Vagifem - auttaako muihin vaihdevuosi vaivoihin
Aloitin kaksi viikkoa sitten Vagifem tablettien käytön ja niiden ei pitäisi vaikuttaa kuin paikallisesti. Olen kuitenkin nukkunut viikon kuin tukki eikä yhtään univaikeutta. Vaikuttaako se estrogeeni siis muuallakin kropassa. En siis käytä muuta hormonivalmistetta, eikä ole muita VV oireita kuin alapää ja huono nukkuminen. Onko kokemuksia?
Kommentit (61)
Miksi minulle tulee tuosta nimestä mieleen videot jossa nyrkkiä laitetaan naisen värkkiin...
Se vaikuttaa vain paikallisesti, eli auttaa esim emättimen kuivuuteen ja kutinaan..
Siis ne emätinpuikot, jotka voi leikata vaikka kolmeen osasan, niin ei tule kovin kalliiksikaan.
Vanhemmiten pitää valita se versio, jossa on hyvin vähän hormonia.
Vierailija kirjoitti:
Vagifem ei suojaa syöviltä, vaan lisää syöpien riskiä, samoin lisää myös verisuonitukosten riskiä. Tiettyjen oireiden suhteen kannattaa olla tarkkana, kun käyttää Vagifemiä.
Olen käyttänyt Vagifemia nyt 12 iltana. Tänä aamuna kun nousin sängystä, tuli heittohuimausta, vieläkin , kun katson alas, meinaa tulla. En uskalla enää ottaa, täytyy laittaa pois. Onko muilla ollut tällaisesta kokemusta ? 1953 syntynyt.
Sen avulla tosiaan yöunetbparanevat, koska se vähentää vessassakäyntejä. Myös se, että limakalvot eivät ole kuivat, auttaa nukkumaaan ja parantaa muutenkin mielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Vagifem ei suojaa syöviltä, vaan lisää syöpien riskiä, samoin lisää myös verisuonitukosten riskiä. Tiettyjen oireiden suhteen kannattaa olla tarkkana, kun käyttää Vagifemiä.
Minkä oireiden suhteen täytyy olla tarkkana? Nyt 4kk takana, kauhea kutina + turvotus ja limakalvolle ilmestynyt joku näppylä. Ei muutakun koepalaa otattamaan ja tämän "lääkkeen" käyttö loppui kyllä tähän.
Niin totta! En ole koskaan ymmärtänyt tätä - vaikuttaa paikallisesti.- juttua kun on kyse ihmiskehossa kun se on kokonaisuus ja ei kehossa ole mitään suojamuureja. Hormonit imeytyy yhtälailla käsivarressa kiertoon?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Vagifemia nyt 12 iltana. Tänä aamuna kun nousin sängystä, tuli heittohuimausta, vieläkin , kun katson alas, meinaa tulla. En uskalla enää ottaa, täytyy laittaa pois. Onko muilla ollut tällaisesta kokemusta ? 1953 syntynyt.
Eikös sitä käytetä alun jälkeen vain pari krt viikossa, näin itselläni ohjeessa lukee
Kyllä noi emätinpuikot myös hiemaan plasmaan erittyy.
Kokeilkaapa intrarosaa. Se on hyvä. Vagifemistä päänsäryt. Intrarosa toimii ja luo myös halukkuutta. Tää lääke siis sukupuolihormonien esiaste, josta elimistö itse tuottaa tarvittavan määrän estrogeenia ja testosteronia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa vain paikallisesti ja suojaa myös syöviltä? Kirjoittamasi on pikkisen ristiriitainen sanoisinko :)
Kaikkihan me tiedämme, tai ainakin ihmiset, jotka vähääkään ajattelee, tajuaa että limakalvoilta imeytyy tietenkin vaikuttavaa ainetta muuallekin kehoon. Eihän emätin mikään oma yksikkönsä ole.
Vaikuttaa vain paikallisesti ja suojaa myös syöviltä? Kirjoittamasi on pikkisen ristiriitainen sanoisinko :)
Vaikuttaa vain paikallisesti ja suojaa myös EMÄTTIMEN syöviltä? Kirjoittamasi on pikkisen ristiriitainen sanoisinko :)
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla että jollain muullakin on yllättäviä, positiivisia vaikutuksia. Oon käyttänyt Vagifemia nyt 2 kuukautta ja oon aivan ihmeissäni. Monet (peri)menopaussioireet on hävinneet. Mieliala on tasaisempi ja energisempi, en ole enää niin ärtyisä ja itkuinen, ja nivelkivut on hävinneet. Pms-oireilu kipeät rinnat ja ihon rasvoittuminen on loppunut. Nukkumisvaikeuksia ei ollut aiemminkaan, eikä limakalvojen kuivumista tai kirvelyä, eli niistä en osaa sanoa.
Nukkumisvaikeuksia ei ollut aiemminkaan, eikä limakalvojen kuivumista tai kirvelyä, eli niistä en osaa sanoa.
Miksi sitten käytät? Eikö vagifem ole juuri näihin tarkoitettu!
Vierailija kirjoitti:
Paras luontaistuote vaihdevuosiin (NuviaLab Meno) - https://hespac.com/menopausafi.htm Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen!
Linkki menee rosvojen sivuille!
Virustiurva varoittaa.
Älkää klikatko linkkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole auttanut kuin alapään limakalvoihin. Geeli on sitten toiminut niihin muihin oireisiin.
Se geeli on häivyttänyt minulta kaikki rypyt naamasta.
Veteleykö naamaan sitä geeliä.
Vierailija kirjoitti:
Se vaikuttaa vain paikallisesti, eli auttaa esim emättimen kuivuuteen ja kutinaan..
Siis ne emätinpuikot, jotka voi leikata vaikka kolmeen osasan, niin ei tule kovin kalliiksikaan.
Vanhemmiten pitää valita se versio, jossa on hyvin vähän hormonia.
Ei kai niitä leikata voi. Itse en ainakaan leikkaisi. Menevät varmasti avattuna pilalle jo 1 vrk!
Tottakai imeytyy myös muualle elimistöön jossain määrin. Imeytyyhän lasten supotkin elimistöön.
Vagifem ohjeissa jo varoitellaan mm. mirgreenistä, että siitä voi jo päätellä jotain.
Itse en tykkää käyttää mitään lääkettä, jos ei ole aivan pakko.
Elimistö pyrkii luonnostaan estrogeenistä eroon niin nyt sitä työnnetään lääkkeen muodossa väkisin elimistöön.
Ei kovin kehomyönteistä - luonnollista. Ei siinä ainakaan kehon luonnollista tietä tueta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan vaikutaa yhtään laajemmalti kuin mitä se on tarkoitettu. En panis pahakseni, vaikka vaikuttais muutenkin vaikkapa nukkumiseen tai kuumiin aaltoihin.
Niinpä. Käytän myös pakkasella huuliviteena.
Jäit kiinni! Et tiedä, mistä puhut. Vagifem on asettimella emättimeen laitettava pieni tabletti.
Olen käyttänyt varmaan yli 10 vuotta Vagifemia. Apteekissa sanottiin, että on hyvä lääke, auttaa joihinkin muihinkin vaivoihin. Silloin tajusin, että olin kärsinyt satunnaisesti virtsan karkailusta, ja se vaiva oli poistunut.
Onpa ollut paikallisesti vaikuttavalla emätinpuikolla oikein kunnon plasebovaikutukset, jos korvien välissäkin on tuntunut eikä ainoastaan isovarpaitten välissä. 😂