Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosi-ikäiset, kun paino ei laske, väärin liikuttu :D

Vierailija
13.01.2025 |

Hei!

Olen koko aikuisikäni liikkunut paljon ja etenkin sellaisia lajeja, joissa mennään ihan täysillä. Olen aina ajatellut, että se on ainoa oikea tapa minulle saada pääni nollattua. Sitten tulin vaihdevuosi-ikään ja tuntui, että mikään määrä liikuntaa ei auta. Otin vielä yhden jäätävän hikilajin kaiken rinnalle. Olin aivan loppu. Ja mahamakkara oli ja pysyi ja muutenkin olo todella turpea. Kunnes bongasin ihan Tiktokista erään valmentajan, joka kertoi, että menopauseladyjen ei tule liikkua näin. 

Edelleen käyn kaksi kertaa viikossa rakastamassani crosstrainingissa, jossa syke nousee ja hiki valuu. Tähän rinnalle olen lisännyt joka päivälle ainakin tunnin kävelylenkin matalalla sykkeellä. Ja sitten otin lajivalikoimaani pari matalan sykkeen lajia, joista toinen on kehonhuoltoa. Ja arvatkaa mitä, tuntuu, että olen saamassa kehoni takaisin. Ja se kova alamakkara ihan totta on lähtenyt sulamaan. Ja sen lisäksi olen paljon energisempi, kun en enää vedä hirveää rääkkiä, vaikka sitä rakastankin. 

Suosittelen! 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosi-iässä myös lihasmassa vähenee estrogeenin vähentymisen takia, ja pienempi lihasmassa tarkoittaa aineenvaihdunnan hidastumista. Pitää siis suhteuttaa syömisensä oikein, kun ei kuluta enää ihan yhtä paljon kuin aiemmin.

Ja tässä vaiheessa viimeistään kehittämään sitä lihasmassaa. Auttaa sekä painonhallinnassa että siinä, ettei päädy kaatuilevaksi mummoksi. 

Vierailija
22/23 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosi-iässä myös lihasmassa vähenee estrogeenin vähentymisen takia, ja pienempi lihasmassa tarkoittaa aineenvaihdunnan hidastumista. Pitää siis suhteuttaa syömisensä oikein, kun ei kuluta enää ihan yhtä paljon kuin aiemmin.

Ja tässä vaiheessa viimeistään kehittämään sitä lihasmassaa. Auttaa sekä painonhallinnassa että siinä, ettei päädy kaatuilevaksi mummoksi. 

Herätys tik tokkaajat, tehkää naisille tik tok videoita vaihdevuosista, kun naisten vaihdevuodet ovat kuulemma tabu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Joo, nuoruusvuosina tällainen tapa toimi, itseään rääkkäämällä oli kunnossa. Ja tätä pyrin jatkamaan myös keski-ikäisenä kunnes keho teki stopin. Ja varmaan arvaatte, että liian pienin kalorein kaikki tämä. Onneksi koskaan ei ole liian myöhäistä oppia. Vaikka sitten kantapään kautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän