Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ihmetytti tämän päivän Hesarin juttu nuoresta Emmasta Sodankylässä

Vierailija
12.01.2025 |

Siinä Emma kertoo olleensa työtön, asuneensa kattohuoneistossa Helsingissä ja päättäneensä muuttaa Sodankylään uuden poikakaverin luo. Ei juuri opintoja takanaan. Chanellin laukku olalla käy Sodankylän paikallisessa. Millä rahalla? Minä tienaan lähes 5000 euroa ja ei ikinä todellakaan olisi varaa kattohuoneistoon Punavuoressa tai Chanellin laukkuun. Taitaa työttymyystuet olla aika suuria?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin kaksi koiraa.

Vierailija
2/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Emma Helsingissä asuessaan ollut työtön.

Lue ajatuksella....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa eller "daddy" betalar.

Vierailija
4/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattanee sitten irtisanoutua työstäsi, ap, jos kerran arvelet että taloudellinen tilanteesi siitä paranisi. 

Vierailija
5/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elettiin syksyä 2023, ja olin edellisenä kesänä tavannut kivan tyypin. Olimme ehtineet hengailla muutaman kerran. Hän ehdotti, että voisin tulla hänen luokseen asumaan. Olin työtön, mikään ei pidätellyt minua.

Oli hän työtön. 

ap

Vierailija
6/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

400€ tunti 8 miestä päivässä.

Vierailija
7/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tämä suora lainaus Hesarista: "Elettiin syksyä 2023, ja olin edellisenä kesänä tavannut kivan tyypin. Olimme ehtineet hengailla muutaman kerran. Hän ehdotti, että voisin tulla hänen luokseen asumaan. Olin työtön, mikään ei pidätellyt minua."

Vierailija
8/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paneskelu nykynuorten mielestä hengailua?

Vierailija
9/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä oli varakas sugar daddy tai pari.

Vierailija
10/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muuttaa aina poikaystävän luo? No siinähän kyllä säästää vuokran, tavallaan, vai maksetaanko se luonnossa?

Vierailija
11/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parikymppisenä muutin ensin Helsingin Hernesaareen ja sieltä Etu-Töölöön, suoraan Eduskuntatalon taakse. 

Sitten löysin unelmieni kodin Punavuoren sykkeestä, Iso Robalta. Se oli oikein kattohuoneisto.

Lukion jälkeen kävin armeijan ja pääsin töihin pukuliikkeeseen. Joka päivä päällä piti olla siistiä. Se sopi minulle. Luulin, etten kuuna päivänä lähtisi Helsingin ulkopuolelle.

Mutta juureni ovat pohjoisesta. Monet kesät olen viettänyt Sodankylässä. Kuten silloinkin, kun tutustuimme eksäni kanssa."

Joku muu on maksanut Emman elämisen. Kaikki tietävät miten kalliita asunnot näillä alueilla ovat.

Vierailija
12/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elettiin syksyä 2023, ja olin edellisenä kesänä tavannut kivan tyypin. Olimme ehtineet hengailla muutaman kerran. Hän ehdotti, että voisin tulla hänen luokseen asumaan. Olin työtön, mikään ei pidätellyt minua.

Oli hän työtön. 

ap

Lukion jälkeen kävin armeijan ja pääsin töihin pukuliikkeeseen. Joka päivä päällä piti olla siistiä.

Hän ei ollut koko Helsingissä oloaikaansa työtön.

sama

Vierailija
13/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hän työtön. 

ap

Eiköhän kaikki karvakukkarolla tienaavat naiset ole myös kortistossa? Ja nostavat kaikki mahdolliset tuet myös.

Vierailija
14/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Hesari tekee tällaisesta henkilöstä jutun?

Vierailija
15/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on myös rikkaita joille tulee rahaa satoja tuhansia tai miljoonia euroja vuodessa, voivat tehdä ihan mitä mieleen juolahtaa.

Vierailija
16/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huo-ra!!! 

Vierailija
17/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän ei ollut koko Helsingissä oloaikaansa työtön"

oletko aidosti sitä mieltä, että työskentelemällä pukuliikkeessä ansaitset sellaisia summia että asut kattohuoneistossa Helsingissä? Tunnetko lainkaan Helsingin hintatasoa?

Vierailija
18/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli hän työtön. 

ap

Eiköhän kaikki karvakukkarolla tienaavat naiset ole myös kortistossa? Ja nostavat kaikki mahdolliset tuet myös.

No eivät todellakaan ole kortistossa, valtaosa tienaa aviomiesparoiltaan eivätkä miehet edes tajua sitä

Vierailija
19/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuokraso Sodankylästä 800 eurolla asunnon vaikka paikallisten mielestä se oli kallis. 

Vierailija
20/57 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paneskelu nykynuorten mielestä hengailua?

Ei voi kirjoittaa "olimme paneskelleet muutaman kerran".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi