Saksalainen autoteollisuus vaikeuksissa, myös Mersun myynti menee ihan päin v**tua
Mersu saa kohtuullisen hyvin kaupaksi kyllä hinnaston alapään tuotteitaan mutta ne todelliset rahantuojat eli S-sarja tai EQS-sarja ja myös EQE-sarja ja muut kalliimmat mallit myy globaalisti ihan surkeasti. Noissa kalliissa autoissa on ne oikeasti hyvät katteet. Ei noissa hinnaston alapään tuotteissa. Koko Mersun toiminta on aina perustunut siihen, että heillä on iso markkinaosuus luksusauto-segmentissä.
Mersu joutuu irtisanomaan varmaan ainakin tuhansia työntekijöitä Saksassa.
Mutta heillä on koko suunta jotenkin hukassa. He ovat jo menettäneet ottee Kiinan isoista automarkkinoista (kuten muutkin saksalaiset merkit) mutta lisäksi menettäneet otteen markkinoista myös sellaisissa maissa missä on tullut paljon myyntiin kiinalaisia sähköautoja. Esim. Thaimaa on tällainen esimerkki. Kiinalaiset myy siellä valtavasti autoja Seuraavana on varmasti vuorossa Australia. Kiinalaiset myy jo nyt paljon siellä autoja mutta sinne on tulossa paljon lisää malleja myyntiin. Euroopasta Britanniaan on tulossa varsinainen vyöry kiinalaisia merkkejä ja malleja myyntiin. Britanniassa on Euroopan 2. suurimmat automarkkinat eikä mitään tariffeja kiinalaisiile. Kiina pitää siis Britannian markkinoita heille todella tärkeinä. On aivan varma että saksalaiset merkit tulevat merkittävästi menettämään markkinaosuuuksi kohta puoliin myös Britanniassa. Ellei heidän hinnoittelussa tapahdu sitten jotain radikaalia muutosta. Mutta se ei taas saksalaisilla palkkakustannuksilla ja vanhanaikaisilla tehtailla ole mitenkään mahdollista.
Kommentit (18)
Nytkö ne pohjanmaan rehupuntit on vasta tajunneet miten paska auto mersu on.
Mersu menee konkurssiin. Voi saksalaiset sitten pestä toisesta paitoja.
Saksalle käy nokiat autoteollisuutensa suhteen
Vierailija kirjoitti:
Mersu on pitkään pärjännyt merkillään. Sitä on pidetty arvostettuna ja haluttavana. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jotain 200d kulimalleja ostetaan, muuhun kuin taksikäyttöön korkeintaan. Halvemmalla saa auton, jossa on enemmän vastinetta rahalle, ja jos taas on oikeasti rikas eli voi sijoittaa autoon sanotaan nyt yli 150000, niin vaihtoehtoja kyllä löytyy muitakin kuin tylsä mersu.
E-sarjan hinta vähintäänkin tuplaantuu perusmalleista kun valitsee kunnollisen moottorin ja varustelutason. Perusmallit ovat niin karvalakkeja kuin vain voi. Minulla oli E-sarjainen enkä kyllä ymmärtänyt sen hienoutta. E63S AMG taas on ehkä upein auto mitä olen ikinä ajanut. Ei sovi yleisautoksi kuitenkaan eikä tulisi mieleenkään omistaa sellaista.
Vaihdoin E:n CLS:ksi ja ollaan ihan eri maailmassa. CLS ei ole kovin käytännöllinen mutta ajettavuus on omassa luokassaan E:hen verrattuna. Harmi että sen valmistus lopetettiin.
Ilmastohössötys vie enenevissä määrin duunipaikat monelta alalta, kusessa tulee olemaan kasvava määrä länsimaalaisia kun työt ja resurssit karkaavat kehitysmaihin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastohössötys vie enenevissä määrin duunipaikat monelta alalta, kusessa tulee olemaan kasvava määrä länsimaalaisia kun työt ja resurssit karkaavat kehitysmaihin.
Voi voi, nyt sinä et ole ymmärtänyt, että jollain ihmeellisellä tavalla se toiminta mikä saastuttaa ihan mahottomasti länsimaassa, on perin saasteetonta ja muutenkin kannatettavaa kehitysmaassa.
Best car ever Ei tartte tulla enää autoi..2035 jos tääl ollaan ei olla kuoltu ydinpommeihin.Tulee uusi kausi,autottomuus,Kaikki pysähtyy.Sen takia muuta niin et palveluille jos niitäkään enää on lyhyt matka.
