SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti myös nuo ekoina tippuneiden mielipiteet. Hehän eivät tienneet mitä reissulla oli tapahtunut. Nicola, Jani ja Janica olisivat voineet kertoa enemmän.
Kai ne oli samassa hotellissa venttaamassa kisan loppua. No Nicola ei hotelliin ehtinyt mutta Jani ja Janica varmaan ehtivät kertoa viimeisimmät tapahtumat muulle hotellijengille.
Siis kenellä oikeesti olis edes haluja jäädä hotelliin kaheks viikoks pyöritteleen peukkuja?? Kai ne nyt on kotiin lähteny ainaki ne alkupäivinä pudonneet.
No niin täällä joku väitti.
Kyllä ne jossain siellä oli koko ajan, eräs pudonnut osallistuja kertoi somessa tehneensä hienoja vaelluksia ja liikkuneensa jopa enemmän kuin kilpailun aikana. Pudonneilla oli taatusti kivempaa heinoissa maisemissa kuin kilpailijoilla :)
Vierailija kirjoitti:
Minua pelotti että Maxilta putoaa ne rahat notskiin joka paloi siinä kun Jasperi halasi poikaa niin imussa.
Mitenkähän muuten jos järjestäisi kunnon realityä ja kun kantaisi kaikkia rahoja niin jäisi vaan jälkeen ja piiloutuisi ja matkustasi pois koko ohjelmasta massit mukana ? Ja karkaisi rellestämään :)?
🥰 Voi sua vanhus rukkaa. Pelottiko ihan oikeastiko rahojen kohtalo, kun juontaja halasi poikaa. Max on kuitenkin jo aikuinen mies, joka osaa hoitaa raha-asiansa eli hukata/hävittää ne ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelotti että Maxilta putoaa ne rahat notskiin joka paloi siinä kun Jasperi halasi poikaa niin imussa.
Mitenkähän muuten jos järjestäisi kunnon realityä ja kun kantaisi kaikkia rahoja niin jäisi vaan jälkeen ja piiloutuisi ja matkustasi pois koko ohjelmasta massit mukana ? Ja karkaisi rellestämään :)?
🥰 Voi sua vanhus rukkaa. Pelottiko ihan oikeastiko rahojen kohtalo, kun juontaja halasi poikaa. Max on kuitenkin jo aikuinen mies, joka osaa hoitaa raha-asiansa eli hukata/hävittää ne ihan itse.
Voi sua miten typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotannolle vinkkejä ensikauteen:
1.NÄYTTÄKÄÄ se lopullinen huippu tarkasti sieltä laelta katsojille ei mitään sekunti kaksi. Siis se päämäärä.
2. Pysykää suunnitelmissa /Vuorille ennen pakkasia. Siellä on muutenkin kylmää.
3. Ei lyllerrystä pöpeliköissä ja rinteillä niinkään vaan kunnon kiipeilypunnerrusta. Näyttäkää ne nirhaumat ja kastumiset ja palautumisähkeet ja vaivat.
4. Ei eritteitä, kiitos.
5. Jos tapahtuu jotain draamaa, pudottautuminen kuten sillalta jne. zoomatkaa ilmeet. Ja se roikkuminen läheltä. Jos on vaikka riitaa, ilmeet!
6. Ei kirjeitä kotoa ulinaa, koska kyse on 14 päivästä, aikuinen joka lähtee tuonne kestää ilman mamia loppuun saakka.
7. Ei herkkupöytää vaan armeijaeväät.
8. Antakaa ottaa älykkäästi mukaan omia pieni oma lisävarusteita>kertoo nokkeluudesta
? ! ? ! ? Etkö sä todellakaan tiedä, että ohjelma on ostettu formaatti. Vai haluatko muuten vaan esittää tyhmää, tai minä itte osaan kaiken paremmin tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olikin, mutta sä ihan itse sait mun ottamaan osaa sun ongelmaan. Olet huippu ikäiseksesi, vaikket ollut mukana huiputtamassa.
En ole katsonut ulkolaisia versioita, mutta vaikea uskoa että olisivat olleet yhtä surkeita kuin tämä Suomi-versio. Vaikka onkin ostettu formaatti, niin joidenkin raamien sisällä toimittava, mutta ei kuitenkaan ihan samanlainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaan päätöksen kilpailijat tekivät että Max sai eniten rahaa, koska hänellä siihen oli myös eniten tarvetta. Carola ja Arttu saivat silti hyvin rahaa.
Haluat siis palkita ihmisen, joka ei hoida asioitaan. Hienoa!
Minusta kukaan noista kolmesta ei olisi ansainnut latiakaan. Toivottavasti nyt ainakin vouti vie ne rahat tältä holtittomasti asiansa hoitavalta Maxilta, ettei onnistu hassaamaan niitä. Verottaja tietysti vie osansa ensin. Hyvä niin.
Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa, raivotaan aivan kuin olisi omista rahoista kysymys. Miksette itse hakeneet tuonne ja näyttäneet, miten 150k kuitataan. Uusi kausi tulossa, sinne sitten vaan!
Raivotaan? :D Älä nyt viitsi. Kukaan ei ole raivonnut.
Kirjoitin itse aiemmin siitä, että perustelut eivät ole kohdallaan, jos rahat jaetaan sillä perusteella, että kun tuo yksi heepo on jättänyt velkansa maksamatta ja itse sanonut kämppänsä irti, niin annetaan säälistä sille rahat.
Miksi rahat ylipäätään jaettiin pudonneiden kisaajien toimesta? Alkusäännöissä oli, että huipulle päässeet jakavat rahat keskenään. Näin ei tapahtunut.
Lisään vielä: Joku oli kirjoittanut, että kyllä se ohjelma kiinnosti, kun kerran katsoitte, blaa blaa...
Itse odotin tältä ohjelmalta paljon. Alku oli lupaava. Sitten ei enää ollutkaan. Homma oli pitkäveteistä kuin olisi katsonut etanan etenemistä tervassa. Jätin katsomatta jaksoja, joskus vilkaisin alkua ja katsoin, keitä on jäljellä ja vaihdoin kanavaa. Loppujakson katsoin osittain. Voin sanoa, että ei ollut kiinnostava ohjelma. Toista kautta en aio edes pikakelauksella katsoa, on parempaakin tekemistä.
Onneksi olkoon Summit ohjelman tavisporukka. Katsojaluvut olivat huimat. Muut kuten alistamis/nöyryyttämisohj. Erikoisjoukot sekä Suuri seikkailu ohjelma jäi katsojaluvuissa kauas taakse. Katsojat tykkää, tavikset on rautaa, eli paljon mielenkiintoisempia kuin isojulkkis, pikkujulkkis, tai tuntemattomat julkkikset. Ohjelmissa on siis vaihtoehtoja, joten toivottavasti jokainen löytää oman suosikkinsa, mikäli muitakin tarjolla olevia haluaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olikin, mutta sä ihan itse sait mun ottamaan osaa sun ongelmaan. Olet huippu ikäiseksesi, vaikket ollut mukana huiputtamassa.
Voi sua, erehdyit henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17 jaksot hemmetin paljon lyhyemmiksi tai vähemmän jaksoja kaiken kaikkiaan. Nyt turhaa pölötystä suurin osa.
Mä kyl voisin kattoo vaik pelkkii maisemii ja tuntitolkul sittenki eli avautumiskohtien tilalle pikkasen vuoren kylkeä tai puron solinaa.
Turha täällä on antaa neuvoja kyseiselle tuotantoyhtiölle. Se on ammattitaidottomuutensa osoittanut jo niin selkeästi, että paikallaan on vaihtaa koko firmaa. Antakaa Maikkarille neuvoja uudesta ja osaavasta tuotantoyhtiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tästä opimme eli me maan hiljaiset, auttavaiset, rehelliset ja itsestään melua pitämättömät emme pärjää edes tv-ohjelmissa. Rauhallinen liittoutumaton Jani 💖
Toivottavasti saamme jatkossa lukea kuinka paljon massia Maxie on lahjoittanut nuorisotyöhön ja Carola laskettelijanuoriin. Valistunut veikkaus: sitö uutista saa odottaa vaikka maailman tappiin. Toivottavasti olen väärässä.
Niin no, mitä sinä sillä tiedolla teet? Ei niillä ole mitään velvollisuutta raportoida rahojensa käytöstä. Jos joku keskenkasvuinen tyyppi saa hoidettua itselleen ihan mukavan voittorahan niin grattis vaan, siinähän makselee lomamökkiään. Tuon koko ohjelman sääntöjä pitäisi muuttaa alusta loppuun.
Voi voi kun muutamien kommentit erään/eräiden prcettä kutittaa 😂
Miksihän carolan loppunoususta näytettiin vain vähän alusta ja sit tultiinkin jo ylös????
Ettei vaan olis autettu/helpotettu jossain kohtaa kiipeämistä🤔 muita kuvattiin nimittäin enemmän.
Ja olishan sillä dronella ny paremminkin saanu kuvattua ku 100m korkeudesta niin ettei mitään tolkkua saanu koko hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti myös nuo ekoina tippuneiden mielipiteet. Hehän eivät tienneet mitä reissulla oli tapahtunut. Nicola, Jani ja Janica olisivat voineet kertoa enemmän.
