Ketogeeninen ruokavalio
Haluan kuulla kokemuksia tästä ruokavaliosta? Moniko jaksaa noudattaa tätä vuosia? Onko vain hetken innostus?
Itselläni on kokemusta vuosien varrelta useaan otteeseen. Aina toistuu sama kuvio. Motivaatio kestää muutamia kuukausia ja paino putoaa, sitten alkaa tulla repsahduksia ja paino nousee lopulta takaisin korkojen kera.
Harkitsen taas ryhtymistä tälle ja siksi kiinnostaa kuulla kokemuksia.
Kommentit (6)
Onko täällä ketään , jolle tämä keto on pysyvä elämäntapa?
Äärimmäisyydet eivät ole hyväksi. Hiljaa ja tasapainoisesti se hyvä tulee.
Minulla on ainakin pari tuttavaa jotka syövät noin. Hyvinvoivia ovat. Itseänikin innostaisi kokeilla mutta pelkään vähän, etten saisi kunnolla kaikki ravintoaineita. Syynä se, etten pysty syömään esim. papuja, herneitä, pähkinöitä, kaaliruokia.
Ei ole tarpeen noudattaa vuosia. Kyllä on laihoilla ongelmansa kun muutaman salaatinlehden syövät, eikä siitä laiha voi poiketa. Tuskin kenenkään elimistä on sellainen, että puskee kaikki hiilihydraatit ja rasvat sellaisenaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään , jolle tämä keto on pysyvä elämäntapa?
Keto on mulle liian rajoittava, en pidä ketoosia itsessään tavoittelun arvoisena asiana. Olen ollut vhh:lla 23 vuotta, sopiva hiilarimäärä on asettunut tuonne 50-80gramman välille. Sosiaalisissa tilanteissa syön sitä mitä on tarjolla. Muuten sitten vähähiilarisesti ja ilman alkoholia. Saatan olla koko ajan ketoosissa, en ole koskaan mitannut. Nälkä ei ole koskaan.
Ei toiminut lainkaan. En aio ikinä kokeilla uudestaan.