Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi sopiva asuinpinta-ala neljälle henkilölle?

Vierailija
13.01.2025 |

Kyseessä esim. 2 aikuista ja kaksi lasta. 

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 120 m2 ja kaksi vessaa. Hyvin mahtuu 4 hlöä.

Vierailija
62/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat vielä pieniä, niin kolmio on riittävä. Pienet eivät tarvitse omia huoneita. Mutta kun lapset alkavat olla lähellä teini-ikää, niin kyllähän se oma huone tuntuu mukavalta, varsinkin jos lapset eivät ole samaa sukupuolta. Silloin olisi neliö ihan hyvä tai sitten isompi, jos halutaan erillinen vieras- tai työhuone. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippu pitkälti siitä, onko omaa pihaa, kerrostalo, käykö siistijä jne. Ilman siistijää menee nyt 90 neliötä kolmelle, kune ennen oli 180 neliötä neljälle. Eihän sitä kukaan ehtinyt tai jaksanut siivota. 

Mä asun yksin 150 neliöisessä omakotitalossa ja ihan itse hoidan siivoukset. En ymmärrä miksi tähän pitäisi siivooja ottaa. 

Vierailija
64/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 4h+k, neliöitä 87. Hyvä pohja ja kaksi vessaa. Makkarit ei oo isoja, mutta kaikilla omansa. Tämä riittää ihan hyvin.

Meillä oli tuollainen. Oli vähän ahdasta, mutta sitten syntyi kolmas lapsi. Nyt neliöitä viidelle on 135 ja on hyvä (vessoja kolme, mikä on erityishyvä!)

Ei oltaisi muutettu siis, koska tavaran määrä kyllä vähenee kun lapset kasvavat

Vierailija
65/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin reilu 50 neliöisessä kaksiossa ja mulla joka paikka täynnä romua. Toki keittiön ja muitakin tiloja voi jakaa, mutta en edes yrittäisi pärjätä alle 200 neliöllä jos asunnossa asuu 4.

Minä asuin ennen yksin vähän päälle 60 neliön kolmiossa. Ja nyt yksin reilun 120 neliön omakotitalossa. Tykkään että on tilaa ja erilaisia huoneita. Koti on minulle niin tärkeä paikka. Myös harrastukseni ja keräilyesineeni vievät tilaa.

Vierailija
66/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikusta ja kaksi lasta 1-vuoden välein.  100m^2 + S + AT + verkkohäkki + kylmiö + autotalli riitti just ja just. Sellainen kodinhoitohuone/askertelu-yms huone + varastotilaa olisi saanut olla enemmän.

Vierailija
67/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 neliömetriä - 80 neliömetriä.

Vierailija
68/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin reilu 50 neliöisessä kaksiossa ja mulla joka paikka täynnä romua. 

Minä asuin ennen yksin vähän päälle 60 neliön kolmiossa. Ja nyt yksin reilun 120 neliön omakotitalossa. 

Katso otsikko. Mihin vastasit? 

Vierailija
69/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aluksi 66 m2, lapset oli alle kouluikäisiä ja mulla osin etätyö (korona-aika). Mahduttiin kyllä. Nyt on 116 m2, lapsilla on nyt omat makkarit, mikä on kiva lisä, lapsilla on melko iso ikäero ja ovat eri sukupuoltakin. Koululainen saa kavereineen halutessaan rauhaa pikkusisarukselta. 

Iso osa lisäneliöistä kului kodinhoitohuoneeseen, toiseen vessaan ja omaan saunaan, mitkä ovat kivoja plussia. Keittiö on erillinen, siihen varmaan kului loput neliöt.

Eli, tuolla 50 m2:llä sai yhden ylimääräisen makkarin ja lisää asumismukavuutta. Tosin samat ominaisuudet saisi varmaan vähän pienemmilläkin lisäneliöillä. 

Vierailija
70/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippu pitkälti siitä, onko omaa pihaa, kerrostalo, käykö siistijä jne. Ilman siistijää menee nyt 90 neliötä kolmelle, kune ennen oli 180 neliötä neljälle. Eihän sitä kukaan ehtinyt tai jaksanut siivota. 

Mä asun yksin 150 neliöisessä omakotitalossa ja ihan itse hoidan siivoukset. En ymmärrä miksi tähän pitäisi siivooja ottaa. 

Asun saman kokoisessa ok-talossa ja aina siivonnut itse. Nyt kun täytän 75 v. olen ottanut kerran viikossa siivoojan kun on kolme suihkua ja kaksi veskiä. Keittiöön en siivoojaa päästä, sen siivoan edelleen joka päivä itse. Joka päivä siksi, kun kokkaan ja leivon melkein päivittäin jotain. 

Vierailija
71/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20m2.

- raksapojat tallinnasta

Vierailija
72/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmälle sosiaaliluokalle 200 neliötä, keskiluokalle, joka itse nakkaa asumisen 150 neliötä. 11 neliötä per henkilö riittää, jos asuminen ei ole itse rahoitettua.

Vierailija
73/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsyosittu mielipide: Meillä on noin 300 neliötä ja vaikka näissä keskusteluissa aina vedotaan siihen, miten pienessäkin tilassa voi ihan hyvin elää ja on niin kätevää asua, niin mä rakastan tilaa. Sitä, että on kaksi kerrosta ja saan tarvittaessa omaa tilaa ja hiljaisuutta.

Vierailija
74/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsyosittu mielipide: Meillä on noin 300 neliötä ja vaikka näissä keskusteluissa aina vedotaan siihen, miten pienessäkin tilassa voi ihan hyvin elää ja on niin kätevää asua, niin mä rakastan tilaa. Sitä, että on kaksi kerrosta ja saan tarvittaessa omaa tilaa ja hiljaisuutta.

Mä yritin vastata tähän kysymykseen sillä periaatteella, että mikä tila pitäisi pyrkiä takaamaan jokaiselle. Esimerkiksi yksinhuoltajaperheen lapsille, jne. Sopiva on musta kuitenkin vähän eri asia kuin täydellinen. 

Vierailija
75/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 78 neliötä, joista tosin 16 neliötä meni kylppäriin/kodinhoitohuoneeseen. Riitti hyvin, kunnes lapset kasvoi teineiksi. Sitten muutettiin 90 neliöön, jossa asuttiin kunnes ensin lapset muutti pois kotoa, ja sitten vanhemmat.

Vierailija
76/85 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä himpun alle 80 neliötä. Pohjaratkaisu toimiva, ei omaa saunaa viemässä tilaa. Tämä tosin edellyttää jatkuvaa tavaroiden karsimista ja shoppailun rajoittamista.

Vierailija
77/85 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26m2 riittää aivan hyvin.

Ja 20 euroa yhden ihmisen kolmen viikon kaikkiin menoihin!

T: Kansallinen Kokoomus

Vierailija
78/85 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin minimissään 80m2 koska 4h ei mahdu pienempiin neliöihin oikein järkevästi. 

Sopiva 100m2 

Melko isohko yli 110m2

Vierailija
79/85 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 m2 Punavioresta passeli.

T. Stadin perhe

Vierailija
80/85 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset