Minua ihmetytti tämän päivän Hesarin juttu nuoresta Emmasta Sodankylässä
Siinä Emma kertoo olleensa työtön, asuneensa kattohuoneistossa Helsingissä ja päättäneensä muuttaa Sodankylään uuden poikakaverin luo. Ei juuri opintoja takanaan. Chanellin laukku olalla käy Sodankylän paikallisessa. Millä rahalla? Minä tienaan lähes 5000 euroa ja ei ikinä todellakaan olisi varaa kattohuoneistoon Punavuoressa tai Chanellin laukkuun. Taitaa työttymyystuet olla aika suuria?
Kommentit (57)
Eihän Emma Helsingissä asuessaan ollut työtön.
Lue ajatuksella....
Sinun kannattanee sitten irtisanoutua työstäsi, ap, jos kerran arvelet että taloudellinen tilanteesi siitä paranisi.
Elettiin syksyä 2023, ja olin edellisenä kesänä tavannut kivan tyypin. Olimme ehtineet hengailla muutaman kerran. Hän ehdotti, että voisin tulla hänen luokseen asumaan. Olin työtön, mikään ei pidätellyt minua.
Oli hän työtön.
ap
Ja siis tämä suora lainaus Hesarista: "Elettiin syksyä 2023, ja olin edellisenä kesänä tavannut kivan tyypin. Olimme ehtineet hengailla muutaman kerran. Hän ehdotti, että voisin tulla hänen luokseen asumaan. Olin työtön, mikään ei pidätellyt minua."
Onko paneskelu nykynuorten mielestä hengailua?
Ehkä hänellä oli varakas sugar daddy tai pari.
Eli muuttaa aina poikaystävän luo? No siinähän kyllä säästää vuokran, tavallaan, vai maksetaanko se luonnossa?
"Parikymppisenä muutin ensin Helsingin Hernesaareen ja sieltä Etu-Töölöön, suoraan Eduskuntatalon taakse.
Sitten löysin unelmieni kodin Punavuoren sykkeestä, Iso Robalta. Se oli oikein kattohuoneisto.
Lukion jälkeen kävin armeijan ja pääsin töihin pukuliikkeeseen. Joka päivä päällä piti olla siistiä. Se sopi minulle. Luulin, etten kuuna päivänä lähtisi Helsingin ulkopuolelle.
Mutta juureni ovat pohjoisesta. Monet kesät olen viettänyt Sodankylässä. Kuten silloinkin, kun tutustuimme eksäni kanssa."
Joku muu on maksanut Emman elämisen. Kaikki tietävät miten kalliita asunnot näillä alueilla ovat.
Vierailija kirjoitti:
Elettiin syksyä 2023, ja olin edellisenä kesänä tavannut kivan tyypin. Olimme ehtineet hengailla muutaman kerran. Hän ehdotti, että voisin tulla hänen luokseen asumaan. Olin työtön, mikään ei pidätellyt minua.
Oli hän työtön.
ap
Lukion jälkeen kävin armeijan ja pääsin töihin pukuliikkeeseen. Joka päivä päällä piti olla siistiä.
Hän ei ollut koko Helsingissä oloaikaansa työtön.
sama
Vierailija kirjoitti:
Oli hän työtön.
ap
Eiköhän kaikki karvakukkarolla tienaavat naiset ole myös kortistossa? Ja nostavat kaikki mahdolliset tuet myös.
Miksi Hesari tekee tällaisesta henkilöstä jutun?
Suomessa on myös rikkaita joille tulee rahaa satoja tuhansia tai miljoonia euroja vuodessa, voivat tehdä ihan mitä mieleen juolahtaa.
"Hän ei ollut koko Helsingissä oloaikaansa työtön"
oletko aidosti sitä mieltä, että työskentelemällä pukuliikkeessä ansaitset sellaisia summia että asut kattohuoneistossa Helsingissä? Tunnetko lainkaan Helsingin hintatasoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli hän työtön.
ap
Eiköhän kaikki karvakukkarolla tienaavat naiset ole myös kortistossa? Ja nostavat kaikki mahdolliset tuet myös.
No eivät todellakaan ole kortistossa, valtaosa tienaa aviomiesparoiltaan eivätkä miehet edes tajua sitä
Ja vuokraso Sodankylästä 800 eurolla asunnon vaikka paikallisten mielestä se oli kallis.
Vierailija kirjoitti:
Onko paneskelu nykynuorten mielestä hengailua?
Ei voi kirjoittaa "olimme paneskelleet muutaman kerran".
ja tietenkin kaksi koiraa.