Mikä on mielestäsi sopiva asuinpinta-ala neljälle henkilölle?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65 neliötä. Enemmän on kiinni pohjaratkaisusta ja sisustuksesta.
Aika koirankoppi. Noin 16m2 per henkilö.
Kokonainen yksiö jokaiselle, käytännössä.
Pieni yksiö. Oma opiskeluaikainen yksiöni oli 32m2 omalla saunalla ja se oli pieni. Joten 16m2 on kanankoppi
Riippuu siitä onko hamstraaja vai ei. Tiedän porukkaa jotka asuvat 45 neliössä nelistään, ja viiden hengen perheen jotka asuvat 60 neliön asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen yksiö jokaiselle, käytännössä.
Pieni yksiö. Oma opiskeluaikainen yksiöni oli 32m2 omalla saunalla ja se oli pieni. Joten 16m2 on kanankoppi
Tosi iso yksiö ollut sulla. Mun kavereilla oli opiskeluaikoina pääsääntöisesti max 15-20 neliön yksiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Meitä oli 6 ja pinta ala 25 m2.
Olitteko kauankin sosiaalitoimen asiakkaita? Kuulostaa vilja eerikalta. Asuivat pienessä luukussa
Asun yksin reilu 50 neliöisessä kaksiossa ja mulla joka paikka täynnä romua. Toki keittiön ja muitakin tiloja voi jakaa, mutta en edes yrittäisi pärjätä alle 200 neliöllä jos asunnossa asuu 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä lapsille edes omia huoneita..
Mistäs sinä sen tiedät?
Tiedän. Ei voi olla 65m2 koti missä on 3 makuuhuonetta tai sitten keittiö ja muut tilat ovat linnunpönttöjä.
Vaihdat maalitaulua lennossa. Ensin väitit ettei lapsille ole omia huoneita, nyt tarkoitatkin että pitäisi olla kolme makuuhuonetta. Ja pienissä huoneissa ei ole mitään vikaa.
Sellainen missä kohtaa kaikkien asukkaiden tarpeet ja mahtuu olemaan. Sitä suuremmalla syyllä jos nämä 4 henkeä ovat lapsiperhe, tarvitaan tilaa. 4 aikuisen kimppakämppä asia erikseen.
120-150 olisi varmaan optimi. Meillä on 100 neliötä ja on vähän ahdasta. Miehelle tai minulle ei ole etätyöhuonetta, mies tekee töitä olohuoneen nurkassa ja minä keittiössä. Toisella lapsella on niin pieni huone ettei sinne mahdu kaveria yökylään. Vierashuonetta ei ole. Toisin sanoen pärjätään näissäkin neliöissä, mutta mukavampaa olisi vähän isommassa kämpässä. Sellaiseen ei kuitenkaan ole varaa.
100m2/henkilö jos okt niin lisää 10%
Vierailija kirjoitti:
Sellainen missä kohtaa kaikkien asukkaiden tarpeet ja mahtuu olemaan. Sitä suuremmalla syyllä jos nämä 4 henkeä ovat lapsiperhe, tarvitaan tilaa. 4 aikuisen kimppakämppä asia erikseen.
Riippuu toki maksajasta. Jos ei maksa itse asumistaan, joutuu jostain ns. tarpeesta joustamaan. Toki jokin minimi pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
120-150 olisi varmaan optimi. Meillä on 100 neliötä ja on vähän ahdasta. Miehelle tai minulle ei ole etätyöhuonetta, mies tekee töitä olohuoneen nurkassa ja minä keittiössä. Toisella lapsella on niin pieni huone ettei sinne mahdu kaveria yökylään. Vierashuonetta ei ole. Toisin sanoen pärjätään näissäkin neliöissä, mutta mukavampaa olisi vähän isommassa kämpässä. Sellaiseen ei kuitenkaan ole varaa.
Mulla oli lapsena pieni makkari. Kun kavereita tuli kylään, nukuttiin vanhempien makkarissa ja vanhemmat nukkuivat olkkarissa/toinen mun makuuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lapsena pieni makkari. Kun kavereita tuli kylään, nukuttiin vanhempien makkarissa ja vanhemmat nukkuivat olkkarissa/toinen mun makuuhuoneessa.
Kyllä meilläkin lapset saa kutsua kavereita yökylään, me laitetaan silloin patjat heille olohuoneeseen. Mutta kätevämpää olisi jos majoittuminen onnistuisi lapsen omassa huoneessa tai olisi vierashuone.
20 neliön yksiö riittää. Siihen neljä patjaa laattialle
Meillä 4h+k, neliöitä 87. Hyvä pohja ja kaksi vessaa. Makkarit ei oo isoja, mutta kaikilla omansa. Tämä riittää ihan hyvin.
Miehelle 2m2. Helppo muistaa - paitsi jos on isompi sohva.
Muille 20-40m2 per henkilö.