Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu niin surulliselta lopettaa lemmikki

Vierailija
13.01.2025 |

Kun henki vielä hänessä pihisee,mutta ikää on jo paljon. Ja olo hankalaa.

Miten saan tsempattua itseni siihen tilaan,että soitan eläinlääkärin paikalle?

Kommentit (18)

1/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin vaikea päätös, muutaman kerran olen sen joutunut tekemään. En tiedä auttaako yhtään, mutta joka kerta jälkeenpäin päällimmäinen tunne on ollut helpotus, se on ohi nyt, nyt se pääsi lepoon.

Voimia!

Vierailija
2/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti raskasta. Voimia 💛

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt pelkän iän takia lemmikkiä kannatakaan lopettaa. Vanhuus voi olla ihan hyvä vaihe eläimen elämässä, ja eläimen voi sen antaa ihan rauhassa elää vanhuutensa, vaikka hidastuukin ja muuttuu nukkuvaisemmaksi, jos elämänhalua näyttää vielä olevan eikä vaikuta kipuiselta. 

Sanot "olo on hankalaa". Se voi tarkoittaa monenlaista, sellaista kärsimystä, että armomurhaa tosiaan tarvitaan, tai normaalia vanhuudne pikkuvaivaa, jonka kanssa voi elää ihan tyytyväisenä, yhtä lailla kun vanhemmat ihmisetkin voi elää ihan mieluista vanhuutta, vaikkei täysin terveitä ja kivuttomia olekaan. 

Mutta jos olet kysynyt näkemystä eläinlääkäriltä, ja hän on sitä mieltä, että on aika lähteä, niin sitten varmasti se on oikea ratkaisu. Itse en ikinä tekisi päätöstä kysymättä eläinlääkärin näkemystä. Joskus voi jopa käydä niinkin, että yksinkertaisella lääkityksellä saa vielä hyviä vuosia aikaa.

Vierailija
4/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan olet sen lemmikin vierellä kun lopetatte. Kauheinta, kun jotkut jättää sen yksin oven taakse, että "jäisi hyvät muistot"

Vierailija
5/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää jo tietää kun lemmikin hankkii, ettei ne elä vanhaksi eivätkä kuole itsestään. Joten hoidettava on se viimeinen palvelus loppuun asti.

Vierailija
6/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele sen lemmikin parasta etkä itseä. Helppo päätös sitten.

Vierailija
7/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan olet sen lemmikin vierellä kun lopetatte. Kauheinta, kun jotkut jättää sen yksin oven taakse, että "jäisi hyvät muistot"

Tämä on tarkoitus. Ap

Vierailija
8/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele sen lemmikin parasta etkä itseä. Helppo päätös sitten.

Helpommin sanottu kuin tehty. Mutta näin on pakko ajatella. Ap

Vierailija
9/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että kissasi kituu vai että saa rauhallisen, paniikittoman ja kivuttoman lähdön?

Vierailija
10/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimistä käytetään pronominimuotoa "se". Se, että lemmikkisi on sinulle on rakas ei oikeuta sinua raiskaamaan äidinkieltäsi!

Vierailija
11/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaahan se on. Mutta suurinta rakkautta on päästää irti toisen hyväksi vaikka se tarkoittaisi itselle kärsimystä. Voimia sinulle

Vierailija
12/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko että kissasi kituu vai että saa rauhallisen, paniikittoman ja kivuttoman lähdön?

Jälkimmäisen tietysti<3ap

Vierailija
13/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kova paikka mutta hoin itselleni  että paras ratkaisu rakkaalle ystävälleni on  että pääsee vaivoistaan ja kärsimyksistään .Kun elämä ei ole enää elämisen arvoista sitä ei pidä pitkittää.Lopetuspiikin saatuaan tuli syliin ja siihen nukahti ja itse hautasin omalle pihalle, onneksi oli mahdollisuus siihen .Riipaisee vieläkin vaikka muutama vuosikymmen jo aikaa.

Vierailija
14/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tilannut eläinlääkärin kotiin. Ap kauhea suru:(

Vierailija
15/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian helpottaa, sekä sinulla että ystävälläsi. Suru kestää toki aikansa, mutta pahin on pian ohi. Paljon voimia! T. Itse rakkaansa muutama päivä sitten ikiuneen saatellut.

Vierailija
16/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Tuo on niin vaikea päätös, muutaman kerran olen sen joutunut tekemään. En tiedä auttaako yhtään, mutta joka kerta jälkeenpäin päällimmäinen tunne on ollut helpotus, se on ohi nyt, nyt se pääsi lepoon.

Voimia!

Ai päällimmäinen tunne on helpotus. No ei todellakaan ole vaan suru.

Vierailija
17/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimistä käytetään pronominimuotoa "se". Se, että lemmikkisi on sinulle on rakas ei oikeuta sinua raiskaamaan äidinkieltäsi!

Minä käytän kaikista eläimistä ja hyönteisistä muotoa HÄN. Minulle kärpänen ja hyttynenkin on HÄN!

Vierailija
18/18 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kova paikka mutta hoin itselleni  että paras ratkaisu rakkaalle ystävälleni on  että pääsee vaivoistaan ja kärsimyksistään .Kun elämä ei ole enää elämisen arvoista sitä ei pidä pitkittää.Lopetuspiikin saatuaan tuli syliin ja siihen nukahti ja itse hautasin omalle pihalle, onneksi oli mahdollisuus siihen .Riipaisee vieläkin vaikka muutama vuosikymmen jo aikaa.

Hanat aukesi 😭😭😭