Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvavuosi 2025: Luvassa lisää supersankareita, jatko-osia ja spin-offeja

Vierailija
13.01.2025 |

Tutkiskelin eilen tulevan vuoden elokuvatarjontaa ja vaikuttaa siltä, ettei mitään aivan kovin kiinnostavaa ole tulossa.

Ensimmäistä kertaa oli myös todella ärsyttävää etsiä ja katsoa trailereita YouTubessa, kun iso osa on AI tekeleitä. Täällä oli eilen hyvä ja todella ajankohtainen aloitus siitä, kun tekoäly valtaa somealustoja yhä enenevässä määrin. Jopa miljoonien katselukertojen trailerit voivat olla ja ovat tekoälyn tuotoksia. Epäilen, että osa kommenteista ja tykkäyksistä on myös botteja. Jouduin todella pähkäilemään, onko esim Jurassic world:istä taas tulossa jatko-osa, kun siitä oli valtavan paljon trailereita, mutta ne oli AI, mutta sitten Imdb:ssä oli kumminkin sivu tälle elokuvalle.

Vuonna 2025 John Wick saa spin-offin, tulee uudet Superman, Captain America ja Fantastic Four elokuvat, Moana, Karate Kid, Avatar ja Mission Impossible saavat jatkoa. Lumikista ilmestyy live action versio, myös Aladdin saa live action jatko-osan. 28 päivää myöhemmin saa jatkoa, ilmestyy hai teemainen kauhuleffa, jonka juoni muistuttaa kovin vuoden 2005 Pinnan alla leffaa, ehkä The Gorge scifi/kauhu kiinnosti tarjonnasta itseäni eniten.

Mitä leffoja te muut odotatte ja aiotte käydä katsomassa tänä vuonna? 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kanssa joku avaruusleffa, jossa on Robert Pattison, taas. Hänet lähetetään avaruuteen ja kloonataan.

Ja kanssa joku kauhu/komedia yksisarvisen tappamisesta.

Mä olin kanssa tulossa sanomaan tätä eli Mickey 17. Nyt elokuvissa pyörivä Nosferatu oli myös mun odotuslistalla.

Robert Pattison on lähetetty avaruuteen aiemminkin, en vaan muista sen leffan nimeä. Oli Yle Areenassa.

Vierailija
22/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kanssa joku avaruusleffa, jossa on Robert Pattison, taas. Hänet lähetetään avaruuteen ja kloonataan.

Mä olin kanssa tulossa sanomaan tätä eli Mickey 17. Nyt elokuvissa pyörivä Nosferatu oli myös mun odotuslistalla.

Robert Pattison on lähetetty avaruuteen aiemminkin, en vaan muista sen leffan nimeä. Oli Yle Areenassa.

High Life on todennäköisesti hakemasi leffa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakevat kuulemma jo käsikirjoittajaa Mickey 18 -elokuvaan, Mickey 19 -elokuvan oikeudet on jo myyty. Mickey 20 -elokuvaa taasen odotetaan vuosikymmenen loppupuolelle.

Vierailija
24/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhun sekaisin tuntemuksin odotan Lilo ja Stitch elokuvaa. Se animaatio oli niin täydellinen, että paha odottaa saman veroista live-actionista.

Näin koulutat lohikäärmeesi elokuvasta tulee myös live-action.

Vierailija
25/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa leffa, josta odotan DVD:tä, on We Live in Time viime vuodelta, koska söpö Andrew Garfield ja näyttäisi olevan humaani tarinakin. Muuten ei kiinnosta nykyleffat, katselen vanhoja elokuvia yhä uudestaan.

Vierailija
26/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Miksi ihmiset jaksavat katsoa näitä loputtomia mikroateria-tason uudelleenlämmittelyjä niin sankoin joukoin? Joku Beverly Hills -kytänkin mikroateria-uudelleenlämmittely oli suosittu, vaikka sen ainoa tarkoitus oli saada nostalgiapärinät kuohumaan katsojien nupeissa. Miksi ihmiset antavat nostalgian pilata kaiken? Sen seurauksena mitään uutta ja oikeasti kutkuttavaa ei synny, kun rahat saadaan kassaan vähemmälläkin vaivalla. Ei siinä että minä olisin musiikkiasioissa yhtään parempi, diggaan vanhoja hevibändejä ihan kympillä, mutta surullista sekin on. Missä on uusi tajunnanräjäyttävä valtavirtahevi ja uudet mahtavat valtavirtaelokuvat?

Hevin syrjäytti oksettava ja vastenmielinen räppi, joka nyt jostain syystä myy kuin häkä. Toki heviyhtyeet itse edesauttoivat genren taantumista. Liika sekoilu päihteiden ynnä muiden kanssa teki koko genrestä lopulta parodian itsestään, mikä sai normot kyllästymään. Heviä ei pystynyt enää ottamaan todesta. Vain me uskolliset jäimme jäljelle ja meidän varassamme ei pyöritetä miljardibisnestä. 

27/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Miksi ihmiset jaksavat katsoa näitä loputtomia mikroateria-tason uudelleenlämmittelyjä niin sankoin joukoin? Joku Beverly Hills -kytänkin mikroateria-uudelleenlämmittely oli suosittu, vaikka sen ainoa tarkoitus oli saada nostalgiapärinät kuohumaan katsojien nupeissa. Miksi ihmiset antavat nostalgian pilata kaiken? Sen seurauksena mitään uutta ja oikeasti kutkuttavaa ei synny, kun rahat saadaan kassaan vähemmälläkin vaivalla. Ei siinä että minä olisin musiikkiasioissa yhtään parempi, diggaan vanhoja hevibändejä ihan kympillä, mutta surullista sekin on. Missä on uusi tajunnanräjäyttävä valtavirtahevi ja uudet mahtavat valtavirtaelokuvat?

