Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUMMIT SUOMI

Vierailija
13.01.2025 |

Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (5482)

Vierailija
661/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellusharrastajana seuraan mielenkiinnolla sarjaa ihan jo maisemien takia. Pääsisipä itse vetämään saman reitin! 

Huomio kiinnittyi rinkkoihin. Ne ovat hyvät rinkat, mutta näyttävät erittäin täyteen ahdetuilta. Tuon merkin rinkka painaa tyhjänäkin paljon ja olen nähnyt vierestä aloittelevien vaeltajien hyytyvän helpommassakin maastossa, kun rinkan paikkaamiseen ja painoon ei ole kiinnitetty huomiota. Tuskin nämä 10 päivän ruokiakaan joutuvat itse kantamaan, mutta varmasti olisi kevennettävää. 

Se, että joku nuori sometähti ei ole ennen vaeltanut tai nukkunut teltassa, ei tee hänestä huonoa. Hyvällä peruskunnolla selviää tosta reissusta etenkin kun huolto pelaa niin hyvin. Jokainen tekee joskus asioita ensi kertaa ja itsekin olen innostunut vaeltamisesta vasta paljon myöhemmällä iällä. Vaelluksessa asioita oppii aina myös oman kokemuksen kautta, vaikka kuinka yritettäisiin neuvoa asioita etukäteen. 

Kolmannessa jaksossa olin ihmeissäni, kun kolme tyyppiä lähti ylimääräisenä tehtävänä huiputtamaan jyrkkää vuorta jäätävän kokoiset rinkat selässään. Olihan se kokonaisuus sitten mietitty ja rinkat jäivät vuoren juurelle, mutta katsojana jäi outo olo, että mitähän tässä nyt tapahtuu ja miten ihmeessä toi logistiikka hoidetaan. Vitsit olisi upeaa päästä huiputtamaan kyseinen vuori! 

Kiinnostavia hahmoja on ohjelmaan rekrytty, eikä mua ainakaan haittaa niin nähdyt sometähdet. Mä en tiedä somettajista juuri mitään enkä kovin montaa realityä seuraa, joten näen nuo kaikki ihan kiinnostavina tavallisina ihmisinä. Toki minuakin kirpaisi sen aivan ihanan metsurinaisen tippuminen.

Leikkaamalla saa rakennettua tarinaa. Joku ihmetteli, kun ekana pudonnut Tiia oli ainoa, joka kehui kuntoaan ja jolla ei sitten kunto tainnut ihan riittää. Olen varma, että kyllä sitä fyysistä ja psyykkistä kuntoa on kaikilta kartoitettu. Tiian kohdalla siitä sai juuri sellaista sisältöä jaksoon, joka taatusti herättää katsojissa edellä mainitun kaltaisia reaktioita.

Omaan arvomaailmaan kuuluu se, että liikunta ja luonto kuuluu kaiken ikäisille ja kokoisille. Tämä 3-kymppinen crossfittaaja on hyvä esimerkki siitä, että yleinen jaksaminen, kestävyys ja voimataso on kohdillaan muutamista lisäkiloista huolimatta. Sellaista kuvastoa toivoisin enemmänkin mediaan ainaisen läskivihan sijaan. 

Olen niin samaa mieltä siitä, että toisten auttamisesta sakottaminen ja juonittelun korostaminen on raivostuttavaa. Mikäs se Islantiin sijoittunut ohjelma oli, jossa julkkikset käveli upeissa maisemissa? Se oli hyvän mielen sarja. Se, mitä ihmisissä tapahtuu henkisesti ja fyysisesti tuollaisella matkalla ja miten yhteishenki ja erilaiset roolit rakentuvat, on minusta tosi mielenkiintoista. Ja juuri kaikki ne etätaitoihin liittyvät yksityiskohdat. Ekana tippuneen kohdalla olisin itse ehdottanut heti kun homma alkoi sakkaamaan, että hänen kantamuksensa jaetaan muiden rinkkoihin. Olisin sillä näkökulmalla ollut varmasti seuraava tiputettava. 

Kävelysauvoille olisi tuolla käyttöä. Olisi outoa liikkua ilman. 

Petteri (tää sotilaslentäjätaistelijakokki) on kyllä todellinen hahmo. Toivottavasti eivät pudota häntä pois. Samaan aikaan todella ihailtava, mutta myös vähän ärsyttävä. Toisaalta tyyppi, jolle voisi varmaan suoraan sanoa, että joo kyllä mua pommottaminen ja neuvominen pyytämättä kieltämättä käy hermoille, mutta arvostan sen verran syvästi tota kokemusta ja osaamista, että aion kestää sen :) Petterille (muistinkohan nimen oikein?) pitää saada oma Survival-sarja. Se on megatrendi se. 

Vierailija
662/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että Tiia jaksaisi vaeltaa vaikka kuinka pitkäön. Mutta tuossa mentiin lujaa ja se matka oli hurjaa nousua ja laskua. Vuoret on eri kuin tunturi. Olisin itsekin ollut aivan rätti tuosta, vaikka hoikka ja ok kunto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri on sotilaslentäjä(majuri) ja itsepuolustuslajien  (krev maga defendo) kouluttaja ym ym. ja paljon kovakuntoisempi kuin tämä velttoileva somenuorisoporukka.

Metsuri ja eräopas satu äänestettiin pois nuorison  toimesta hän oli myös kovakuntoinen kilpailija ja oli huutava vääryys hänne pudottamisensa, toivottvasti  Petteri pääsee huipulle, somenuoriso on aloittanut selkäänpukkottamisen ja kieroilun.

Tässä ohjelmassa pitäisi ratkaista kunto ja tahto eikä kieroilu.

Vierailija
664/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma jossa kieroilu (äänestäminen) ratkaisee, ei ole katsomisen arvoinen. Hyvä ohjelma olisi, jos taidot ratkaisisi. 

Vierailija
665/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseututyyppi Jani on hurmaava. Tosi karismaattinen olemus ja puhetapa.

Vierailija
666/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaellusharrastajana seuraan mielenkiinnolla sarjaa ihan jo maisemien takia. Pääsisipä itse vetämään saman reitin! 

Huomio kiinnittyi rinkkoihin. Ne ovat hyvät rinkat, mutta näyttävät erittäin täyteen ahdetuilta. Tuon merkin rinkka painaa tyhjänäkin paljon ja olen nähnyt vierestä aloittelevien vaeltajien hyytyvän helpommassakin maastossa, kun rinkan paikkaamiseen ja painoon ei ole kiinnitetty huomiota. Tuskin nämä 10 päivän ruokiakaan joutuvat itse kantamaan, mutta varmasti olisi kevennettävää. 

Se, että joku nuori sometähti ei ole ennen vaeltanut tai nukkunut teltassa, ei tee hänestä huonoa. Hyvällä peruskunnolla selviää tosta reissusta etenkin kun huolto pelaa niin hyvin. Jokainen tekee joskus asioita ensi kertaa ja itsekin olen innostunut vaeltamisesta vasta paljon myöhemmällä iällä. Vaelluksessa asioita oppii aina myös oman kokemuksen kautta, vaikka kuinka yritettäisiin neuvoa asioita etukäte

Hyvää analyysia!

Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että petteristä pitäisi tehdä joku oikea selviytymis sarja. Petterin taustat ja meriitit tuntien sanoisin, että harvalla suomessa on yhtä paljon kokemusta&tietämystä liittyen uhkatilanteisiin, luonnossa selvitymiseen, henkisen suorituskyvyn parantamiseen jne.

Vierailija
667/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä sitä Jannea nyt äänesti siinä siltahommassa. Ja keille se oli nii suolainen? Roylle, kai sitä muutkin äänesti

Vierailija
668/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin että Satun pudotusäänet taisi tulla pääosin mimmeiltä. Voi, sanonko mä mitä. No jääköön sanomatta. :(

Vierailija
669/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa katsoa Pääkkösen liian isoja tekohampaita, huonoa artikulointia ja vaivaannuttavaa ulosantia.

