Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nyky-parikymppiset kehtaa vaatia sellaista elintasoa?

Vierailija
01.03.2007 |

Sukulaisissa ja tuttavapiirissä parikymppisiä, lähinnä opiskelijaikäisiä. He odottavat että kaikki tehdään/ostetaan/tarjotaan/hoidetaan heille valmiiksi, eivätkä sitten edes kiitä. Eivät oikeastaan edes viitsi pyytää, olettavat että asiat vaan tapahtuu.

Kun tarvitaan huonekaluja, ei tule mieleenkään vilkaista kirpparilta, eikös isä osta uutta. Vaatteet, kampaukset, meikit, urheiluvälineet, telkat ja stereot, pitää kaikki olla viimeisen päälle. Mutta opintolainaa ei kukaan ota, sehän nyt olisi ihan kauheeta ja väärin. Matkustaan pitää päästä mutta että kesätöitä, tarviihan ihminen lomaa.

En oikein jaksa ymmärtää enää. Eihän ne meidän rahatkaan taivaasta sada?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko niihin kaikkiin vaatimuksiin on suostua?

Vierailija
2/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-t. opiskeleva, työssäkäyvä, lainaa ottamaton yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen parikymppinen enkä todellakaan tunnistanut itseäni, mutta tunnen kyllä tuollaisia.

mielestäni yksi syypää on esim. opintotuet, ennen opiskeltiin lainalla, ja kas vaan, silloin ei odotettu kaikkea vielä valmiiksi nenän eteen.

toki kaikki vanhemmat haluavat lapsilleen parempa akuin itselleen, mutta nyt on jo asiat vähän liian hyvin ja kakarat pilalle passattuja.

ett' eikun vaan lisää opintotukea pikku pulleroille, jee jee.

Vierailija
4/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on ettei varmaan kaiken tarvitsisi olla uutta ja kirppariltakin voisi jotain saada, mutta jos kerran isä ostaa kaiken uutena, miksi siitä pitäisi kieltäytyä.

Eivätkö mielestäsi opiskelijat tarvitse lomaa? Kyllä se opiskelukin ihan täyspäiväiväistä hommaa on, tosin varmaan hiukan alasta riippuen. Tai eikö siinä mielestäsi ole mitään kummallista että työttömät saavat enemmän rahaa todellakin vain lorvimalla, kun taas opiskelijat jotain tekevätkin pienen rahansa eteen.

Vierailija
5/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sitten nämä minun tuntemat vaan on pilalle hemmoteltuja. Siis mukavia, kilttejä, omissa hommissaan ja harrastuksissaan reippaita nuoria, mutta kerrassaan itsekkäitä ja pilalle hemmoteltuja.

Ajattelin jo että kyllä on ajat muuttuneet ja minä olenkin jo 85 enkä 35.

ap

Vierailija
6/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret vaan on tottuneet että kaikki on ei ainoastaan uutta vaan myös tyylikästä.

En ole katkera vaan ehkä pettynyt, kun jotenkin se itsekeskeisyys tuntuu kurjalta nähdä muuten kivoissa nuorissa. Ja kai olin hämmentynyt että onko maailma muuttunut tosiaan näin paljon.

Tottakai loma hyvää tekee, mutta monellako pätkätyöläiselläkään on joka vuosi lomia, ja varsinkaan monen kuukauden lomia, jouluna monta viikkoa jne.

Vanhemmat on sitten sokeita kultamurusilleen?

Vierailija
7/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin voisi kysyä, että mikä nykyajan nuorten VANHEMPIA vaivaa, kun opettavat lapsensa liian hyvälle.

Vierailija
8/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään tunne tuollaisia 20v nuoria ainoastaan opiskelun ohella työtä tekeviä, kaikki lomat ja viikonloput ovat tehneet töitä jo lukioajoista. Enemmän tunnen aikuisia ihmisiä 40-50v, jotka matkustelevat ja tuhlaavat älyttömään kulutukseen hyvät palkkansa samalla kun omat lapset polttavat itsensä loppuun jo ennen 30v, vain siksi että riittäisi leipää edes nokan eteen.

Itse olen aikoinani lainalla opiskellut tietäen, että varma työpaikka odotti ja lainan maksua ei edes huomanut elintasossa.

Vierailija
9/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se parikymppisten lainojen riskinkantokyky. Ostetaan isoja asuntoja tai rakennetaan heti oma, ostetaan hienot autot jne.

Ei ole ihme, että lastenhankintaa täytyy siirtää tai että avioeroista tulee dramaattisia omaisuudenjako tilaisuuksia, kun velkaa on enemmän kuin omaisuutta.

Vierailija
10/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä inflaatio niitä opintolainoja mihinkään ole syönyt. Joulukuussa maksoin viimeisen, siinä asuntolainojen ja lasten suksien ohessa. Ihan samaa pätkätyötä se on ollut viimeiset 15 vuotta, ja opintolainalla on opiskeltu. Pakko on ollut vaan uskoa että jotain töitä löytyy. Lyhennysmääränhän on sitten saanut pankin kanssa sopia.

Vierailija
11/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko nykyään niin monen opiskelijan vanhempien elintaso niin kova, että ei tunnu missään vaikka ostaisi sille oman asunnon tai laittaisi satoja euroja kuussa tilille rahaa tai maksaisi sen vuokran. Muuten en ymmärrä miten voi pärjätä sellaisella opintotuella ilman lainaa ja tekemättä töitä?

Vierailija
12/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kun oltiin vuokra-asuntoa luovuttamassa. Vuokra asunto suht siisti. Siihen verrattuna mitä vuokra-asunnot nyt ovat (kaupungilta).

Eipä noin parikymppiselle kelvannut. Seuraava katsoja sitten hihkui riemusta, miten siisti asunto. Ikääkin oli jo lähemmäs 30

Vierailija
13/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia lapsia tulee, minkälaiseks ne kasvatetaan.

Vierailija
14/14 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi kiteytti asian aivan nappiinsa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä