Te, joilla on vielä rahaa. Mihin käytätte sitä?
Kommentit (86)
Viime vuoden luottokorttimaksut oli pelkästään yli 40k€, eli kulutan ja yritän tukea taloutta siten.
Sijoituksiin menee pari kolme tonnia, asumiseen reilu tonni, ruokaan ja pikku(puh sähkö vakuutus) joku ehkä 500. Loput laitan säästöön ja matkustelen lomilla
Milloin mihinkin. Perus elämiseen, kulutukseen, sijoituksiin ja osan pidän pahan päivän varalta ihan säästöinä.
Ruokaan menee paljon, siivooja ja kampaaja on kalliit. Mut muuten koitan säästää. Tavaraa ei enää tarvitse ja viikonloput menee levätessä.
Vierailija kirjoitti:
Osa menee matkustamiseen, suurimman osan säästän.
Ja ihmetellään kun talous kyntää syvällä ja syytetään hallitusta siitäkin...
Vierailija kirjoitti:
Ostan bitcoinia. Vain niin säilytän ostovoimani. Euro on laskenut 99% bitcoiniin nähden.
ei kai toisen lasku ole toisen nousu? vasta leivottu leipä pitää arvonsa. siihen kannattaa sijottaa
Matkailuun, olen jo siinä iässä että antaa palaa niin kauan kuin tassu nousee.
Yritän säästää, en ostele mitään mitä mulla jo on. Yllättäen se on kivempaa kuin tuhlaaminen.
Muistikorteilta kävin kehittämässä videot dvdlle. Kiva katsoa omia kotivideoita,joita ei muistanu about 13 vuoden takaa.
Laitan sijoituksiin, mitä arjen kuluista jää yli. Arjen kulut olen vetänyt minimiin, mutta kuitenkin matkustelen ja pidän hauskaa sopivissa määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa menee matkustamiseen, suurimman osan säästän.
Ja ihmetellään kun talous kyntää syvällä ja syytetään hallitusta siitäkin...
kädestä suuhun apina ei saa mitään omaisuutta aikaseks koskaan. maksan määki kiinteistöveroo ja jätemaksuja. kyllä se on hallitus eikä kansa joka täälä mättää
Asunto- ja sijoituslainani loppuivat vuosi sitten. Nyt olen säästänyt rahat autonvaihtoon.
Pomoni lähetti perjantaina viestin, että työaikapankissani on maksimitunnit. Aion soittaa sille huomenna ja kysyä, milloin voin pitää tunteja pois. Voisin lähteä kuukaudeksi reissuun vaikka Australiaan.
Arki on edullinen, rahaa menee lähinnä ruokaan. Säästän suht maltillisesti mm. rahastoihin. Suunnittelen seuraavia matkoja ja remontteja, niihin menee jonkun verran.
Ostan bitcoinia. Vain niin säilytän ostovoimani. Euro on laskenut 99% bitcoiniin nähden.