Olen samaa mieltä. Ehdotankin että Pääkkösen äänen ja pärstän muokkaukseen käytettäis tekoälyä!

Vierailija
670/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoista kuraa, eikö nämä seikkailu sarjat ole jo nähty.

Vierailija
671/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tämän mesoavan lauman pitänyt kiivetä jotain vuorta ylöspäin, mutta ravaavat tunturikoivikossa teiden välissä. Ei mitään ideaa ja sitten nämä äänestykset ja pudotukset. Nuoriso pudottaa vanhempia pois että voivat paneskelle pusikossa kun kamerat eivät seuraa. Jasperi narisee ja synkistelee vuoren laella kunnes lähtee ravintolaan.

Vierailija
672/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vähän vuorikiipeilyä ja valtavat määrät pusikossa sipisemistä Onpa pettymys.

Vierailija
673/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska tuotanto. Suomessa on ongelmana tuotanto, pilataan monta hyvää formaattia.

Vierailija
674/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kirveellä pudottaminen oli liian julma, väkivaltainen. Köysien varaan putoaminen on voinut sattuakin, ainakin siinä väkisinkin säikähtää.

ei tällasta voi katsoa lapsen kanssa. En haluu että poikani oppii, että noin vain heitetään ihmisiä menemään. Ja kedkitytään kelaamaan sitä eikä itse asiaa.

Ehkä lapsi ymmärtää kun sille selitetään mistä on kyse.Eikä tuo nyt niin kamalaa ollut. Paljon pahempaakin telkusta näkee esim. uutisissa,eikä ne lasten ohjelmatkaan aina niin "kilttejä" ole.

Juuri se on tällaisessa paha, että tällanen esitetään normaalina ihmisten kanssakäymisenä ja mukavana viihteenä. Se että puukotetaan selkään ja laskelmoidaan, arvostellaan muita. Aina kun tv:n aukaisee, niin jotakin tällaista.

Tota se on työpaikoillakin nykypäivänä ja yönä.

Vierailija
675/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräopas/metsurilla lienee hyvät taidot ja tarvittavaa sitkeyttä. Nuoremmat miehet tietty vahvoilla voimiensa takia.

Nuoret miehet voimineen oli kuitenkin ihan loppu jo riippusillan jälkeen ja mimmit sen kun vaan näytti loikkivan sillan yli. 

Tuo sillanylitys on helpompaa kevyelle ja ketterälle. Iso koko on rasite.

Vierailija
676/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräopas/metsurilla lienee hyvät taidot ja tarvittavaa sitkeyttä. Nuoremmat miehet tietty vahvoilla voimiensa takia.

Nuoret miehet voimineen oli kuitenkin ihan loppu jo riippusillan jälkeen ja mimmit sen kun vaan näytti loikkivan sillan yli. 

Tuo sillanylitys on helpompaa kevyelle ja ketterälle. Iso koko on rasite.

Mitä enemmän massaa, sitä enemmän painoa tulee nimenomaan käsille 

Vierailija
677/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se musta poika on maailman huvittavin tapaus. "Tykkään autoista naisista ja rahasta"...

Ja koulutus oli..?

Vierailija
678/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silta huojui enemmän miesten alla, koska nämä painavampia. Naisilla ei läheskään niin paljon. Tosin miehillä parempi ulottuvuus pykäliin ja köysiin.

Vierailija
679/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kuraa tämä summit suomi

Vierailija
680/5482 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä sitä Jannea nyt äänesti siinä siltahommassa. Ja keille se oli nii suolainen? Roylle, kai sitä muutkin äänesti

Mun laskujen mukaan Roy, Max, Arttu ja Jani. Satua äänesti sit Henrietta, Carolina, Linnea, Nicola ja Arttu. Janika äänesti Petteriä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme