SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5482)
Tätä pelleilykilpailua ei sitten voitu aloittaa yhtään aiemmin, että olisi ollut edes jonkinlaiset mahdollisuudet kiivetä itse vuorelle joka tässä oli se koko homman idea. Tuskin kenellekään tulee yllätyksenä se, että pohjoisessa vuorille toi lumi ja jää tulee aikaisin.
V***u mitä amatöörien puuhastelua.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan venäjänmies voittaa tämän.
🤮
Tässä ohjelmassa on ollut liian paljon puhetta ja vähän tekemistä. Ja ne kirjeet kotoa muutaman päivän reissulle ihan tyhjänpäiväistä.
Ihan höpö höpö kisa. Tyhjää puhetta paljon ja tosiaan kauhee ulina kotikirjeistä sekä jokaisen elämänkerran kertominen. Kun piti mainosten mukaan olla kaikkien aikojen rankin, vaativin fyysisesti ja psyykkisesti. Mut melkoinen hupihomma ollut. Ja niin ikävää juonittelua. Pian alkaa Suuri Seikkailu. Saa nähdä onko samaa luokkaa, ettei tarvitse katsoa kun osan loppu aina. Summitia ei ole tarvinnut muutamaan jaksoon kuin loppukurkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Kuusi seitsemän kilometriä päivässä. Täh? Mikä matka se on?! Se on normaali päivälenkki matka viikoittain. Voi tsiisus. Ja tämän piti olla jotenkin rankka suoritus tämän Summitin. No petyin. Enkä saanut koskaan ohjelman ideasta kiinni. Ei pitäis ennakoissa hirveästi katsojille lupailla jos ei sitten pysty sitä toteuttamaan. Turhaa hehkutusta mainokset.
Olen samaa mieltä, että ohjelman ideasta saanti oli katsojan näkökulmasta puutteellinen. Olosuhteet kuuden/seitsemän kilometrin vaelluksen suhteen olen eri mieltä. Kokemusta on vaellusta kävellen ja hiihtäen, mutta vaatimattomasti Suomen lapissa. Työpäivän jälkeen kuntoilumielessä, kaksi kertaa viikossa 20km kävellen tai pyöräillen kotiin. En voi verrata kisailijoiden vaelluspäiviin. Kuten Henrietta sanoi jossain jaksossa, että olettaisi, että nousun jälkeen tulisi alamäki, mutta taas tulikin eteen uusi ylämäki. Myös kantamukset, mulla reppu juomineen, jotain evästä, appelsiini ja suklaata, mutta heillä olisko 20kg enemmän ja maasto vaikeakulkuista, veisiylityksineen, kiipeily jyrkänteitä tikkaita pitkin ylös. Mutta kerro lisää, että ymmärrän paremmin, miten oma päivälenkkisi vastaa tai jopa päihittää heidän lyhyen päivävaelluksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut nähdä Aleksin ylittävän sen joen uimalla... Hups, tästä kommentistani sai väärän kuvan.
Millä tasolla kommentistasi sai mielestäsi väärän kuvan? En muista oliko Aleksilla vesi tai uinti ongelma. Mikäli oletat muille tulleen jotain muuta sopimatonta mieleen, niin et sinänsä ainkaan riko lakia. Hän on kuitenkin täysi-lkäinen mies, vaikkakin ohjelmassa nähtynä vielä raakile, joka tarvitsee aikuistumiseen läheisten opastusta / hyväksyntää ja lisäaikaa.
Tämä ohjelma pitäisi katsoa pikakelauksella. Niin paljon pelkkää höpinää. Pitäisi olla enemmän fyysitä suorittamista ja sen puitteissa keskinäisiä kilpailuja niin, että todelliset selviytyjät saadaan seulottua.
Carola pilasi koko kilpailun kun muutti sovittua sääntöä sanomalla, että Max saa viedä rahat loppuun saakka. Ihan suoraan tarkoitti, ettei näitä anneta Nicolalle.
Siis ihan älytöntä jauhantaa joka kiven nokalla.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia ettei Alex voittanut. En puhu ihonväristä vaan luonteesta mikä tuli tiputuksessa varmaan kaikille selväksi. Anteeks Alex, en vaan pitänyt kiukuttelevasta luonteenpiirteestäsi.
Mä en tykännyt Carolasta, joka kieroili.
Tämän kisan kolme parasta voisi seuraavaksi osallistua Erikoisjoukot-ohjelmaan. Siellä voisi testata kuntoa ja pärjäämistä.
Saamari kun tuo Carola on ärsyttävä: "Se meni nyt näin".
Yhtäkkiä Carola määrää miten tehdään ja ukot on lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kisan kolme parasta voisi seuraavaksi osallistua Erikoisjoukot-ohjelmaan. Siellä voisi testata kuntoa ja pärjäämistä.
Eli Jani, Petteri ja Henrietta.
Eipä tarvitse katsoa viimeistä jaksoa. Kiero Carola.
Onneksi vihdoin Nicola putosi pois, olisi ansainnut lähteä jo paljon aiemmin. Ainut joka ruikutti ja haukkui muita vaikka pelin henki selvä hänellekin. Turhake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia ettei Alex voittanut. En puhu ihonväristä vaan luonteesta mikä tuli tiputuksessa varmaan kaikille selväksi. Anteeks Alex, en vaan pitänyt kiukuttelevasta luonteenpiirteestäsi.
Mä en tykännyt Carolasta, joka kieroili.
Carola näytti todellisen luonteensa tuossa viimeisessä jaksossa. Ahne pirulainen, pudotti Nicolan, ettei itse putoa. Pitäähän hänen saada "vaimolleen" opiskelurahoja. Joku olisi voinut tarvita rahat ihan omaan tarpeeseensa. Carolan pisteet laski nollaan, oli kuulemma koulukiusaaja ja nyt sen on helppoa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Carola ja Maxie ei pärjäisi niissä kisoissa.
Lepakko iski. Olipa typerä loppu ohjelmalle. Toivottavasti pudonneet päättää kuka ansaitsee rahat, tai miten potti jaetaan . Lepakko jää silloin tyhjin käsin.
Paska ohjelma.Varsinkin kun Jani tippui