Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entinen ystävä matkii minua

Vierailija
13.01.2025 |

Onko muilla kokemusta täsellaisesta?Nyt on tyyli sellainen, jota sanoi vihaavansa mm.hiusten väri. Ja tykkäyksen kohteet ne joista kerroin pitäväni ja hän sanoi,että ne on huonoja esim. tietyt sarjat.Lapsellista, mutta somessa matkii.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta. Ja tosi hämmentävää. Kääntää vielä joskus, että minä oonki se matkija. Omii kaiken kuin ei olisi omaa persoonaa ja mielipiteitä ollenkaan. Kyse ei oo yleisistä muotijutuista vaan kokonaisvaltasesta kloonaamisesta. Ei ole edes mikään reppana, vaan ensin saattanu just pilkata sitä mitä sit kopioi. Ois kyllä kiva tietää onko tälle joku diagnoosi. Sen verran on pakkomielteistä ja koetellu välejä.

Miksi olet tällaisen tyypin kanssa tekemisissä?

Vierailija
42/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänpä työpaikan naulakossa oli suurin osa toppatakkeja eilen. Siis matkivat minun tyyliäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän mitä matkii :

Suosittuja sarjoja katsoo puoli Suomea, kaikki juo Marimekon tai Arabian kupeista kahvinsa, tietyt matkakohteet aina trendaa yleisesti, kaikilla vähän varakkaammilla on nykyään Tesla jne.. eli keneltä ne sitten on kopsattu - ja mitä väliä, näitä on kuitenkin 13 tusinassa. 

Sen sijaan on oikeasti kiusallista jos yrittää kopsata jotain mikä on sinun ydintä (esim vaihtaisi ammattialaa kokonaan sinun perässäsi, alkaisi harrastaa ihan samoja juttuja, vaihtaisi lastenkasvatustyyliään sinun mukaasi (jos ennen olisi ollut täysin vastakkainen) jne. Saattaisi itsekin ahdistua jonkun toimiessa räikeästi näin. Olisin ärtynyt jopa puolison toimiessa näin, olimme omat persoonat yli 20 vuotta ennen toisiamme, miksi alkaisimme matkia toista. Olen esim kasvissyöjä, mutta olisi ollut friikkiä jos mies sen takia alkaisi vegeksi. Tai jos teen lasten kanssa tiettyjä omia juttuja, haluan että ne on meidän "omat jutut" ,

Mitä ihmettä? Kontrolloit miestäsi ja lapsiasi, etteivät he saa tehdä tiettyjä asioita yhdessä?

Nyt on kyllä itsetunto pienestä kiinni  

Vierailija
44/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää nyt ihan ymmärrä tuota huolta. Mun ystäväni ihastui uuteen käsityöhöni. Neuvoin hänelle miten se tehdään. Nyt hänelläkin on samanlainen kotonaan.

Vierailija
45/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, te olette niitä urpoja, jotka päivittävät someen kaiken, kuten mitä tv-sarjoja katsotte? Sitten vielä itketään, kun joku katsoo samoja.

Jep. Sano nyt ap vielä, että se sarja on Queen of Fucking Everything. 

Puoli Suomea postaa siitä. 

Vierailija
46/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää tunne ystäväni sydäntä

vain luumunkukat kukkivat

niin kuin kerran ennen.

Ei seuraa haikun tai tankan runomittaa, vaikka teemaltaan yrittää matkia sen kaltaista runoa. Surkea runo.

Vierailija
47/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi ihan kiinnostava aihe, ellei 75% kommentoivista vetäisi koko hommaa ihan läskiksi. 

Jos ei ole kokenut itse tällaista hämmentävää, joko creepyä tai muuten vain painostavaa matkimista, niin varmaan sen sitten helposti tulkitsee joksikin pieneksi teiniläpäksi tai toppatakkivitsiksi.

Minulla myös eräs lähipiiriin kuuluva teki tällaista painostavaa matkimista, joka ulottui asumiskuvioihin, poikaystävän valintaan, häihin, uravalintaan, lastentekoon ja matkailuun - you name it. Olisikin ollut vain vaatteet (ne aina) tai sama sisustus (sekin), mutta kun ihan joka hemmetin asiaan hänen reaktionsa oli se, että pitää saada samaa. Ongelma ei ollut matkiminen enää, vaan hänen jonkin sortin identiteettikriisi, jota hän yritti korjata varastamalla identiteetin minulta. 

Onneksi olen saanut vähän etäisyyttä ja onneksi on tullut some. Nyt hän pöllii identiteettiään eräiltä some-naamoilta ja se on vähintään yhtä karmivaa kuin aiempi toiminta. Onneksi ei kohdistu enää minuun.

Vierailija
48/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi ihan kiinnostava aihe, ellei 75% kommentoivista vetäisi koko hommaa ihan läskiksi. 

Jos ei ole kokenut itse tällaista hämmentävää, joko creepyä tai muuten vain painostavaa matkimista, niin varmaan sen sitten helposti tulkitsee joksikin pieneksi teiniläpäksi tai toppatakkivitsiksi.

Minulla myös eräs lähipiiriin kuuluva teki tällaista painostavaa matkimista, joka ulottui asumiskuvioihin, poikaystävän valintaan, häihin, uravalintaan, lastentekoon ja matkailuun - you name it. Olisikin ollut vain vaatteet (ne aina) tai sama sisustus (sekin), mutta kun ihan joka hemmetin asiaan hänen reaktionsa oli se, että pitää saada samaa. Ongelma ei ollut matkiminen enää, vaan hänen jonkin sortin identiteettikriisi, jota hän yritti korjata varastamalla identiteetin minulta. 

