Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin ajella hiukseni siiliksi, mutta en uskalla ja miehen reaktio pelottaa

Vierailija
14.01.2025 |

Hiukseni ovat aina olleet pitkät ja hyväkuntoiset. En koskaan lämpökäsittele niitä, värjään tyven muutamasti vuodessa ja olen leikkautanut koko elämäni aikana vain huonoja pois. Lasten saannin jälkeen tuntuu, että koko hiuslaatuni on muuttunut. Aiemmin alaselkään ylttäneet hiukset ovat katkeilleet hartiapituuteen. Ohuus on latvoissa ja johtuu hiusten katkeilusta. Lyhyemmäksi leikkaamalla hiukset ovat aina hetken paksummat, mutta katkeilun jatkuessa latvat ohenee uudelleen ja uudelleen . Aiemmin sileät hiukset ovat muuttuneet pörröisiksi ja karheiksi.

Hiusten menetys on ollut kova paikka ja vaikuttanut itsetuntooni negatiivisesti. En jaksa tätä kynittyä, pörröistä pehkoa. 

Pidennyksiä olen harkinnut, mutta en usko hiusteni kestävän moista.

Olen alkanut harkita hiusten ajelua siiliksi ja kokonaan uudelleen kasvattamista. Ostaisin laadukkaan peruukin, jossa kulkisin kodin ulkopuolella. Ajatus hiusten ajelusta kuulostaa tavallaan houkuttelevalta ja vapauttavalta, mutta myös kamalalta. Miten ehdottaisin asiaa miehelleni? Entä jos mies vain esittäisi "tykkäävänsä", mutta pitäisikin minua epäviehättävänä? Hänhän sitä joutuisi katselemaan.

Kuinka kauan hiuksilla menee kasvaa ja toimisiko peruukki esimerkiksi vielä pitkän pixie cutin kanssa? Peruukista haluaisin luopua vasta, kun omat hiukset ovat vähintään lyhyen polkan mitassa.

Mitä nykypäivänä ylipäätään ajatellaan siilihiuksisista naisista?

Kallon muotoni on kaunis, piirteeni ovat sirot ja tyylini naisellinen, mutta pelkään näyttäväni silti stereotyyppiseltä "rekkalesbolta"...

Kaikki kokemukset ja ajatukset tervetulleita!

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤢

Vierailija
2/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeikkyyttä tulee lyhythiuksisena tai kaljuna hyvin esiin. Se on sekä kaunista, että seksikästä. Hiusten pituus ei ole itselle koskaan merkinnyt mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeenko pitää saada lupa mieheltä. Oma pääsi, oma tukkasi. 

Vierailija
4/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 mm sänki. Se on ihana. Päälaelta hiukseni ovat vähän pidemmät, kuten Arttui Wiskarin vaimolla oli Linnan juhlissa. Toimii erittäin hyvin, ja minulle on yhdentekevää mitä mieltä muut ovat, kunhan itse viihdyn. Suosittelen kokeilemaan! N65

Vierailija
6/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta puliksi. Ehdottaisin myös koko kasvot peittävää tatuointia ja mielellään myös paria pulttia naaman läpi. Kyllä siitä hyvä tulee. 

Vierailija
7/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi reaktioista en tiedä, mutta hiukset kasvavat normaalisti 0,5 - 1,5 cm kuukaudessa, eli 6 - 18 cm vuodessa. Kyllähän siinä aikaa menee, ennen kuin edes lyhyeksi polkaksi saa kasvatettua.

Huomaa että hiusten ajeleminen ei tee hiuksia vahvemmiksi tai tuuheammiksi, vaan samanlaista hiusta sieltä hiusjuurista tulee kuin ennenkin. Alkuvaiheessa lyhyt ja tasapitkä hius saattaa hetken tuntua vahvemmalta, koska se on tasapitkää ja kuluneet latvat on poissa. Kasvaessaan siitä tulee kuitenkin samanlaista kuin ennenkin.

Peruukki voi olla kuuma, kutiseva ja hiostava, kuin pipo päässä koko ajan.

But you do you.

Vierailija
8/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siropiirteiset Audrey Hepburn, Sinead o'Connor ja Dolores o'Riordan olivat kaikki kauniita erittäin lyhyissä hiuksissa. Kokeile niin tiedät, kasvavathan ne takaisin ellet tykkää.

Vierailija
9/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse miehesi siunausta. Hiukset voivat lähteä naiselta monestakin syystä.