Kai ne oli samassa hotellissa venttaamassa kisan loppua. No Nicola ei hotelliin ehtinyt mutta Jani ja Janica varmaan ehtivät kertoa viimeisimmät tapahtumat muulle hotellijengille.
Siis kenellä oikeesti olis edes haluja jäädä hotelliin kaheks viikoks pyöritteleen peukkuja?? Kai ne nyt on kotiin lähteny ainaki ne alkupäivinä pudonneet.
No niin täällä joku väitti.
Kyllä ne jossain siellä oli koko ajan, eräs pudonnut osallistuja kertoi somessa tehneensä hienoja vaelluksia ja lii
Pudonneet olivat siellä koko ajan. Petteri kertoi, että teki Sadun kanssa pitkiä vaelluksia joka päivä.
Millä se ulosotto ja verottaja saa osansa kun käteisenä saivat rahansa..😉🤫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olivat siellä koko ajan. Olisi ollut aika kallista lennättää porukka edestakaisin. Oli halvempaa olla hotellissa. Ja kukaan naapuri tai muu ei voinut etukäteen päätellä, ketkä ovat pudonneet, kun eivät menneet aiemmin kotiin.
Tuski ketään kiinnostaa mitä joku voittorahoilas tekee, mut epäilemättä kiinnostaa annetaanko rahaa hyväntekeväisyyteen kuten särekehä pään pääl luvattisse vai sujahtaaks koko potti omiin taskuihin. Se siis kiinnostaa valehreltiinko tuamaristol vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jota huvitti kätilön puolustelut,.että "mehän ollaan kaikki pelattu tätä peliä koko ajan tän retken ajan"... Ja nollasi mm. Nicolan, neljänneksi päässeen mielipiteet kolmikosta. Wtf?
Juu et ole ainoa😅 oli tosiaan melkonen retki tuolle kätilö tantalle.😅 Ähki ja puhku naama punasena heti alusta lähtien ja sit itkien selittelee että hänestä riippumattomista syistä JOUTUU lopettamaan. Sallikaa mun taas nauraa🤣😂🤣😂🤣
Pikkasen repesin silloinkin kun muistelivat sielä teltassa ja tekivät niitä lippuja pudonneista ja näytettiin uudestaan ne kätilön valitukset ja ähkimiset + vielä se yrjökohtaus..🤣
En olis kyllä ite kehdannu enää avata suutani tuossa lopussa🙈
Harmitti, kun vei paikan joltakin parempikuntoisemmalta ja kiinnostavammalta ihmiseltä.
Harmittaa jonkin verran vähättely jota palstalla on osoitettu osallistujien kisakokemusta kohtaan. Olen osallistunut Suomen lapissa Pallastunturin aluella ohjattuun vaellukseen ruska-aikana sekä talvella hiihtovaellukseen. Kokopäiväisen retken kokeneena voin sanoa, että kyllä se oli kivaa, mutta rankkaa. Huonounisena aamulla puuron sain jotenkuten alas, ja evääksi otin (kokemattomana kun en aamuisin tunne nälkää) termariin kuumaa mehua, taskuun rusinat/suklaata. Taukoja pidettiin ja mehua hörppäsin. Lapissa on kuitenkin niitä taukotupia joissa laitoimme tulet lämmittämään ja söimme eväitä joilla oli. Muistan lämpimästi henkilöä joka havannoi mun väsymyksen ja tarjosi puolikkaan appelsiinistaan. Ihan uskomatonta miten se hedelmä/hedelmäsokeri piristi. Majoituspaikkaamme saavuttuamme, menin lepäilemään, jätin illallisen väliin en jaksanut mennä syömään, jäin odottamaan saunaan menoa. Nyt Summittia seuratessani muistuu mieleen, miten tärkeää on huolehtia varusteista ja ravinnosta, kuten myös mukana kulkevista kumppaneista. Satu pudotettiin kisasta meille katsojille järkyttävällä tavalla. Hänen matkaansa olisi ollut mielenkiintoista seurata, mutta hän ehkä ainoana loppupelissä välitti, jäi auttamaan, huolehtimaan huonovointisen kisakumppanin selviytymisestä. Mielipiteitä lukiessani, ilmeni ettei Satu päätösjaksossa saanut mitään huomiota, kukaan ei kysynyt hänen tuntemuksistaan, hän jätti kuitenkin potentiaalisena voittajana melko ison aukon ainakin katsojapuolelle.
Siis kyllähän kisaajat tiesivät että muut retkikuntalaiset jakavat rahat, vaikka katsojille se pidettiin yllätyksenä. Paikalle saapuessaan Maxie arveli että näin saattaisi käydä. Kyllä ne formaatin tuntevat ja ovat varmaan muiden maiden kausia katsoneet.