Muita yli 40-vuotiaita, joille tulee kuukautiset yhä säännöllisesti?
Kommentit (23)
Yli 50 eikä mitään hiipumisen merkkejä. Gynegologi sanoi tutkimuksessa, ettei munasarjoissa näy mitään hiipumisen merkkejä, joten pitää ihan täysillä huolehtia ehkäisystä.
Kierron pituus 28 vuorokautta eikä siihen vaikuta stressit eikä flunssat.
N43
48
Ja silti, valitettavasti
Minulla on endometrioosi, joten se on aina hyvin kivuliasta. Olen silloin kuin zombi, täynnä kipulääkkeitä...
Äidilläni oli kuukautiset 54-vuotiaaksi asti, joten niin tulee varmaan olemaan minullakin.
Hänellä ei kuitenkaan ollut mitään ongelmia vaihdevuosien kanssa, ja toivon, että se on minulle yhtä helppoa. Olen yksi niistä harvoista naisista, jotka odottavat innolla vaihdevuosia, vihdoinkin ilman kipuja.
Jep, 46 eikä mitään eroa entiseen. Aina ollut ilman hormoneita. Eikä tukkakaan ole harmaantunut vielä ollenkaan.
Yli viisikymppinen, eikä muutoksia kierrossa.
Eiköhän valtaosalla tule kuukautiset säännöllisesti sinne päälle viisikymppiseksi. Eihän 40 ole ikä eikä mikään.
Suotuisaa maaperää paljaalla naimiseen!
M48
Oon 42 v, ei tule säännöllisesti vaan n 25-32 päivän välein. Näin ollut 7 vuotta. Viimeisen vuoden ajan ollut jokaöistä unettomuutta ja hikoilua ja yleistä ulkonäön rupsahtamista.
Täh? 40 ei ole ikä eikä mikään. Todellakin tulee monilla.
Kyllä minulle tuli vähän yli 50 v saakka
Eikö ne nyt suurimmalla osalla yli nelikymppisistä tule? Täytän 45 tänä vuonna, säännölliset kuukautiset on. Tosin mulla on kyllä kierto lyhyempi kuin nuorena. Valitettavasti.
Minä olen 58-vuotias ja edelleen säännölliset kuukautiset.
- Anne K-hovi.
Harhanen kysymys. Suurimmalla osalla. Taidat olla mies, joka larppaa palstalla naista.
Usein kk kierto kyllä lyhenee 40 +, lyhimmillään se on keskimäärin 42 v eli siis esivaihdevuodet kyllä useimmilla tässä iässä jo on.
Mulla jatkui 55v. asti säännöllisinä kuin kello. Sitten jäi kahdesti välistä ja kolmannen kerran välistä jääminen oli sitten se kerta, kun kuukautisia ei enää tullut eli menopaussi. Olin silloin noin kk vajaa 56v. Eli 40+ saattaa joutua odottamaan menopaussia kymmenenkin vuotta.
Menopaussi on ollut ihanaa aikaa, koska kerran tai kaksi kk vaivannut migreeni katosi kokonaan! Eikä vaivojakaan ole ollut, alle viisi kuumaa aaltoa ja siinä kaikki. Hormoneja en ole koskaan voinut käyttää.
Valitettavasti, vaikka 47 tuli marraskuussa täyteen.