Vagifem - auttaako muihin vaihdevuosi vaivoihin
Aloitin kaksi viikkoa sitten Vagifem tablettien käytön ja niiden ei pitäisi vaikuttaa kuin paikallisesti. Olen kuitenkin nukkunut viikon kuin tukki eikä yhtään univaikeutta. Vaikuttaako se estrogeeni siis muuallakin kropassa. En siis käytä muuta hormonivalmistetta, eikä ole muita VV oireita kuin alapää ja huono nukkuminen. Onko kokemuksia?
Kommentit (45)
Miksi minulle tulee tuosta nimestä mieleen videot jossa nyrkkiä laitetaan naisen värkkiin...
Se vaikuttaa vain paikallisesti, eli auttaa esim emättimen kuivuuteen ja kutinaan..
Siis ne emätinpuikot, jotka voi leikata vaikka kolmeen osasan, niin ei tule kovin kalliiksikaan.
Vanhemmiten pitää valita se versio, jossa on hyvin vähän hormonia.
Vierailija kirjoitti:
Vagifem ei suojaa syöviltä, vaan lisää syöpien riskiä, samoin lisää myös verisuonitukosten riskiä. Tiettyjen oireiden suhteen kannattaa olla tarkkana, kun käyttää Vagifemiä.
Olen käyttänyt Vagifemia nyt 12 iltana. Tänä aamuna kun nousin sängystä, tuli heittohuimausta, vieläkin , kun katson alas, meinaa tulla. En uskalla enää ottaa, täytyy laittaa pois. Onko muilla ollut tällaisesta kokemusta ? 1953 syntynyt.
Sen avulla tosiaan yöunetbparanevat, koska se vähentää vessassakäyntejä. Myös se, että limakalvot eivät ole kuivat, auttaa nukkumaaan ja parantaa muutenkin mielialaa.
Vagifem ei suojaa syöviltä, vaan lisää syöpien riskiä, samoin lisää myös verisuonitukosten riskiä. Tiettyjen oireiden suhteen kannattaa olla tarkkana, kun käyttää Vagifemiä.