Miesystävä syö kunnes meinaa oksentaa,kuulemma lapsena opetettu että lautasen täytyy olla tyhjä
Aika kauhuissani olen että tällä lailla lapsi aivopesty. Vaikka olisimme kaksin jommakumman luona mies syö kuin äitinsä kyttäisi ovelta.
Kommentit (16)
En minäkään jätä ruokaa koskaan jos se muuten on syötävää, otan vain vähän ensin ja sitten santsaan jos hyvää tai vielä nälkäisyyden tunnetta. Kotona opetettu ja kunnioitan tätä, näimme nälkää ja siksi arvostan ruokaa mutten syö ähkyyn.
En ois tämmösen kanssa, kuulostaa mt-puolen ongelmalta.
Oli varmaan lapsi 80-90 luvulla?
Silloin tuo oli tyypillinen kasvatustapa ja suora syy siihen miksi niin monella tuon ajan lapsella on vinoutunut suhde ruokaan.
Itse olen syntynyt -88 ja meillä myös (keskiluokkainen, "hyvä" perhe) ruokailu oli yhtä henkisen väkivallan, alistamisen ja nöyryyttämisen näyttämöä. Omilleen muuton jälkeen meni about 20 vuotta ennenkuin opin terveen tavan ruokailla ja kuunnella omaa kehoa. Nyt vasta 36v:nä osaan nauttia yhteisestä ruokailusta miehen tai ystävien kanssa.
Tuommosen kanssa lisäännyt? Kasvattakaa sitten lapsistanne yhtä tyhmiä ja yksinkertaisia.
On outo mies, jos normaali lautasellinen ruokaa oksettaa. Mikä vika on päässä, jos ei osaa ottaa sopivaa annosta lautaselle?
Syökää leipälautasilta/aseteilta. Näin saa halutessaan ottaa ruokaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
En ois tämmösen kanssa, kuulostaa mt-puolen ongelmalta.
Itselläsi taitaa olla nuo ongelmat. Hullua heittää ruokaa hukkaan ja varmaan valitat kohta kun raha ei riitä mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
On outo mies, jos normaali lautasellinen ruokaa oksettaa. Mikä vika on päässä, jos ei osaa ottaa sopivaa annosta lautaselle?
Täytyy olla erittäin yksinkertainen tapaus.
Tuttua .Lapsuudessa iskettiin eteen aikuisenmiehen annos ruokaa ja mihinkään ei saanut mennä kunnes kaikki oli syöty. Jos oksensit tai pissasit housuun tuli huutoa ja tukkapöllyä.
Nykyään syön lähinnä leipää ja jugurttia. Lämmin ruoka nousee heti ylös
Muistan minäkin syöneeni itku kurkussa viikon vanhaa makaronilaatikkoa niin että mahaan sattuu. Lautanen syödään tyhjäksi, niin toimii kelvollinen ihminen. Mutta ei sitä ruokaa tarvitse kurkusta alas pakottaa, pitää annostella kohtuudella.
Miksi mies kasaa lautaselle niin paljon ruokaa että oksettaa? Onko sillä ahmimishäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Tuommosen kanssa lisäännyt? Kasvattakaa sitten lapsistanne yhtä tyhmiä ja yksinkertaisia.
Oletko vähän vajaa vai miksi ajattelet että traumat pitäisi siirtää lapsille?
Olen itsekin sen ajan lapsi ja saanut traumat ruoalla syyllistämisestä ja pakkosyöttämisistä.
Omia lapsia en koskaan ole pakottanut syömään. Olen laittanut ruokaa tarjolle ja sitä on saanut syödä sen verran kuin haluaa. Enkä ole loukkaantunut siitä jos ei ruoka maistu.
Lapset ovat oppineet syömään itselleen sopivia määriä. Salaattiakin oppivat syömään ilman tuputtamista tai pakottamista.
Vierailija kirjoitti:
Oli varmaan lapsi 80-90 luvulla?
Silloin tuo oli tyypillinen kasvatustapa ja suora syy siihen miksi niin monella tuon ajan lapsella on vinoutunut suhde ruokaan.
Itse olen syntynyt -88 ja meillä myös (keskiluokkainen, "hyvä" perhe) ruokailu oli yhtä henkisen väkivallan, alistamisen ja nöyryyttämisen näyttämöä. Omilleen muuton jälkeen meni about 20 vuotta ennenkuin opin terveen tavan ruokailla ja kuunnella omaa kehoa. Nyt vasta 36v:nä osaan nauttia yhteisestä ruokailusta miehen tai ystävien kanssa.
Kaverin perheessä väkisinsyöttämistä, jatkoi omalle lapselleen, kamalaa katsottavaa. Toinen söi lastensa jämät ja ihmetteli miksen mä tee niin! EIhän tarjoilijatkaan syö
asiakkaitte jämiä.
JA AP, LAITA vähennän ruokaa ja sano joka kerta, EI OLE PAKKO!
Lautaselle voi laittaa pienemmän määrän ruokaa.