Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut työpaikassa, jossa esihenkilö mikromanageroi? Kerro esimerkkejä ja jäitkö työpaikkaan?

Vierailija
14.01.2025 |

Harkitsen lähtöä

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa

Vierailija
2/35 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle asetettiin valvoja jotka seurasi käytännössä kaikkea mitä tein. Olin siinä vaiheessa ollut talossa 10 v. Tuo esimies "ylennettiin" pian "kohti uusia haasteita".

Hän oli määrännyt että minun piti osallistua tiettyä tarpeettomiin palavereihin. Jatkoin osallistumasta hänen lähtönsä jälkeen melkein kaksi vuotta. Määräys oli kirjallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle asetettiin valvoja jotka seurasi käytännössä kaikkea mitä tein. Olin siinä vaiheessa ollut talossa 10 v. Tuo esimies "ylennettiin" pian "kohti uusia haasteita".

Hän oli määrännyt että minun piti osallistua tiettyä tarpeettomiin palavereihin. Jatkoin osallistumasta hänen lähtönsä jälkeen melkein kaksi vuotta. Määräys oli kirjallinen.

Oliko siellä aina pullaa?

Vierailija
4/35 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta kahvia oli rajattomasti. Ja pippaloissa piti olla mahdollisimman kännissä mutta ei saanut mokata.

Vierailija
5/35 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta oli muuten ihan skitso, tosi sairaspersoonainen naisjohtaja. Kyseenalaisti kaiken, ei voinut mikrojohtaa koska ei vaan ehtinyt kun oli niin suuri aöue ja lty johdettavana, onneksi.  Pakko oli lähteä pois et järki säilyi.

Vierailija
6/35 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta kahvia oli rajattomasti. Ja pippaloissa piti olla mahdollisimman kännissä mutta ei saanut mokata.

Tämä on tarkkaa puuhaa!

Vierailija
7/35 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uitun esihehenkilö?? Siis esimies. 

Vierailija
8/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
9/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja oli pakko lähteä pois. Tarkisti lähettämäni mainokset, sähköpostit ja ihan kaiken mitä tein. Olin ammattikorkeakoulun käynyt ja tein työtä omalla alallani,  josta minulla oli pitkä työkokemus. En saanut tehdä mitään itsenäisesti. Työntekijät vaihtuvat siellä edelleen vuoden tai kahden välein. Ei ole ikävä. Olisin seonnut jos olisin jäänyt, ja ammatillinen itsetunto oli nolla pitkään. Sain myös burnoutin.

Vierailija
10/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt. Suomessa on paska yrityskanta, joka kannattaa isoilta osin kaataa.

Vierailija
11/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alalla on erilaisia tapoja tehdä asioita eikä niistä mikään ole selkeästi oikea tai väärä, ja lopputuloksen onnistumista ei voi etukäteen tietää. Esihenkilö kuitenkin halusi, että asiat tehdään samalla tavalla kuin hän tekisi. Homma meni siihen pisteeseen, ettei tiimiläiset enää tehneet asioita itse parhaaksi kokemallaan tavalla, vaan miettivät aina että miten esihenkilö ne tekisi ja sitten tekivät niin. Ammatillinen motivaatio, kehittyminen ja innovointi katosi kaikilta.

Vierailija
12/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tiimipalavereja, joissa ideoitiin milloin mitäkin ja sitten pomo vei ne ideat ominaan eteenpäin. Aika pian älysimme, mikä oli homman nimi ja oman työn kehittämisen sijaan palavereista tuli sellaisia huumoripläjäyksiä ettei paremmasta väliä. Kukaan ei halunnut puheenvuoroa ja jos oli pakko jotain sanoa, niin puhe oli sellaista toisaalta-toisaalta mietiskelyä asian vierestä.

