SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, että syytetään ettei Petteri ole yhteishenkinen. Itse näin hänet koko ajan auttamassa näitä kokemattomampia esim. alastuloissa ja reittien valinnoissa, vaikka itsellä oli kipuja.
Ainiin, mutta kun hän ei länkyttänyt sosiaalista höpölöpöä, niin ei ole yhteishenkeä.
Nuorisojengi nyt sitten loistakoon.
tyypillinen kapi ukko. Istuu hiljaa ja voi yhtä äkkiä räjähtää ja alkaa uhkailemaan ja karjahtelemaan kun ei asiat mene tarpeeksi nopeasti.. minut pisti kapi ukko juoksemaan kasarmin ympäri kun oli ylin nappi auki oppitunnilla.. tulin takasin sanoo asentonne huono, juoskaa uudestaan. On ne perkeleet läksynsä lukenet.
No jos ei kotona opetettu pukeutumista niin hyvä että armeijassa viimeistään.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Mansplainaaminen ja herrasmieskäytökseksi naamioitu setämiessovinismi ei vaan ole enää niin inessä. Oikea lähti.
Onneksi womansplainaaminen on niin voimaannuttavaa
Vierailija kirjoitti:
On perin mielenkiintoista nähdä, mitenkä nää selkäänpuukottavat influensserit selviävät jos/kun tiukempaa "settiä" on tulossa.
Pöljät tosiaankin äänestivät ainoan sellaisen henkilön pois, joka on tottunu hankaliin olosuhteisiin ja olis pystynu tekeämään järkeviä päätöksiä vaikka "puolinukuksissa".
Suuresti ihmettelen tuon Janin lähtöä näiden "itkijöiden" kööriin ja toisekseen sellaisia henkilöitä, joilla ei ole omia mielipiteitä ollenkaan...mennään enemmistön mukana...todella onnetonta olemista...
Mä en valitettavasti usko että tässä kauheen vaikeeta settiä on tulossakaan. Sehän kyllä olisi ihan hauska juonenkäänne, kun vuori jäisikin valloittamatta, kun lopulta ei jaksetakaan kiivetä huipulle tai ei osattaisi katsoa järkevää reittiä. Kyllä mä luulen että se on tuossa kohtaa jo tullut kisaajillekin selväksi, että ei siellä mitään aivan ihmeellistä selviytymiskykyjä tarvita. Ei ne siellä kuitenkaan keskenään ole vuoren valloituksessa.
Mutta siis samaa mieltä että nyt olisi aika kaikkien opetella avaamaan suunsa ja sanoa mielipiteensä, eikö vain odottaa ja olettaa että joku mystinen "muu ryhmä" tekee päätökset. Pelkäävät varmaan joutuvansa silmätikuksi. Että sinänsä tästä on Janille kaikesta huolimatta nostettava hattua, vaikka en välttämättä muuten ollut samaa mieltä hänen kanssaan. Uskaltaa nostaa niitä asioita ja nimiä esiin ryhmänkin edessä, eikä vaan puskissa suhise. Muutenkin Janilla tuntuu olevan yllättävän kova auktoriteetti muuhun porukkaan noissa äänestystilanteissa , kiinnitin tähän huomiota jo siinä Royn äänestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri on, tai oli, mentaalisesti tosi vahva. Nuorisoporukka ei ymmärtänyt ja kestänyt sitä. Kyllähän tuon ohjelman roolitus pistää miettimään.
Ensi kerralla suunnilleen samanikäisiä, niin ei tule tuollaista vastakkainasettelua vanhemmat - nuoremmat. Nuorempi minä-minä-polvi ei halua ohjeita vanhemmilta, sillä kyllä minä tiedän, älä tule neuvomaan. Toiset tykkäsivät, että Petteri neuvoi, mutta Linnea piti sitä miinuksena ja ulosheittämisen arvoisena juttuna. Mokoma käärme. Näyttää vanhemmalta mitä on, kun on elopainoa jonkun verran.
Ei ole ikäsidonnainen asia se että ei siedä neuvomista ja besserwisseröintiä. Olen 57-vuotias ja minua on alusta asti ärsyttänyt se Petterin neuvominen, olisi edes malttanut mielensä pikkujutuissa, mutta ei, aina piti olla ottamassa roolia. Ja kyllä muutkin kuin Linnea ov
Kuulostaa nyt ihan omalta ongelmaltasi ja kateudelta.
Mikä ohjelma tuo Slummit Suomi on?
Missä kuvattu vai hesas?
Vierailija kirjoitti:
Missä kuvattu vai hesas?
Joo stadin slummissa. Linnea päällepäsmärinä.
Vierailija kirjoitti:
Siis nämä Carola, Arttu ja Max ovat pysyneet hyvinä ja neutraaleina tyyppeinä kun eivät isommin ole ottaneet kantaa äänestys tilanteissa. Ei voi tulla p*skaa niskaan, kun ei tee mitään mikä herättäisi mielipiteitä. Sehän näyttää ainakin toistaiseksi olevan toimivin ratkaisu. Varsinkin kun ei itse ole selkeästi uhan alla.
Carola ei ollut kyllä neutraali. Kehtasi sanoakin, että äänesti enemmistön mukana, vaikka ei ollut samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Muijat äänesti Peten pois. Jo kolmas pudonnut mies putkeen. Eukot säästävät varmaan Jonin viimeiseksi. Joni on kyllä harvinaisen naiivi tuon ikäiseksi mieheksi ja täysin naisten talutusuorassa. Luulevatko akat pääsevänsä huipulle naisvoimin?
Peesaaja ja tuuliviiri. Särähtää myös korvaan tuo "ukottelu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Mansplainaaminen ja herrasmieskäytökseksi naamioitu setämiessovinismi ei vaan ole enää niin inessä. Oikea lähti.
Tyypillistä feminististen lasien läpi maailman katselua vailla mitään järkeä. Missä kohtaa Petteri oli sovinisti? Millä tavalla mansplainattiin?
Mikä sinun mielestäsi on niin "inessä"? Minä-minä -kulttuuri, jossa nainen on aina oman elämänsä valtava "sankari" ja samalla heti kun tulee vastoinkäymisiä, hän onkin "uhri", ja syy vastoinkäymisiin on aina miehessä?
Petteri oli sovinisti siten, että kun kun Linnea oli kertonut jonkin oman ekremistitarinansa, esim avantouinnin, niin Patteri ei ollut ihastellut Linnean rohkeutta vaan alkanut kertoa omista hypotermiakokemuksistaan.
Voi voi, valitettavasti tuo kuvaamasi tilanne ei ole sovinismia vaan keskustelua kummankin keskustelijan saman aihepiirin kokemuksista. Sinun maailmassa sovinismia on siis se, jos toisen kokemukset ovat ehkä mielenkiintoisempia?
Toi helvetin "jep" joka väliin alkaa ärsyttämään. Samoin se yksi tyyppi jankuttaa usein "älä jaksa".
Seuraavaksi voisi lähteä Linnea lätkimään tuolta. Janista jäi melko kusipäinen kuva tuon viimeisen jakson jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa Petterin pudotus kyllä, mutta jos yhtään on näitä tämän tyylisiä sosiaalisen pelin formaatteja seurannut niin olihan tuo ihan odotettavissa, että se Petterin pudotus on ollut ilmoilla jo useamman jakson ajan. Kyllähän tämän huomasi, harmillisesti kylläkin, jo ekoissa jaksoissa että sosiaaliseksi peliksihän tämä menee lähes pelkästään. Jos ei katsojana sitä siedä, tai tiputukset menee liikaa tunteisiin niin parempi kun ei katso :D Ja nimenomaan sosiaalisena pelinä, eli suomeksi juonimista ja kieroilua.
Ja jos tämä olisi mennyt, kuten ehkä katsojanakin ajatteli, eli käytännössä nuo vahvimmat miehet olisi sanellut sieltä heikoimmista että kuka lähtee seuraavana. Tylsäähän se olisi ollut, sehän on kaikkien myönnettävä? Ja ei ihmisluonto toimi niin, että ikäänkuin alentuu vaan odottamaan omaa lähtövuoroaan vaan keksii muita keinoja selvitä. Jos ei fyysisesti tai taidollisesti pärjää, niin mietitään miten itse
Petterillä olisi ollut edellisessä jaksossa mahdollisuus pudottaa Linnea tai Henrietta. Nyt tuo nösväily kostautui. Petteri ei ollut mikään peluri, kuten nuo kaksi naista .
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tän ohjelman pointtia. Eihän tässä oikeasti kilpailla siitä kuka on kovakuntoisin ja taitavin selviytyjä. Juonittelelua vaan. Olisi tiputettu reilusti tehtävien perusteella ihmisiä, kuka on hitain tai heikoin, ei osaa tms.
Oli kyllä oikein inhottava tuo Petterin ulos äänestäminen ja juoniminen ennen sitä. Aivan käsittämätöntä miten kehtasivat niitä kommentteja edes sanoa ääneen. "Sua ei tarvita enää". Tsiisus sentään. En halua kirjoittaa kenestäkään rumasti, niin jätän sanomatta.
Olisi todella ennalta arvattavaa ja tylsää, jos voittaja olisi se kovakuntoisin ja taitavin selviytyjä. Silloin liki kaikki naiset olisi tippuneet jo heti ensimmäisten joukossa, koska miehet on fyysisesti voimakkaampia. Tästäkin porukasta olisi niin helppoa päätellä, kuka voittaisi, jos mentäisiin sillä kovakuntoisimmalla eräjormalla.
No just, Petteri pudotettiin ??? Itserakkaan nuoret,,, miten nyt sitten? Eipähän tarvi katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Toi helvetin "jep" joka väliin alkaa ärsyttämään. Samoin se yksi tyyppi jankuttaa usein "älä jaksa".
Seuraavaksi voisi lähteä Linnea lätkimään tuolta. Janista jäi melko kusipäinen kuva tuon viimeisen jakson jälkeen.
Sama täällä. Tulen hulluksi, jos jatkossakin joka jaksossa tuo "jep" kuuluu sata kertaa 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tän ohjelman pointtia. Eihän tässä oikeasti kilpailla siitä kuka on kovakuntoisin ja taitavin selviytyjä. Juonittelelua vaan. Olisi tiputettu reilusti tehtävien perusteella ihmisiä, kuka on hitain tai heikoin, ei osaa tms.
Oli kyllä oikein inhottava tuo Petterin ulos äänestäminen ja juoniminen ennen sitä. Aivan käsittämätöntä miten kehtasivat niitä kommentteja edes sanoa ääneen. "Sua ei tarvita enää". Tsiisus sentään. En halua kirjoittaa kenestäkään rumasti, niin jätän sanomatta.
Olisi todella ennalta arvattavaa ja tylsää, jos voittaja olisi se kovakuntoisin ja taitavin selviytyjä. Silloin liki kaikki naiset olisi tippuneet jo heti ensimmäisten joukossa, koska miehet on fyysisesti voimakkaampia. Tästäkin porukasta olisi niin helppoa päätellä, kuka voittaisi, jos mentäisiin sillä kovakuntoisimmalla eräjormalla.
No, on siellä heikkokuntoisen ja eräjormankin välissä monta muutakin olomuotoa. Ei vaan ole reilua, että nuoret valittajanaiset, joilla ei vaelluksista tai selvitytymisestä luonnossa ole juuri mitään käsitystä, olisivat siellä huipulla voittajina. Vai olisiko sinusta reilua?
Kumpi tippuu ensi + jaksossa, Henrietta vai Janica? H ei ole hetkeäkään hiljaa ja alkaa jo rasittaa. Loppukisassa luottaisin ennemmin Janicaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä kuvattu vai hesas?
Malmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, on siellä heikkokuntoisen ja eräjormankin välissä monta muutakin olomuotoa. Ei vaan ole reilua, että nuoret valittajanaiset, joilla ei vaelluksista tai selvitytymisestä luonnossa ole juuri mitään käsitystä, olisivat siellä huipulla voittajina. Vai olisiko sinusta reilua?
No enpä tuossa omassa kommentissani peräänkuuluttanut valittajanaisten voittoa. Tyhmä kysymys sinulta. Sen verran kuitenkin puolustan "valittajanaisia", että kyllä heissä on myös potentiaalia oppia uusia taitoja. Ansaitsivat voiton tai eivät.
No ny se tippunut setämies ruikuttaa tiktokissa Janista "kiero savolainen" , selkäänpuukottaja.
No olihan se muita latistava itsensäkehuja.
"Pohjolan setämiehet" nimellä löytyy tiktokista
Lopputuloshan on heidän tiedossaan, siihen ei voi edes katsojat vaikuttaa. Me näemme vain pätkän kerrallaan, emme lopputulosta, joka on varmaan ei toivottava veikkaisin niin. Tämä on varmaan ensimmäinen ohjelma, joka on herättänyt näin paljon tunteita ja kirjoituksia.