Pirkanmaan suunnilla kirpparitkin lopettelee jo toimintaansa
Kuvastaa hyvin sitä miten Suomen taloudella kokonaisuudessaan pyyhkii. Jopa kirpparit alkavat olla kannattamattomia pyörittää. Yhdellä mun suosikkikirpparilla on valtavasti tyhjiä pöytiä, ennen ollut aina täynnä. Olen itsekin myynyt siellä rompetta ja hyvin on kauppa käynyt, pöytävuokran jälkeen jäänyt käteen 150 e esimerkiksi. Just luin että lastenkirppis MiniPandakin (Linnainmaan Cittarilla) lopettaa. Yrittäjilläkin on valtavat kulut, eikö järjetön yel-uudistus yhtään ole helpottanut heidänkään tilannetta. Kansan ostovoima on täysin nyhdetty, kaikessa säästetään.
Kommentit (69)
Eipä ole tullut kirppareilla käytyä sitten koronan. Ei kyllä ravintoloissa, baareissa tai kampaajillakaan.
Miksi ostaa ylihintaista KÄYTETTYÄ krääsää, kun saa uuden laadukkaan samalla hinnalla TEMUsta? uusi on aina uusi. Kaiken huippu oli maalattu Ikean puujakkara, jota saa ikeasta muistaakseni uutena 15€:lla, joku myi pokkana sellaista valkoiseksi maalattuna 25 eurolla. No, ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa...
Ihmisillä on kyllä mennyt hinnoittelu kirpparilla överiksi. Jopa jostain huonolaatusesta kamasta yritetään ihan tolkuttomia rahoja pyytää. Jostain hyväkuntoisesta merkkituootteesta nyt maksaa kyllä jotain. Paras oli kun näin sheinin 5 e mekon mitä yritettiin myydä 20 e :D
Toisaalta joskus tekee löytöjä. Löysin vasta kontista yhden lempikirjailijan kirjan 2 euroon, jota myydään tällä hetkellä suomalaisessa vajaa 30 e
Itse olen aina laittanut jonku kaverin kanssa yhdessä pöydän niin pöytähinta puolittuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse vein taannoin hirveän kasan tavaraa ja nettosin vaivaiset 150€. Suurin osa menee kirppuksen pyörittäjän taskuun. Mieluummin lahjoitan tavarat jollekin tarvitsevalle ilmaiseksi.
Itse kanssa, jo vuosia sitten, harrastin kirppistouhua ja vein myyntiin kaikenlaista pois joutavaa. Aika paljon siinä tuli hyväntekeväisyyttä tehtyä. Jatkossa viisaammin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä nyt alkaa nimittäin homma kaatua syliin, se alkoi rakennusalan lamasta ja dominot kaatuu siitä eteenpäin. Sitten vaan konkkaan menneet yrittäjät perustamaan kalja- ja tissibaareja vaan kirppisten ja maalikauppojen tilalle, kuten ysärin lamassa.
Voisiko joku tavata sanat kansan OSTOVOIMA Riikka Purralle?
Höh. No ei se oikein riitä, että tavaa sille kyseisen sanan. Sen merkitys pitää selittää sille pitkään, hartaasti, juurta jaksain ja luultavasti vääntää vielä rautalangasta malli, jotta ymmärtää.
Olen itse ollut myyjänä MiniPandassa pariin otteeseen. Silloin, kun merkilliset viikot- tapahtuma alkoi (vuosi 2015 tai 2016?), niin oven takana jonotettiin ja tuotot oli todella hyviä. Tämä oli samaa aikaa, kun kotimaiset Vimma, Gugguu, Papu sekä ruotsalainen Mini Rodini löivät läpi ja porukka oli ihan hulluna näihin vaatteisiin. Nämä oli myös oman kaveriporukan äitien keskuudessa suosittuja vaatteita, joita ostettiin lapsille.
MiniPandasta tuli Tampereella se kirppis, missä myytiin näitä merkkivaatteita ja kauppa kävi hyvin.
Pari vuotta sitten vein merkillisille vaatteita, hintoja reilusti laskeneena ja kauppa kävi huonosti. Juttelin edellisen yrittäjän kanssa (se vaaleahiuksinen nainen) kanssa asiasta ja hän sanoi samaa, että näiden merkkien kulta-aika on ohi.
Hei, en asu enää Tampereella, mutta onko siellä vanhan aaltosen kenkätehtaan vintillä vielä se kirppis? Siinä Tammelan torin laidalla...
Ja helevetin kalliita. Nämä "hyväntekeväisyyskirpparit" ovat kaikkein pahimpia.