Vierailija
13/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on. Puuttuu sellaisiin asioihin, joita asiantuntijoiden pitäisi tehdä, eli ilmeisesti ei ole omia hommia tarpeeksi. Asiat pitäisi lisäksi tehdä sillä tavalla ja siinä aikataulussa kun hän haluaa. Katselen muita paikkoja

Vierailija
14/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on. Jos oot hyvä työntekijä, saat paiskia kyllä niitä hommia maailman tappiin asti. Huonot työntekijät ylennetään (eli epäonnistuvat ylöspäin), jotta osaavat tyypit hoitavat sitten ne oikeat työt. Eli jos urakehitys junnaa ja surkimuksia ylennetään kokoajan sun ohitse, niin vaihda työpaikkaa.

This is not Sparta, this is 'Murica!

Vierailija
15/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on esihenkilö. Mee biopaussille siitä ja tutustu nykyajan terminologiaan. Ei kannata jämähtää sinne 90-luvun seksistiseen maailmankuvaan.

Vierailija
16/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo esimies tarkisti kaikki työni. Sen vielä jotenkin ymmärsin aluksi, kun olin vastavalmistunut. Mutta tätä jatkui koko työsuhteen n. 4 vuotta. Alun jälkeen ei löytänyt juurikaan sanomista, joten keksi kaikkea typerää "siirrä tuota 2cm tuonnepäin" -tason juttuja, jotka eivät vaikuttaneet toiminnallisuuteen mitenkään. Varsinkin kun se 2cm sen kokoluokan tuotteissa ei näkynytkään mihinkään. Tulkitsin, että tämä johtui esimiehen omasta epävarmuudesta, ei selvästikään ollut sujut sen kanssa, että alaiset saattavat tulla esimiestään osaavimmiksi siinä mitä tekevät. Hän oli myös ensimmäisessä esimiestehtävässään..

Vierailija
17/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä on. Puuttuu sellaisiin asioihin, joita asiantuntijoiden pitäisi tehdä, eli ilmeisesti ei ole omia hommia tarpeeksi. Asiat pitäisi lisäksi tehdä sillä tavalla ja siinä aikataulussa kun hän haluaa. Katselen muita paikkoja

Lisään vielä, että kehui viime syksynä mun töitä, olen saanut mm. yksikköni työtyytyväisyyden vuodessa nousuun huomattavasti. Myös muita onnistumisia on ollut. Palkkaa kun sitten pyysin kehityskeskustelussa lisää, niin nää saavutukset unohtui. Joo, annetaan sitten olla, parempi lähteä muualle

Vierailija
18/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehellä oli todella vanhanaikainen näkemys siitä, että vain työpisteellä kuin tatti istuva työntekijä tekee töitä. Jos esim. kollegoiden kanssa nauroi jollekin, ilmestyi pomo heti omasta huoneestaan paikalle kyyläämään ettei nyt vaan laiskotella töissä. Koronarajoitusten tullessa ja etätyökehotuksen tullessa ei halunnut tähän siirtyä, kunnes eräs ulkopuolinen taho ihmetteli miksi olemme lähityössä edelleen. Sitten pitkin hampain siirryttiin etämalliin, mutta joka päivästä piti kirjoittaa kirjallinen selonteko, mitä on töissä tehnyt....

Vierailija
19/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden verran. Sitten riitti ja irtisanouduin. Naispuolinen pomo Sote-alalta oli minun superkyttäri selän takana. 

Vierailija
20/35 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kokemuksia tästä. Eräs tyyppi valjasti koko osaston kolmeksi kuukaudeksi puuhastelemaan  hänelle asetetun joulubonustavoitteen parissa, vahti jokaista meistä erikseen, että tuo hänen mielestään "kaikkein tärkein" prioriteetti edistyy. Se tehtävä, jota varten koko osasto on olemassa, jäi sitten hoitamatta, tuotanto pysähtyi ja myynnin menetyksiä tuli. Ylitöistä ja perutuista lomista huolimattakaan tuon kaverin joulubonustavoitteeseen ei päästy. Hintalappu tuolle harjoitukselle on ollut kaikkinensa varmasti aikamoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän