman osuuteni tai että voinko tarjota edes ruoat/majoituksen tai jotakin, mutta hän vain heilauttaa kättään, että hän ei ota multa rahaa vastaan. Mulle on opetettu pienestä pitäen, että ilmaisia lounaita ei ole.

AP

Vierailija
59/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistat miehen käytöksessä jo nyt manipuloivia ja muuten erikoisia piirteitä. Luota vaistoosi ja lopeta tapailu ennen kuin olette ehtineet sitoutua toisiinne. Rakkauspommittaja ei välitä sinusta ihmisenä eikä ole kiinnostunut siitä, mitä sinä tunnet häntä kohtaan. Hänellä on vain hirveä hoppu saada sinut omakseen. Miehen naamio on alkanut jo falskata, koska ei ole malttanut pysyä pelkissä rakkaudentunnustuksissa vaan on ruvennut jo varailemaan tapahtumalippuja ja matkoja sinun mielipidettäsi kysymättä. Sinä olet hänelle jonkinlainen esineen ja jalustalle nostetun jumalatarolennon välimuoto. Suo anteeksi brutaalit sanavalintani mutta tässä ei ole kyse normaalista ihastumisesta. Normaalit suhteet eivät synny kiireellä, jyräämällä ja pakottamalla.

Jep. Kas kun mies ei sanonut rakastavansa jo ennen kuin oli edes nähnyt apta. Varma narskun merkki.

Vierailija
60/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kas kun mies ei sanonut rakastavansa jo ennen kuin oli edes nähnyt apta. Varma narskun merkki.

Mikä vttu on APTA???????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan