Haluaisin ajella hiukseni siiliksi, mutta en uskalla ja miehen reaktio pelottaa
Hiukseni ovat aina olleet pitkät ja hyväkuntoiset. En koskaan lämpökäsittele niitä, värjään tyven muutamasti vuodessa ja olen leikkautanut koko elämäni aikana vain huonoja pois. Lasten saannin jälkeen tuntuu, että koko hiuslaatuni on muuttunut. Aiemmin alaselkään ylttäneet hiukset ovat katkeilleet hartiapituuteen. Ohuus on latvoissa ja johtuu hiusten katkeilusta. Lyhyemmäksi leikkaamalla hiukset ovat aina hetken paksummat, mutta katkeilun jatkuessa latvat ohenee uudelleen ja uudelleen . Aiemmin sileät hiukset ovat muuttuneet pörröisiksi ja karheiksi.
Hiusten menetys on ollut kova paikka ja vaikuttanut itsetuntooni negatiivisesti. En jaksa tätä kynittyä, pörröistä pehkoa.
Pidennyksiä olen harkinnut, mutta en usko hiusteni kestävän moista.
Olen alkanut harkita hiusten ajelua siiliksi ja kokonaan uudelleen kasvattamista. Ostaisin laadukkaan peruukin, jossa kulkisin kodin ulkopuolella. Ajatus hiusten ajelusta kuulostaa tavallaan houkuttelevalta ja vapauttavalta, mutta myös kamalalta. Miten ehdottaisin asiaa miehelleni? Entä jos mies vain esittäisi "tykkäävänsä", mutta pitäisikin minua epäviehättävänä? Hänhän sitä joutuisi katselemaan.
Kuinka kauan hiuksilla menee kasvaa ja toimisiko peruukki esimerkiksi vielä pitkän pixie cutin kanssa? Peruukista haluaisin luopua vasta, kun omat hiukset ovat vähintään lyhyen polkan mitassa.
Mitä nykypäivänä ylipäätään ajatellaan siilihiuksisista naisista?
Kallon muotoni on kaunis, piirteeni ovat sirot ja tyylini naisellinen, mutta pelkään näyttäväni silti stereotyyppiseltä "rekkalesbolta"...
Kaikki kokemukset ja ajatukset tervetulleita!
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpähoidoista kärsivänä ei voi kuin ihmetellä joiden naisten halua näyttää sairaalta.
Lyhyttukkainen näyttää mielestäsi sairaalta?
Voitko tarkentaa? Kiitos.
henkisesti sairaalta eli feministiltä
Ne hiukset ei voi sen paremmin, vaikka leikkaisit ne välissä pois. Ongelman ydin on jossain muualla.
Mulla oli sama juttu, aiemmin ihanat paksut hiukset meni kamalan ohuiksi ja huonoon kuntoon. En tiedä miksi, syytä ei lääkärissä löytynyt. Näin meni vuosia, hiukset oli ohuet ja hennot.
Nyt 50+ yhtäkkiä huomasin että mun hiukset on jotenkin tosi paksut ja kankeat (eli niin paksut ja hiusta niin paljon etten saa laitettua mieluisaksi), ja kampaajani sanoi samaa. Että mitä sä oot tehnyt, näähän on ihan erilaiset kuin esim. viime syksynä!
En keksi muuta syytä kuin vaihdevuodet 😄 Niiden alkaminen pelasti hiukset?
Tuolla kuvia kerrostetusta polkasta
https://fi.pinterest.com/lappalaisenliisa/kerrostettu-polkka/
Miehesi alkaa panna sinua hanuriin.
Vierailija kirjoitti:
Ne hiukset ei voi sen paremmin, vaikka leikkaisit ne välissä pois. Ongelman ydin on jossain muualla.
Mulla oli sama juttu, aiemmin ihanat paksut hiukset meni kamalan ohuiksi ja huonoon kuntoon. En tiedä miksi, syytä ei lääkärissä löytynyt. Näin meni vuosia, hiukset oli ohuet ja hennot.
Nyt 50+ yhtäkkiä huomasin että mun hiukset on jotenkin tosi paksut ja kankeat (eli niin paksut ja hiusta niin paljon etten saa laitettua mieluisaksi), ja kampaajani sanoi samaa. Että mitä sä oot tehnyt, näähän on ihan erilaiset kuin esim. viime syksynä!