Ei niitä kalliita dinoautoja halua enää kukaan, tehkööt halvempia e autoja
Mersut on olleet täyttä kuraa 80-luvun lopun jälkeen.
Saksa nostaa minimituntipalkan 12 euroon
Saksassa liittopäivät on päättänyt korottaa minimituntipalkkaa 12 euroon. Päätös tulee voimaan lokakuun alusta, kertoo DW.
Vähimmäistuntipalkka nousee Saksassa 2,18 eurolla. Korotus tarkoittaa sitä, että 1700 euroa kuukaudessa ansaitsevien ihmisten palkka nousee neljälläsadalla eurolla, sanoi maan työministeri Hubertus Heil.
Se ei ole koko maailma, mutta tekee merkittävän eron kukkarossa, Heil sanoi ennen liittopäivien ääänestystä.
Minimipalkka otettiin Saksassa käyttöön 2015. Tällä hetkellä se on 9,82 euroa tunnilta mutta nousee heinäkuussa 10,45 euroon. Perjantaisen päätöksen mukaan 1. lokakuuta alkaen minimituntipalkka on 12 euroa.
Monet maamme kansalaiset työskentelevät paljon mutta ansaitsevat vähän sen pitää muuttua, sanoi liittokansleri Olaf Scholz tviitissään äänetyksen jälkeen.
PaskastaLaadusta ja ylikalliista toistuvista sekä pitkistä huolloista EN ole valmis maksamaan vaikka varallisuutta olisikin.
Saksalaiset pilasivat mesen totaalisesti 2000 luvulla. Ensin oli ruosteongelmat ja sen jälkeen laatuviat.
Sitä ennen se vain oli liian ruma auto. Hyvä ajaa ja hiljainen mutta ruma.
Vierailija kirjoitti:
Saksalle käy nokiat autoteollisuutensa suhteen
Ja samoista syistä.
Euroopan markkina on melko pieni, etenkin kun huomioidaan ne joilla on varaa niihin kärkimalleihin. Olen itsekin erittäin tyytyväinen mersun omistaja mutta hyvin varusteltu C-mersu on minulle ja budjetilleni sopiva malli. Mitä taas tulee mersun sähköautosarjaan, mielestäni ne ovat rumia eikä nokan muovisuus puhuttele itseäni yhtään. Voisin ajaa sähköautoa, mutta haluaisin ehdottomasti auton joka näyttää perinteiseltä enkä geneeristä sähköautoa joka näyttää hyvin samalta kun ne kiinalaiset vastaavat.
Viimeiset mersut ja volvot eli yleensäkin autot jota kannattaa vielä ostaa on ennen 2015 tehtyjä. Nämä pitoon ja itse ainakin odotan että ehkä 10 vuoden päästä on kaikki uudet autot kiinalaisia sähköautoja ja tekniikka on kehittynyt sen verran että kannattaa jo ostaa. Teslanromua enkä muutakaan sähkövispilää en huoli ennen sitä. N46v
Tämä sähköauto seikkailu ajaa perinteiset automerkit konkkaan siitä on nissan hyvö esimerkki..kaikki muuttuu äkkiä kun alkaa tekeen leikkiautoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastohössötys vie enenevissä määrin duunipaikat monelta alalta, kusessa tulee olemaan kasvava määrä länsimaalaisia kun työt ja resurssit karkaavat kehitysmaihin.
Voi voi, nyt sinä et ole ymmärtänyt, että jollain ihmeellisellä tavalla se toiminta mikä saastuttaa ihan mahottomasti länsimaassa, on perin saasteetonta ja muutenkin kannatettavaa kehitysmaassa.
Juu, tässä ajassa on kieltämättä monta vastaavaa asiaa, joita en ymmärrä oikein - eli miten poliitikot ja fanaatikot sen haluavat, kuten monikulttuuri, rauhanuskonto, globalisaatio, ilmastohihhulius, digitalisaatio, SJW ja muu edistyksellisyys.
Näin kun ympäristöideologista syistä pakotetaan valmistamaan sähköautoja. Touhu on kun Neuvostoliitossa jossa tehtiin tuotteita valtion määräyksestä eikä niitä mitkä menee kaupaks.
Mersu on pitkään pärjännyt merkillään. Sitä on pidetty arvostettuna ja haluttavana. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jotain 200d kulimalleja ostetaan, muuhun kuin taksikäyttöön korkeintaan. Halvemmalla saa auton, jossa on enemmän vastinetta rahalle, ja jos taas on oikeasti rikas eli voi sijoittaa autoon sanotaan nyt yli 150000, niin vaihtoehtoja kyllä löytyy muitakin kuin tylsä mersu.