Entinen ystävä matkii minua
Onko muilla kokemusta täsellaisesta?Nyt on tyyli sellainen, jota sanoi vihaavansa mm.hiusten väri. Ja tykkäyksen kohteet ne joista kerroin pitäväni ja hän sanoi,että ne on huonoja esim. tietyt sarjat.Lapsellista, mutta somessa matkii.
Kommentit (58)
Tunnen tällaisen. On autismin kirjolla ja koittaa matkimisella kuulua joukkoon. Ei siis oikein osaa olla rennosti vaan tarkkailee koko ajan ja tosiaan luulee, että matkimisella saa suosiota tms.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tällaisen. On autismin kirjolla ja koittaa matkimisella kuulua joukkoon. Ei siis oikein osaa olla rennosti vaan tarkkailee koko ajan ja tosiaan luulee, että matkimisella saa suosiota tms.
Autistit, etenkin tytöt oppivat sosiaalisen olemisen juuri tietoisella opettelulla. Ikäänkuin roolinoton kautta. Niinkuin näyttelijät menevät roolihahmoihin ja toistavat jotakin stereotypiaa tai rakennettua hahmoa. Jokin sisäinen manuaali autisteilta puuttuu, joka muilla ohjaa heitä omaksumaan sosiaaliset säännöt automaationa. Nämä ulkoiset asiatkin täytyy siis mallioppia ja kun tekee juuri niin kuin muut niin sujuu helpommin ja varmasti oikein. Soveltaminen on vaikeaa. Tai sitten ollaan hyvinkin persoonallisia, jos sovinnaisuus on lievää, itsetunto hyvä ja ympäristö ollut suvaitsevainen. Useimmiten kuitenkin jotain näiden väliltä.
Onko tämä paranoidisten skitsofreenikkojen keskustelupalsta?
Ole ylpeä! Olet trendsetteri! Sulla on niin hyvä maku juttujen kanssa, että joku haluaa olla samanlainen.
Eri asia sitten, jos alkaa vaihtaa nimeä samaksi, se on sitten toinen juttu.
Ap, olet hirvittävän lapsellinen itse!🤭
Katteltiin lasten kanssa joululomalla valokuvia ja ihmettelivät, että miten mä ja mun yksi kaveri oltiin niin samanlaisia. Meitä oli siis viiden tytön porukka ja me kaksi pukeuduttiin kun kaksoset. En tiedä kumpi matki kumpaa, vai oliko meillä yhteisymmärrys ja vaan sama maku. Se vaan pisti silmään, että yksikään vaate ei ollut samanlainen. esim farkkutakit oli erimallisia, punaiset kengät eri merkkiset jne. Ei kukaan muu pukeutunut siten.
Kuvistunnilla huomattiin, että tykätään samoista jutuista myös, että oli töistä tulla toistensa kopioita. Piti oikein sopia, että kumpi jättää jotain pois ja lisää jonkun tietyn asian teokseensa. Oltiin kovia tekstaamaan ja piirtämään silloin. Omat huoneetkin samanlaiset. Olin saattanut piirtää hienon maskotin, niin kaveri näytti, että hän teki tämmöisen. Melkein identtinen sen kanssa mitä olin tehnyt. En tiedä mistä me oikein ammennettiin niitä samoja fiboja, kun ne muut kaverit oli aivan erilaisia. Onneksi oli saman makuinen kaveri, niin sai sitten keikoille seuraa.
Vierailija kirjoitti:
En enää tunne ystäväni sydäntä
vain luumunkukat kukkivat
niin kuin kerran ennen.
"Ystävällä" ei tainnut olla sydäntä ensinkään.
Mä en edes ala-asteella tajunnut tota matkimisläppää. Että joku "matkii" ja joku siitä häiriintyy. Oonkin vähän autisti.
On yksi kukka
jonka väri ei kerro
miten se kuihtuu:
se joka kasvaa täällä
ihmisen sydämestä.
Riippuu vähän mitä matkii :
Suosittuja sarjoja katsoo puoli Suomea, kaikki juo Marimekon tai Arabian kupeista kahvinsa, tietyt matkakohteet aina trendaa yleisesti, kaikilla vähän varakkaammilla on nykyään Tesla jne.. eli keneltä ne sitten on kopsattu - ja mitä väliä, näitä on kuitenkin 13 tusinassa.
Sen sijaan on oikeasti kiusallista jos yrittää kopsata jotain mikä on sinun ydintä (esim vaihtaisi ammattialaa kokonaan sinun perässäsi, alkaisi harrastaa ihan samoja juttuja, vaihtaisi lastenkasvatustyyliään sinun mukaasi (jos ennen olisi ollut täysin vastakkainen) jne. Saattaisi itsekin ahdistua jonkun toimiessa räikeästi näin. Olisin ärtynyt jopa puolison toimiessa näin, olimme omat persoonat yli 20 vuotta ennen toisiamme, miksi alkaisimme matkia toista. Olen esim kasvissyöjä, mutta olisi ollut friikkiä jos mies sen takia alkaisi vegeksi. Tai jos teen lasten kanssa tiettyjä omia juttuja, haluan että ne on meidän "omat jutut" , miehellä on sitten omat tonttinsa heidän kanssaan, olisi todella ärsyttävää jos toinen koittaisi muuttua minun takiani tai minun kaltaiseksi (sama pätee molempiin suuntiin) .
Matkii sellaisia juttuja ja kiinnostuksen kohteita,jotka ei ole ihan niitä yleisimpiä.Ja tyyliinsä minulta sellaista mitä sanoi inhoavansa kun oltiin tekemisissä.Nämä oon saanut tietää parin yhteisen tutun kautta jotenkin karmivaa ja lapsellista. Some ei ole minulla julkinen. Ja entinen ystävä ei ole kavereissa,joten en mene kysymään miksi kopioi. Ystävyyden lopulla huomasin jo matkimista. Ja jos minulla on jotain julkisena jäljittelee heti perään sen lapsellista.Kyllä tällaiseen reagoi kun on outoa. Ap
Mulla on samanlainen tuttava. Tosi rasittavaa. Käytti ennen aina farkkuja ja irvaili mulle, kun käytän vain mekkoja/hameita. Nyt hänellä ei ole enää muuta kuin mekkoja/hameita päällä. Tyylinsä muuttanut täysin samanlaiseksi kuin mulla (tyylini poikkeaa massasta). Jos kerron pitäväni jostain asiasta/tavarasta, hänellä on seuraavalla kerralla tämä hehkuttamani asia. Kyseessä on aikuinen nainen, mikä tekee asiasta vielä oudomman.
No jo on taas vastauksia. Itselleni on myös käynyt noin että eräs tuttava alkoi matkia ja se on todella kiusallista. Sen huomasi myös moni muu ja oli ihan hirveän vaivaannuttavaa kun asiasta sanottiin. On ihan eri asia inspiroitua toisesta kuin ihan suoraan kopioida toisen elämää ja ulkonäköä.
Mulla sama. Käytän vain sinisiä vaatteita. Kun oltiin kavereita, ei hänen päällään näkynyt sinistä. Nyt on pelkkää sinistä. Omi tyylin.
Ja se vielä vaklaa mua koko ajan ja irvistelee ja lällättelee sillai "Heti luuli, kumihuuli...". Sit se otti mun lelun eikä anna mun leikkiä mun lelulla, vaikka mä haluun. Ap
Munkin ystävä matkii mua. Oli pannut toppatakin päälle töihin aamulla. Perkele toppatakki on MUN tyyliä, eikä kukaan muu saa sitä matkia.
Vierailija kirjoitti:
En ole mitenkään uniikki ,mutta ärsyttävää tällainen systemaattinen kopiointi.En viitsi sanoa. Lapsellista.Some on aikuisten hiekkalaatikko. Ap
Miksi seuraat häntä somessa?
Vierailija kirjoitti:
En ole mitenkään uniikki ,mutta ärsyttävää tällainen systemaattinen kopiointi.En viitsi sanoa. Lapsellista.Some on aikuisten hiekkalaatikko. Ap
Eli ei ole mitään mitä hän voisi kopioida?
Meillä naapuri kopioi kaiken mitä teemme ja laitamme pihalle. Ihan kiva kun on samanlaiset pihat :D
On kokemusta. Ja tosi hämmentävää. Kääntää vielä joskus, että minä oonki se matkija. Omii kaiken kuin ei olisi omaa persoonaa ja mielipiteitä ollenkaan. Kyse ei oo yleisistä muotijutuista vaan kokonaisvaltasesta kloonaamisesta. Ei ole edes mikään reppana, vaan ensin saattanu just pilkata sitä mitä sit kopioi. Ois kyllä kiva tietää onko tälle joku diagnoosi. Sen verran on pakkomielteistä ja koetellu välejä.