Onneksi olen saanut vähän etäisyyttä ja onneksi on tullut some. Nyt hän pöllii identiteettiään eräiltä some-naamoilta ja se on vähintään yh

Jep nämä "hauskat ja nokkelat" vitsinvääntäjät eivät selvästi vain tiedä miltä tuollainen tuntuu tai ovat itse niitä jotka kopioivat kaiken muilta kun ei ole omaakaan tyyliä eikä elämäntapaa.

Vierailija
49/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mää nyt ihan ymmärrä tuota huolta. Mun ystäväni ihastui uuteen käsityöhöni. Neuvoin hänelle miten se tehdään. Nyt hänelläkin on samanlainen kotonaan.

Onko hänen kodissaan myös kaikki muu samaa mitä sinulla? Ihastuuko hän kaikkeen mitä sinulla on ja ampaisee siltä seisomalta haalimaan samat myös itselleen? Kertoileeko myös yhteisille tutuille miten se olet sinä joka matkii ja mankuu kertomaan heti kaikki suunnitelmat ja hankinnat joita sitten suurin elkein esittelee kun mullapa on tää jo ja katsokaa miten tuo matkii mua!?

Vierailija
50/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hänen kodissaan myös kaikki muu samaa mitä sinulla? Ihastuuko hän kaikkeen mitä sinulla on ja ampaisee siltä seisomalta haalimaan samat myös itselleen? Kertoileeko myös yhteisille tutuille miten se olet sinä joka matkii ja mankuu kertomaan heti kaikki suunnitelmat ja hankinnat joita sitten suurin elkein esittelee kun mullapa on tää jo ja katsokaa miten tuo matkii mua!?

Eihän tuollainen matkiminen tervettä ole, mutta rakennat osaltasi lisää draamaa, kun jatkat tuttavuutta ja annat oman huomiosi tälle toiminnalle. 

Vierailija
51/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaveri joka kopioi tyylini ja kaiken täysin. Minulla on aika erikoinen värikäs tyyli, ei siis ollenkaan moderni ja harrastuksetkin harvinaisesta päästä. Hän matki kaiken, muutti hiukset ja silmälasitkin, matki kotini ja jopa puhetyylin ja eleet. Alkoi käyttää minun lempinimeäni omanaan. Pakkomielteisesti pommitti, että kokoajan pitäisi nähdä ja olla tekemisissä. 

Itseä alkoi ahdistaa. Hänellä oli aiemminkin kaveri jonka kanssa oli silloin täysin samanlainen tyyli kopioituna myös. 

Otin etäisyyttä ja hän löysi taas uuden kaverin ja kappas, tyyli vaihtui jälleen täysin uuden kaverin mukaan. Joku mielensairaus tuo matkiminenkin on

Vierailija
52/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen saanut vähän etäisyyttä ja onneksi on tullut some. Nyt hän pöllii identiteettiään eräiltä some-naamoilta ja se on vähintään yh

Aika itsekeskeistä ajatella, että nuoren ihmisen kumppanivalinta,avioliitto tai lisääntyminen olisi ystävän mukaan päätetty. Noista jokainen riippuu myös toisista ihmisistä, eikä lapsiakaan niin vain tehdä.  Uravalinnan kopioiminenkin kuulostaa vähän erikoiselta, sillä kaikki ammatit eivät vain onnistu jokaiselta. 

Ystävät pariutuvat usein samoissa sosiaalisissa piireissä ja lasten yrittäminen samanikäisillä naisilla ajoittuu yllättäen samoihin vuosiin.

Vierailija
53/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eräs ystävä syytti matkimisesta. Totuus oli että olin ostanut jo tietyn esim. vaatteen ennen häntä jne. Tuli oikein syyttämään ja vihjailemaan asiasta. Se oli vähän outoa. En tosiaan matkinut häntä.

Vierailija
54/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat kuuntelemaan oikeata House:a ja postaat siitä. Jos tämä tyyppi vielä tulee perässä, niin sitten se matkiminen on täysin varmaa. 

Vierailija
55/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tai jos teen lasten kanssa tiettyjä omia juttuja, haluan että ne on meidän "omat jutut" , miehellä on sitten omat tonttinsa heidän kanssaan.. "

Herrajumala millaisia tyranneja jotku ovat😬

Vierailija
56/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin matkimista jo ystävyyden lopulla. Hänellä ei tuntunut olevan ollenkaan pitkäaikaisia ystäviä.Ystävuuden aikana oli rasittavaa,että hän sanoi moneen asiaan, että on paras siinä ja täydellinen siinä ja tässä,mikä kuulostaa hassulta. Tosin parin yhteisen tutun kautta olen saanut tietää,että matkii systemaattisesti.Lapsellista tuo matkiminen on ja karmivaa. Ap

Vierailija
57/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää tunne ystäväni sydäntä

vain luumunkukat kukkivat

niin kuin kerran ennen.

Ei seuraa haikun tai tankan runomittaa, vaikka teemaltaan yrittää matkia sen kaltaista runoa. Surkea runo.

Pahoitteluni vaan, alkuperäinen runo ei ole suinkaan yhtä huono (eikä sen suomennos). Latelin sen tähän ulkomuistista kun sopi tilanteeseen enkä noudattanut mittaa.

Alkuperäinen runo on tunnettu tanka, tunnetaan nimellä hitohaisa.

Vierailija
58/58 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen, siksi dissaa ja kuitenkin sitten inspiroituu jutuistasi.