Hevin syrjäytti oksettava ja vastenmielinen räppi, joka nyt jostain syystä myy kuin häkä. Toki heviyhtyeet itse edesauttoivat genren taantumista. Liika sekoilu päihteiden ynnä muiden kanssa teki koko genrestä lopulta parodian itsestään, mikä sai

Kiinnostavaa. Mikä räpin suosion silti selittää? Samanlaista päihdesekoilua sielläkin on.

Vierailija
28/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa leffa, josta odotan DVD:tä, on We Live in Time viime vuodelta, koska söpö Andrew Garfield ja näyttäisi olevan humaani tarinakin. Muuten ei kiinnosta nykyleffat, katselen vanhoja elokuvia yhä uudestaan.

Odotat DVD:tä? Nyt on vuosi 2025, ei 2005.

Vierailija
29/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisaampi ja tietäväisempi osaa ehkä kertoa: Onko He-Man Masters of the Universe tekeillä ja tulossa? YouTube on täynnä trailereita, mutta en löytänyt yhtään aitoa, vaan ne on AI.

Vierailija
30/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuelokuvissa on odotettavissa vaikka mitä hyviä tänä vuonna, taitaa olla ainut skene mikä ei ole vedetty vessanpöntöstä alas nykypäivänä

Vierailija
31/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt vuorossa Emilia Pérez.

Vierailija
32/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt Maria elokuvan ennakkonäytöksessä viimeviikolla. Oli hieno elokuva. Laadukas!

Vierailija
33/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DVD-myyntien loppuminenhan on ainakin näyttelijä Matt Damonin mukaan elokuvien riskinoton vähenemisen takana. Elokuvat tuottavat rahaa ainostaan teattereissa pyöriessään. Ennen näennäisen huonosti menestynyt leffa saattoi saada rahansa myöhemmin takaisin ja tuottaa voittoa myytyjen DVD-levyjen myötä.

Vierailija
34/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippari-Kalle (Popeye) on myös tulossa, mutta on kauhukomedialeffa, samaa sarjaa kuin toissa vuonna ilmestynyt Winnie the Pooh: Blood and Honey. Myös viime vuonna tullut mikki hiiri-leffa The Mouse Trap samanlainen.

Eivät ole tosin oikein itselle tällaiset versiot lapsuudenajan sankareista.

Vierailija
35/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supersankari elokuvat!Ne on tosi koskettavia alan aina itkemään kun katon niitä

T. M 34

Mä koskettelen aina itseäni hellästi kun niitä katson

Vierailija
36/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kippari-Kalle (Popeye) on myös tulossa, mutta on kauhukomedialeffa, samaa sarjaa kuin toissa vuonna ilmestynyt Winnie the Pooh: Blood and Honey. Myös viime vuonna tullut mikki hiiri-leffa The Mouse Trap samanlainen.

Eivät ole tosin oikein itselle tällaiset versiot lapsuudenajan sankareista.

Jaa, onko Kippari-Kallekin menettänyt tekijänoikeusrajoituksensa? Sehän näiden klassikkohahmojen kauhuversioiden takana kai usein on.

37/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DVD-myyntien loppuminenhan on ainakin näyttelijä Matt Damonin mukaan elokuvien riskinoton vähenemisen takana. Elokuvat tuottavat rahaa ainostaan teattereissa pyöriessään. Ennen näennäisen huonosti menestynyt leffa saattoi saada rahansa myöhemmin takaisin ja tuottaa voittoa myytyjen DVD-levyjen myötä.

Sama juttu musiikissa. Internet tappoi viihdeteollisuuden?

Vierailija
38/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu musiikissa. Internet tappoi viihdeteollisuuden?

Eikö ne sitten saa suoratoistoista mitään korvauksia? 

Vierailija
39/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen supersankari leffan juonen voi tiivistää: iiiik maapallo on vaarassa tuhoutua, pahis iiiik, päähenkilö kyseenalaistaa kykynsä ja voimaantuu wääwääwää, bäng bäng räjähdyksiä, räiskintää rätätätätä,  eeppinen tappelu iiiik, hyvä voittaa pahan, maailma pelastuu ja sen pituinen se. 

Vierailija
40/50 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole vuosiin odottanut mitään uutta leffaa. Samaa wokehöttöä a:sta ö:hön jolla halutaan opastaa katselijoita ajattelemaan oikein.

Itseäni tökkii kyllä enemmän loputon toisto, uudelleenlämmittely, juoniköyhä räiskintä ja effektit, joiden varaan koko elokuva on rakennettu. Tuntuu välillä, ettei mitään uutta ja oivaltavaa ole keksitty sitten 80-90 -lukujen. Joku kommentoi tähän varmasti, että katso pienen budjetin indieleffoja, mutta tarkoitan nyt nimenomaan tätä valtavirran tarjontaa ja isojen budjettien elokuvia.  

1980- ja 1990-lukujen taitteessa ei tullut yhtäkään hyvää leffaa. 007:ää nyt lukuunottamatta. Kasarilla tehty ensimmäinen Terminaattori on se aito ja alkuperäinen ilman turhaa lisättyä paskaa. Susipaskoja oli kaikki Segallin tekeleet, mieleenpainuvinpana pohjanoteerauksena Vaikeasti tapettava. Van Dammen huitomiset hauskempia ja parempia, kun ei ole se Segallin intiaani pääosassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi