Oletko ollut työpaikassa, jossa esihenkilö mikromanageroi? Kerro esimerkkejä ja jäitkö työpaikkaan?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle asetettiin valvoja jotka seurasi käytännössä kaikkea mitä tein. Olin siinä vaiheessa ollut talossa 10 v. Tuo esimies "ylennettiin" pian "kohti uusia haasteita".
Hän oli määrännyt että minun piti osallistua tiettyä tarpeettomiin palavereihin. Jatkoin osallistumasta hänen lähtönsä jälkeen melkein kaksi vuotta. Määräys oli kirjallinen.
Oliko siellä aina pullaa?
Harvempien yksityispuolen firmojen sisäisissä palavereissa on mitään tarjontaa. Se on julkinen puoli erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle asetettiin valvoja jotka seurasi käytännössä kaikkea mitä tein. Olin siinä vaiheessa ollut talossa 10 v. Tuo esimies "ylennettiin" pian "kohti uusia haasteita".
Hän oli määrännyt että minun piti osallistua tiettyä tarpeettomiin palavereihin. Jatkoin osallistumasta hänen lähtönsä jälkeen melkein kaksi vuotta. Määräys oli kirjallinen.
Oliko siellä aina pullaa?
Ei mutta kahvia oli rajattomasti. Ja pippaloissa piti olla mahdollisimman kännissä mutta ei saanut mokata.
Tämä on tarkkaa puuhaa!
Siksi sinne palkattiinkin vain dippainssejä. Naiset sai olla vaikka datanoomeja.)
Helsinkiläisessä ammattikoulussa rehtori ei käytännössä johtanut muuten kuin ohjeistamalla, että sähköpostin allekirjoitus on tehty organisaation ohjeiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä on. Puuttuu sellaisiin asioihin, joita asiantuntijoiden pitäisi tehdä, eli ilmeisesti ei ole omia hommia tarpeeksi. Asiat pitäisi lisäksi tehdä sillä tavalla ja siinä aikataulussa kun hän haluaa. Katselen muita paikkoja
Mäkin olin, tästä on aikaa seitsemän vuotta. Aivan hirveä riivinrauta oli se itseäni hiukan vanhempi nainen, yksineläjä, valitti mikromanageeraamisen lisäksi aivan kaikesta mistä pystyi, kaikki oli hällä päin peetä koko ajan. Oli raskasta aikaa, onneksi pääsin pois.
Ei pomo, mutta kollega. Puuttui ihan kaikeen, vaikkei puolistakaan tajunnut mitään. Lähdin aika äkkiä onneksi...
On ollut. Mutta olivat kohtuullisia maksajia ja tuolloin tarvitsin kipeästi massia, niin olin aikani siinä mikromanageroitavana. Minun alallani ei täysipäinen hakeudu hankkimaan vatsahaavaa johtotehtäviin. Onneksi kuitenkin kiipijöitä riittää, varsinkin nuoremmissa. Suoritusportaassa voi heittäytyä tyhmäksi ja antaa sen esimiesklopin hoitaa omat hommansa.
Mulla on esihenkilö, joka hoputtaa aina aamulla viittä vaille yhdeksän saavuttuani töihin hop hop. Kuitenkin työaikani ja palkanmaksuni alkaa tasalta, ja sitä ennen korkeintaan hörppäisen kahvia.
Erässä pienessä yrityksessä esihenkilö kävi kääntämässä työhuoneessani olevan oven niin, että näki ovessa olevan ikkunan kautta heijastuksena mitä tietokoneeni näytöllä näkyy. Etten vain surffaisi netissä työajalla. Hän meni välillä ulos ja kävi katsomassa myös työhuoneeni ikkunasta mitä teen. Jos meni keskustelemaan työkaverin kanssa työajalla, tämä esihenkilö tuli aina paikalle seuraamaan ettei työaikaa käytetä turhiin keskusteluihin. Lounastauko mitattiin sekunnilleen ja työtä piti tehdä tasan reikäleipä asti ja vasta sitten sai alkaa sulkemaan ohjelmia jne. Lopulta firman palomuuria kiristettiin niin tiukaksi, että nettiselaimella ei päässyt kaikille työssä tarvittavillekaan sivustoille. Tää firma ei suostunut uuteen normaaliin vaan jatkoi vanhaan malliin etätöinä, koska muuten ei olisi voinut vahtia että tehdään töitä. Sairaslomat olivat aina palkattomia ja enempi sairastelu johti irtisanomiseen. Puhelimet olivat firman omia ja mallia perus ettei niitä käytetä kuin puhumiseen. Siis ihan sairasta, en ymmärrä mitä ko. yritys oikein hyötyy tuollaisesta?
Näistä syistä kyseinen firma kärsii osaajapulasta ja itsekin lähdin sieltä.
Meillä on asiakkaana tälläinen mikromanageroija. Ei anna alaisilleen valtaa päättää mistään, mutta itse on niin kiireinen ja "ylhäällä", ettei pysty tekemään päätöksiä, vaan haluaa aina lisäaikaa perehtyäkseen asioihin. Ei ikinä ehdi perhehtymäänkään, mutta saattaa yhtäkkiä takertua joihinkin lillukanvarsiin osoittaakseen olevansa jollain tapaa aktiivinen. Alaisilta alkas kiinnostus loppua, kun eivät saa päättää mistään.
Halvaannuttaa kivasti meidänkin toimintaa. Mutta mitäpä ei ison asiakkaan vuoksi tekisi, sitten itsekin oiotaan mutkia ja paikkaillaan jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Erässä pienessä yrityksessä esihenkilö kävi kääntämässä työhuoneessani olevan oven niin, että näki ovessa olevan ikkunan kautta heijastuksena mitä tietokoneeni näytöllä näkyy. Etten vain surffaisi netissä työajalla. Hän meni välillä ulos ja kävi katsomassa myös työhuoneeni ikkunasta mitä teen. Jos meni keskustelemaan työkaverin kanssa työajalla, tämä esihenkilö tuli aina paikalle seuraamaan ettei työaikaa käytetä turhiin keskusteluihin. Lounastauko mitattiin sekunnilleen ja työtä piti tehdä tasan reikäleipä asti ja vasta sitten sai alkaa sulkemaan ohjelmia jne. Lopulta firman palomuuria kiristettiin niin tiukaksi, että nettiselaimella ei päässyt kaikille työssä tarvittavillekaan sivustoille. Tää firma ei suostunut uuteen normaaliin vaan jatkoi vanhaan malliin etätöinä, koska muuten ei olisi voinut vahtia että tehdään töitä. Sairaslomat olivat aina palkattomia ja enempi sairastelu johti irtisanomiseen. Puhelimet olivat firman om
Kamala paikka! Uskallatko kertoa mikä ala?
Esihenkilö ei antanut minun lähettää asiakkaalle mitään sähköpostia ilman että hän sai lukea vastaukseni ja hyväksyä sen 😂 ja minun tehtävänä tiimissä oli se asiakkaan kanssa kommunikointi ja ylipäätänsä selvittää asiakkaiden tarpeet. Vaikea oli ajallaan tehdä työt kun piti aina odottaa millon se hyväksyy mun sähköpostit joissa saattaa olla vaan 2 lausetta asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilö ei antanut minun lähettää asiakkaalle mitään sähköpostia ilman että hän sai lukea vastaukseni ja hyväksyä sen 😂 ja minun tehtävänä tiimissä oli se asiakkaan kanssa kommunikointi ja ylipäätänsä selvittää asiakkaiden tarpeet. Vaikea oli ajallaan tehdä työt kun piti aina odottaa millon se hyväksyy mun sähköpostit joissa saattaa olla vaan 2 lausetta asiakkaalle.
Millä alalla?
Joo, työpaikalla lasketaan täysin epäolennaisia asioita. Ei siis niitä, joita kuuluukin valvoa ja tilastoida, vaan ihan muita pikkunippeleitä, jotka eivät vaikuta mihinkään. Työpaikasta on tullut esihenkilön leikkikenttä.