Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä aivan HILLITÖN ahdistus pois?

Vierailija
13.01.2025 |

Olen aina ahdistunut mutta nyt painaa erityisen iso mörkö pään päällä. Kaikki tuntuu hirvittävältä, olen yksin ja ongelmissa ja näin on ollut aina, keho koko ajan stressitilassa ja ylikuormituksella. Täällä ei ole ketään muita kuin koira, ja muille puhuminenkin on ahdistavaa kun mulla on pelkästään sellaisia kavereita jotka on tottuneet itse puhumaan ja purkamaan huolensa mulle. Heidän 'kuunteleminen' on sitä että ovat hetken puhumatta ja sitten aloitetaan omista asioista. En jaksa just nyt muiden huolia, olen katkeamispisteessä. Mietin vain miten olen menettänyt kaiken eikä tulevaisuudessa ole mitään. Olispa joku vipu millä pääsee pois.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä lenkkeilyä ehdottavat eivät tiedä todellisesta ahdistuksesta mitään. Ei silloin voi edes poistua kotoa, hyvä jos seisomaan pystyy. T.mt-eläkeläinen

Varmasti olet oikeassa, jokin fobia tai ajatusjumi varmasti estää edes pukemasta järkevästi että voisi edetä ulos. Entäpä asunnon tuuletus, etsisi netistä linnunlaulua, katsoisi tv:stä luontonäkymiä? Kuvittelisi olevansa metsässä. Kävelisi silmät kiinni linnunlaulua kuunnellen seinänviertä? Matkisi linnunlaulua ( vapauttavaa!)

Pahimpien ahdistuskohtausten aikana en kykene kuuntelemaan edes musiikkia. Pitää olla ihan hiljainen ja pimeä huone jossa sitten makaa sängyllä silmät kiinni, ajattelen meren aaltoja ja yritän hengittää ja pysyä järjissäni. Jos avaan silmät tms, niin ahdistus räjähtää ja tulee pakokauhu, tunne että menettää kokonaan järkensä ja/tai kuolee. Tuota kun kestää monta päivää niin siinä lähtee ihan kiloja painoakin, kun ei pysty edes syömään. 

Vierailija
42/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ahdistus niin paha että en oikeasti voi tehdä paljoa mitään, olen perheellinen useamman lapsen äiti. Lapset ruokin, ulkoilutan ja käyn pakosti kaupassa mutta itseni hyväksi en tee mitään. Jos ei olisi perhettä niin en varmaan olisi hengissä.

Oma olo on 80% ahdistunut, en vaan puhu siitä kellekään. Puoliso ei tiedä, eikä lapset. En ole ikinä yksin, en ota omaa aikaa. Koen kaikesta huonoa omaatuntoa ja läheisen kuoleman jälkeen on myös kuoleman pelko. Ystäviä ei ole kuin muutama eivätkä he ymmärrä. Kun on oikeasti ahdistunut ja oman itsesi sisällä vankina niin sinä et tee muiden, yhteiskunnan etkä välttämättä omasta tahdostasi yhtään mitään. Jokainen päivä on taistelua olemassaolosta ja ihmettelyä että olet hengissä. Katsot vaan kun vuodet kuluu, mutta et elä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty huolehtimaan koirasta niin ota yhteyttä esyyn. Koiran ei pidä kärsiä. 

Vierailija
44/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilkaa, se helpottaa.

Vierailija
45/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalla!

Vierailija
46/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan ja salille, se auttaa.

Vierailija
47/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TikTok toimi hämääjänä. Toki kun on pahin olo päällä on ihan toimintakyvytön.

Mutta se kuitenkin tarjosi hengähdystaukoja kun on nopeatempoista ja viihdyttävää. Piti siitäkin sitten vieroittautua kun tilanne oli parempi.

Äänikirjat on mulla kovassa käytössä. Illalla papattaa korvaan kunnes sammahdan uneen. En alkoholilla tai lääkkeillä. En voi odottaa sellaista nukahtamisen hetkeä. Nukahdan siis sarjaa katsellessa tai kirjaa kuunnellessa. 

En sitten tiedä mitenkä hyviä nämä keinot on.

Vierailija
48/55 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keho koko ajan stressitilassa ja ylikuormituksella. " Kehon rauhoittaminen ja hoitaminen olisi tärkeätä. Pelkästään levoton keho voi aiheuttaa ahdistuneisuutta. 

Ahdistuksen taustalla on aina muita tunteita: vihaa, pelkoa, surua, huolta, epätoivoa. 

Itseä rauhoittaa katsoa puutarhavideoita. Ihminen on onnellinen puutarhassa hääriessään. Jos ei ole omaa puutarhaa - voi katsoa muiden puutarhatouhuja, 

Vasta kun keho rauhoittuu ja stressitasot laskevat voi nähdä valoa tunnelin päässä. 

Vierailija
49/55 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä lenkkeilyä ehdottavat eivät tiedä todellisesta ahdistuksesta mitään. Ei silloin voi edes poistua kotoa, hyvä jos seisomaan pystyy. T.mt-eläkeläinen

Varmasti olet oikeassa, jokin fobia tai ajatusjumi varmasti estää edes pukemasta järkevästi että voisi edetä ulos. Entäpä asunnon tuuletus, etsisi netistä linnunlaulua, katsoisi tv:stä luontonäkymiä? Kuvittelisi olevansa metsässä. Kävelisi silmät kiinni linnunlaulua kuunnellen seinänviertä? Matkisi linnunlaulua ( vapauttavaa!)

Pahimpien ahdistuskohtausten aikana en kykene kuuntelemaan edes musiikkia. Pitää olla ihan hiljainen ja pimeä huone jossa sitten makaa sängyllä silmät kiinni, ajattelen meren aaltoja ja yritän hengittää ja pysyä järjissäni. Jos avaan silmät tms, niin ahdistus räjähtää ja tulee pako

Tämä on totta.

Vierailija
50/55 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan puute tekee kaikenlaista..

Vierailija
51/55 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan myös, että haet keskusteluapua ja mahdollisesti lääkkeet. Ei niitä välttämättä pitkään tarvitse käyttää, mutta ne voivat auttaa siinä, että pystyt kokeilemaan esim. kävelylenkkejä tai mindfullness-harjoituksia.

Minua auttaa ahdistuksessa lämmin, lähes liian kuuma suihku. Istun suihkussa ja annan veden valua. Saatan käydä useammankin kerran päivässä.

Vierailija
52/55 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin vaan ja salille, se auttaa.

Tällaiset kommentit on järkyttävän vahingollisia.

Vierailija
53/55 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sartre kirjoitti ystävättärelleen (ei Simone de Beauvoir), joka oli kirjoittanut hänelle olevansa masentunut, että kun alat hakata halkoja, niin masennus menee viidessä minuutissa ohi. Ehkäpä samoin toimisi myös muu ruumiillinen työ tai rehkiminen kuntosalilla tai muu ruumiillinen rasitus.

Vierailija
54/55 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi helpotuksen piiitkät kävelylenkit metsässä kuunnellen samalla äänikirjaa. Kuuntelin self help äänikirjoja vaikka kuinka monta ja jotain sieltä lopulta alkoi tarttumaan omaankin ajatteluun. Yleensä itku auttoi myös, kun painekattilaan oli tarpeeksi kertynyt tavaraa. Hautausmaa on muuten ok julkinen paikka itkeä herättämättä huomiota, jos ei kotona voi itkeä esim. lapsen vuoksi.

Vierailija
55/55 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yoga

Tällä saa pitemmällä aikavälillä ahdistuksen pahemmaksi ja mielen todennäköisesti pahemmin sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan