Miksi te teette näitä omia yhdyssanojanne?
Kokoajan, jokapäivä, eroasia yms. Tämä omituisuus vaan lisääntyy ja lisääntyy päivä päivältä. Vai pitäisikö sanoa "päiväpäivältä?" Ärsyttävää!
Kommentit (33)
Palstalla pitää kirjoittaa väärin tai sana jää sensuuriin.
Juuri siksi että voisit marista siitä kaiket päivät, se on hämy, sinä mariset me muut elämme
Ei aina jaksa tarkistaa kotukselta tuleeko yhteen vai erikseen. Jotkut voi kirjoittaa yhteen tai erikseen. Varmaan asia selviää asiayhteydestä kumminkin. Eikä tämä mitään virallista kirjoittelua ole.
Mulla se johtuu ainakin siitä, että olen aivan paska äidinkielessä. Tarkistan kyllä joskus Googlesta kun tänne kirjoitan jos en ole varma, mutta aina ei jaksa. Ennakoiva tekstinsyöttö tekee myös jekkuja, mulla se esimerkiksi tarjoaa tuota "kokoajan" sanaa yhtenä pötkönä, enkä ole sitä tätä ennen edes tajunnut kyseenalaistaa. Toivottavasti löydät jotain kipuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina jaksa tarkistaa kotukselta tuleeko yhteen vai erikseen. Jotkut voi kirjoittaa yhteen tai erikseen. Varmaan asia selviää asiayhteydestä kumminkin. Eikä tämä mitään virallista kirjoittelua ole.
Totta, jokainen hoksaa, mitä tarkoittaa "Mikolla on iso veli". Mikollahan on vanhempi veli, eikös?
Vierailija kirjoitti:
samapatuo mitennii kirjootteleepi
Miten tuo "kirjootteleepi" kuuluu mielestäsi joukkoon? Sehän on vaan jotain murretta kirjoitettuna, vai ajattelitko, että oikea tapa ja muotoilu olisi, kirjoottelee pi vai ehkä kirjootte leepi? Vai miten olit ajatellut?
Vierailija kirjoitti:
samapatuo mitennii kirjootteleepi
Sannoopi ne jokka ei tiedä miten pitääs kirijoottaa. Perusteluha se o tuoki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, jokainen hoksaa, mitä tarkoittaa "Mikolla on iso veli". Mikollahan on vanhempi veli, eikös?
Ei vaan isokokoinen veli tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veli on ollut ruoka-aikana kotona.
Täällä on kahdenlaista sensuuria, on sanasensuuri ja on lausesensuuri. Ja sanasensuuri on sitä, että jokin sana on kielletty tai sanan taivutusmuoto. Lauseiden sensurointi taas toimii niin, että tekoäly katsoo onko lause agressiivisen oloinen ja automaattisesti sensuroi sen. Sensuuriin voi jäädä silloin täysin tavalinen lause joka ei sisällä minkäänlaista uhkaa koska se on poistettu siinä lauseessa olevien sanojen yhteismerkityksen vuosi vaikka se ei tarkoittaisi mitään sinne päinkään.
Helpoiten täällä välttää sensuuria kirjouttamalla hieman pieleens.
Olen luonnostani tämmöinen yhdys-sanasavant tai omayhdys sanainen henkilö.
Minäpä teen kokoajan töitä.😅
En siis koko aikaa vaan kokoajana😏
*eriasia siis.
AP