Muita jotka haaveilevat isosta perheestä?
Olen 23-vuotias nainen ja haaveilen 4-5 lapsisesta perheestä.
Kommentit (11)
Minua myös nyt vanhempana harmittaa, kun lapsiluku jäi kahteen. Toteuta unelmasi 👍
Minulla on kolme lasta ja kotitöiden määrä on järkyttävä. Lapsille tämä on koti. Minulle työleiri. Yhtään kotityövapaata päivää en voi pitää.
Lapset on ihania ja kasvaa kyllä, tekevät myös osan kotitöistä, mutta kyllä sitä ruoanlaittoa, siivousta, kaupassakäyntiä, pyykinoesua, koulunkäynnin, lääkärikäyntien ja kodin organisointia riittää joka päivälle. Esim. joulun tekee käytännössä äiti, mutta kuka saa kiitokset: joku lihava punanuttuinen ukonretale.
Halusinoahan tuoda myös tämän realistisen puolen mukaan.
No viisi on jo, en halua enempää. Kaikki poikia, joten vauhtia riittää. 13 v, 11 v kaksoset, 9 v ja 5 v.
Veroprosentin on oltava vähintään 44, ennen kuin maksat veroja enemmän kuin kulutat niitä, ja tähän tämä järjestelmä sortuu kun näitä on liian vähän ja elätettäviä liian paljon.
Pohjoismainen hyvinvointi yhteiskunta perustuu ajatukselle, että jokainen on elinkaarensa aikana sekä maksaja että saaja. Lapsena, nuorena ja vanhana saaja ja aikuisena työikäisenä maksaja. Nyt aivan liian suuri joukko on pelkkää kulua koko ikänsä. Osittain tämä johtuu maailman muuttumisesta. Enää ei ole riittävästi töitä yksinkertaisille ja heikosti koulutetuille.
Mun ystävällä on kahdeksan lasta. Ihania kuvia kun heillä on juhlapyhinä perhe koolla, oma pikkuinenkin jo vanhimmalle tullut.
Niin eivätkä ole mitään uskovia tai ulkomaalaisia.
Yksi kerrallaan, ei sitä voi etukäteen suunnitella tai tietää, mihin omat rahkeet riittää. Meillä jäi kahteen.
Vanhemmilla ei ollut mitään alkeellistakaan hahmotuskykyä omista henkisistä tai taloudellisista resursseistaan, vaan lisää liikakansoitusta pukattiin kun nukkeleikki on ainoa mitä osaa.
Ois ollut kiva mutten kelvannut miehille. Yyhooksi en halunnut ehdoin tahdoin.
Vierailija kirjoitti:
Pidä kiinni haaveestasi. Itse olen aina surrut sitä, etten saanut isoa perhettä. Uskon, että isossa perheessä on lasten parasta kasvaa ja myös vanhemmille iso perhe antaa elämään ainutlaatuista sisältöä.
Kelle antaa, kelle ei.
Pidä kiinni haaveestasi. Itse olen aina surrut sitä, etten saanut isoa perhettä. Uskon, että isossa perheessä on lasten parasta kasvaa ja myös vanhemmille iso perhe antaa elämään ainutlaatuista sisältöä.