Vagifem - auttaako muihin vaihdevuosi vaivoihin
Aloitin kaksi viikkoa sitten Vagifem tablettien käytön ja niiden ei pitäisi vaikuttaa kuin paikallisesti. Olen kuitenkin nukkunut viikon kuin tukki eikä yhtään univaikeutta. Vaikuttaako se estrogeeni siis muuallakin kropassa. En siis käytä muuta hormonivalmistetta, eikä ole muita VV oireita kuin alapää ja huono nukkuminen. Onko kokemuksia?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään aloitin, syynä 5v. sitten lippuneiden kuukautisten jälkeen kuivuus ja jatkuva pissahätä. Onko auttanut kellään siihen että 1 x yössä herääminen pissalle olisi jäänyt pois?
Käytä ainakin 2 viikkoa säännöllisesti ensin. Osalla auttaa paljonkin virtsavaivoihin, mutta jos ei auta niin lääkäriin. 1 x yössä voi olla ihan rakonkouluttamisesta kiinni.
Rakonkouluttaminen my ass.
Kiva kuulla että jollain muullakin on yllättäviä, positiivisia vaikutuksia. Oon käyttänyt Vagifemia nyt 2 kuukautta ja oon aivan ihmeissäni. Monet (peri)menopaussioireet on hävinneet. Mieliala on tasaisempi ja energisempi, en ole enää niin ärtyisä ja itkuinen, ja nivelkivut on hävinneet. Pms-oireilu kipeät rinnat ja ihon rasvoittuminen on loppunut. Nukkumisvaikeuksia ei ollut aiemminkaan, eikä limakalvojen kuivumista tai kirvelyä, eli niistä en osaa sanoa.
Ei mulla ainakaan vaikutaa yhtään laajemmalti kuin mitä se on tarkoitettu. En panis pahakseni, vaikka vaikuttais muutenkin vaikkapa nukkumiseen tai kuumiin aaltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan vaikutaa yhtään laajemmalti kuin mitä se on tarkoitettu. En panis pahakseni, vaikka vaikuttais muutenkin vaikkapa nukkumiseen tai kuumiin aaltoihin.
Mulla ei noita oireita ole (vielä) ollutkaan. Ehkä se siis tehoaa vain lievempiin oireisiin?
Tsemppiä sulle! <3
Vagifemissa on hormonia, Vagisanissa ei (se vain kosteuttaa).