Vierailija
10/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siropiirteiset Audrey Hepburn, Sinead o'Connor ja Dolores o'Riordan olivat kaikki kauniita erittäin lyhyissä hiuksissa. Kokeile niin tiedät, kasvavathan ne takaisin ellet tykkää.

Audrey Hepburnilla ei tietääkseni ollut koneella ajettua siilitukkaa.

Vierailija
11/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauta lyhyemmäksi, kalju pää palelee. Testasin syöpähoidoissa. 

Peruukki on hirveä hikimoppi, en suosittele. 

Biotiini voi auttaa hiusten kanssa, kysyisin apteekista tarkempia neuvoja. 

Vierailija
12/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Hiuslaatu muuttuu ikääntyessä. Minulla alkoi hiukset muuttua tuolla lailla 30 ja 40v välillä. Vaikka leikkaisit siiliksi ja kasvattaisit uudelleen, tulee samat pörröhiukset, ei entistä nuoruuslaatua. Joten jos ainoa syy siilille olisi toive vanhojen hiusten takaisin saamisesta, niin ei kannata. Sen sijaan leikkaa vähän lyhyemmäksi. Etsi sellainen pituus jota voit pitää ilman, että on liian paljon katkeilevia latvoja. Minulla oli aiemmin hiukset alaselkään mutta nyt voin pitää niitä enää lapojen alle, muuten menee liian hapsuisiksi. Minulla auttoi jonkin verran se, että aloin kampaajan vinkistä käyttää latvoihin hiusöljyä. Se tuo kosteutta kuiviin latvoihin ja pitää ne paremmassa kunnossa.

Vierailija
13/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Erittäin lyhyissä hiuksissa". Ei niitä ole pakko ajaa koneella.

Vierailija
14/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä mitään lupaa tarvitsekkaan. Vaan kukapa ei haluais olla viehättävä puolisonsa mielestä?

Mietin vaan, voiko siilistä huolimatta näyttää hyvältä. Tai mies ymmärtää sen "pakollisen pahan" ja aidosti hyväksyä siilinä, eikä vaan inhota.

Vierailija
15/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin pakosta leikkaamaan siilin viime helmikuussa, kun hiukset lähti syöpähoidossa. Toinen puoli oli kalju ja toinen laikukas, kun hiuksia lähti sieltä tuppoina. Itse ajoin koneella, osa oli siis kaljua ja osassa noin sentin mittaista. Kasvunopeudesta en osaa sanoa. Vähemmän vaurioituneella puolella on paikoittain jo lähes 10cm, sillä kaljuuntuneella taas ehkä 5cm. Onko toi 10cm vajaassa vuodessa normaali vauhti eli 1cm/kk, tosin voi olla että hoidot vaikutti siihenkin. Oli kauheaa olla siilitukka, koska en valinnut sitä itse. Nyt alan edes hiukan muistuttaa itseäni. 

Vierailija
16/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma on pääsi ja asiasi. Huomioi kuitenkin että tosiaan ihmisten käytös ja suhtautuminen muuttuu kun alat viestittämään olemuksellasi juuri tuota "rekkalesbo" jatai "Telaketjufeministi" fiilistä.

Vierailija
17/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy verikokeissa ja selvitä mitä puuttuu niin saatat saada hiuksesi takaisin. Mulla se oli rauta ja rikki. Kananmunilla saan 20 hiuksia vuodessa, muuten kasvu olisi onnetonta.

Vierailija
18/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas peruukki on aika arvokas hankinta. Itse olen siili pakon edessä alopecian vuoksi ja se on mutkatonta ja tuo kasvonpiirteet kauniisti esiin. Sen puolesta suosittelen. Mutta kuten tämän ketjun viesteistä huomaa, moni ulkopuolinen suhtautuu muiden hiuksiin niin, kuin se ei olisi 100% kunkin oma asia ja vetää johtopäätöksiä seksuaalisesta suuntautumisesta jne. - joka sekin on jokaisen oma asia. Jos sellaisella on sulle väliä, voithan leikata valmiiksi sen lyhyen polkan ja sitten pätkäistä siitä huonot latvat vielä vähitellen pois

Vierailija
19/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy verikokeissa ja selvitä mitä puuttuu niin saatat saada hiuksesi takaisin. Mulla se oli rauta ja rikki. Kananmunilla saan 20 hiuksia vuodessa, muuten kasvu olisi onnetonta.

20 cm. Katastrofimenkkojen loppuminen oli toinen hiustenpelastaja.

Vierailija
20/72 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Erittäin lyhyissä hiuksissa". Ei niitä ole pakko ajaa koneella.

Ap puhuu siilitukasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme