Kaveri lapsensa kanssa yökylässä....
Mietin vaan ihan yleisesti, että miten muut käyttäytyy kun ovat kylässä. kaverini oli kolme yötä meillä kylässä. Olen raskaana ja kotona on tällä hetkellä kipeä lapsi. tiesivät lapsen kuumeesta, mutta tulivat silti kylään kun oltiin sovittu. eikä tästä ollut haittaa.
Lähinnä vaan ihmetytti, kun sain korjata koko ajan heidän jälkiään. Ruokailun jälkeen astioita ei pistetty tiskikoneeseen. Aamupalalla jätettiin jugurttipurkitkin pöytään, eikä pistetty roskikseen. Kyläilevä lapsi oli kuitenkin jo 10v.
mietinkin, että odotanko liikaa, jos toivon, että pidemmällä vierailulla laitetaan astioita tiskikoneeseen? itse ainakin teen näin. mainitsin kaverille, etten tykkää kun tiskialtaassa on astioita. Mutta kaikki kuitenkin kerääntyi siihen.
En tiedä vaikuttaako hormoonit siihen, että tuntuu, että vedin pienen herneen nenään. kaverin laspi ei tykännyt mistään ruuasta mitä tein. Söi vähän ja sitten sai luvan poistua pöydästä. Ruuat meni roskiin, mutta heti perään sai jälkiruuaksi vanukasta. ihan ristiriitaista.
Kommentit (3)
itsekin olen usein pohtinut vastaavaa. Pienenä oli mielestäni epäreilua, että kun oltiin kylässä, äiti käski siivoamaan jälkensä, mutta sitten kun meillä oli vieraita, äiti käski meidän lasten aina siivota vieraiden jäljet. Aina sitä mietin, että millon mä saan istua vaan pöydässä? Päättelin sitten olevani jotenkin alempiarvoinen, kun piikana pitää olla kotona ja kylässä...
Mutta siis oikeasti, kyllä toisen kotona vieraillessa pitää omat sotkunsa siivota, eihän se ole hotelli.
Jos kyseessä kaveri (aika läheinenkin varmaan kun yökylään tulee), niin kyllähän tollasista voi sanoa. Minä ainakin sanoisin, tosin en omaa noin tolloja kavereita.
Rasittavaa, kun usein täälä vingutaan jälkeenpäin ihmisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, muttei ikinä uskalleta avata suuta siinä tilanteessa. Ihme Haluan olla kaikille kiva, vaikka ärsyttää tuollainen-ihmisten kohtauspaikka tämä av.
ainakin kylässä. 3