En keksi muuta syytä kuin vaihdevuodet 😄 Niiden alkaminen pelasti hiukset?
Minulla ilmeisesti samaa vikaa. Jotenkin oma väri on syventynyt. Puoliso sanoo tummanruskeiksi.
Olen kummissani. Ne oli ennen vaihdevuosia maantienharmaat.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi alkaa panna sinua hanuriin.
Niin miten se menikään yhdessä ketjussa, jossa mainittiin tuosta touhusta. "Kuin nussisi naapurin Jussia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpähoidoista kärsivänä ei voi kuin ihmetellä joiden naisten halua näyttää sairaalta.
Lyhyttukkainen näyttää mielestäsi sairaalta?
Voitko tarkentaa? Kiitos.
henkisesti sairaalta eli feministiltä
Joo no tuohon kuvaukseen sopii yks nainen, joka käyttäytyy kuin tukkijätkä ja on yksi kundeista.
Ei ne siitä yhtääm paremmiksi kasva, vaikka kaiken leikkaisit ppis. Päin vastoin sen jälkeen ei kasva edes hartiapituisiksi vaan olet loppuelämäsi kynitty kananperse.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne siitä yhtääm paremmiksi kasva, vaikka kaiken leikkaisit ppis. Päin vastoin sen jälkeen ei kasva edes hartiapituisiksi vaan olet loppuelämäsi kynitty kananperse.
Samaa aavistelen. Kannattaisi vaan mennä kampaamoon. Siellä leikkauttaa malliin, jossa haperot latvat napsitaan pois.
Monilla naisilla tulee synnytyksen jälkeen terveyteen liityviä ongelmia. Jos olisit raskauden aikana huolehtinut riittävästä kalsiumin saannista, olisi myös tukka pysynyt tervenä. Ohuet, katkoilevat hiukset on hormonaalien muutoksesta ja kalsiumin vähäisyydestä. Voit ajaa tukan kuinka lyhyeksi tahansa, mutta jis et korjaa ongelma, tulee se takaisin hiusten kasvaessa. Kalsiumi ei imeyttyy D- vitamiinin vähäisyydessä. Koska aurinkoa on vähän, niin elimistö jää D vitamiini jakalsiumin puutostilaan. Halkeilevat hiukset, heikot kynnet, väsymys on seurauksena. Syö öljypitoisia ruokia, pähkinöitä ja huom! puhdistamattomia elikä kuorellisia aurinkonkukansiemeniä. Myös parsa ja katkaravut ota ruokavalioon. Pääset alkuun. Vahvista elimistösi samanaikaisesti, kun uusi tukka kasva. Leikkamisesta on vaan apua hetkellä. Koska elimistö on muutenkin puutostilassa, se ei jaksa kasvattaa elinvoimasta tukka. Kun seuraat välimeren ruokailua, lisät pähkinät, olet lähempänä myös tervettä, elinvoimasta tukka. Turha ei sanota, että kauneus alkaa sisältä. Elikä terveydestä, hyvästä olosta, tyytyväisyydestä.
Näin kaupassa tyylikkäästi pukeutuneen naisen jolla oli selvästi alopecian tai hoitojen jäljlitä aivan posliini päälaki. Ei edes sänkeä. Katsoi minuakin vähän uhmalla että älä kääkä siinä mitään tuijottele, mutta enhän minä tuijotellut. Siilipäinen tai kokonaan posliini nainen on tavallaan aika hotin näköinen, toki jos tarkoitus ei ole siili vaan saada hiukset kasvamaan niin siihen ei puliksi ajaminen auta, ja peruukki on myös huono vaihtoehto.
Lyhennä toki harsut pois, ja kuten tuolla ehdotettiin niin kysy lääkäriltä että mikä voisi olla kyseessä. Hän ottaa verikokeet ja saat täsmäohjeet mitä puuttuu. Umpipähkään en lähtisi vitamiineja ja hivenaineita syömään, multitabseja ehkä enintään, ja onhan B- ja C sellaisia jotka ei varastoidu. Mutta siis esim D- tai A- tai E vitamiinin kanssa on yliannostuksen vaara jos vedät hevoskuurin. Yritä myös syödä hyvin ja nukkua tarpeeksi.