Tietääkö kaunis nainen aina olevansa kaunis?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä ainaki tiedän, että oon ruma 😅
Tiedätkö olevasi myös ärsyttävä ja tyhmä?
Hah. Puhutko nyt siellä peilille?
Sanoo toinen ruma ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset arvioivat oman ulkonäkönsä aina yläkanttiin ja miesten tason alakanttiin. Tämähän on tutkittu juttu.
Linkki tähän tieteelliseen tutkimukseen? :) Ai et löydä? Niin, koska sellaista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Naisen kauneuden arvioivat miehet, eivät naiset.
Näin pahasti metsään menevää lausuntoa harvoin kuulee
Useimmiten kyllä tietää jo pienestä pitäen, kun saa ihastelua osakseen ympäristöltä. Oppii sitä sitten hyödyntämään ja olettaa saman jalustalle nostamisen jatkuvan iankaikkisesti.
Ehdottomasti. Sen huomaa kun miehillä kuola valuu suunpielistä ja katse on kiimainen.
Kauniit naiset ei kauaa ole yksin. Rumat sitten heitetään pimeään nurkkaan
m45
Kyllä , kuulin niin usein siitä , että oletpas sinä ruma . Ennen sitä en ajatellut koko asiaa .
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Sen huomaa kun miehillä kuola valuu suunpielistä ja katse on kiimainen.
Onneksi olen ruma.
Vierailija kirjoitti:
kyllä
Ja noin 6 desimaalin tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Naiset arvioivat oman ulkonäkönsä aina yläkanttiin ja miesten tason alakanttiin. Tämähän on tutkittu juttu.
Kyllä ja kaunis nainen rumenee yöksi, kun pesee naamansa ja poistaa tekohiukset ja tekovempeleet ja ruma nainen kaunistuu kun laittelee itseään kuin riivattu,
Eivät tiedä. Monesti se on jokin pieni asia ihmisessä.
Ei kiloa pakkelia ketään kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minusta tämä on juuri toisinpäin. :D
Molemmat arvioivat yläkanttiin, paitsi jos henkilöllä on jokin neuroosi. Evoluution kannalta on tietenkin tärkeää olla ylioptimistinen omista mahdollisuuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen kauneuden arvioivat miehet, eivät naiset.
Miksi 😂 on naisillakin silmät
Naiset arvioivat itseään kauniimmat naiset rumiksi tai tavallisen näköiseksi, itsensä keskivertoa kauniimmaksi ja ainakin sanovat keskivertoa vaatimattomamman näköisiä ystävättäriänsä kauniiksi. Naiset myös kehuvat haukkuvat muille muiden naisten ulkonäköä sen mukaan, mitä he pitävät näistä naisista.
Pääosin tietää mutta on olemassa se suurin joukko meitä jotka olemme jotain tuosta välistä. Katseiden ja lähestymiseen perusteella olen tavis ja ihan kelvollinen. Panostaminen hiuksiin meikkiin ja naiselliseen pukeutumiseen saattaa hiukan vaikuttaa asioihin. Mieheni mielestä olen kaunis ja tiedän hänen katseesta että hän kokee minut niin. Koska onhan nää myös makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
m45
Kaunis mutta älykäs on nimenomaan yksin ja syystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m45
Kaunis mutta älykäs on nimenomaan yksin ja syystä!
Niset eivät ole älykkäitä. Miehet pokaa Nobelin palkinnot, yms.
kyllä. esim kauniita naisia lähestytään kaduilla ja esim pelkän baari-illan aikaan jopa 10 kertaa. minä taas rumana naisena tiedän olevai ruma kun niin on sanottu useamman miehen toimesta ja koskaan kukaan ei ole lähestynyt. olen myös nyt 36-vuotiaana edelleen ikisinkku
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli nimenomaan toisinpäin niissä tutkimuksissakin. :D
Se, miten nainen (tai mies) arvioi oman ulkonäkönsä, riippuu ihan siitä, mitä hänelle on siitä lapsena sanottu.
Teini-iässä ajattelin aluksi, että olen ruma, ja siksi minulla ei ole kavereita. Kerran peiliin katsoessani totesin, että sieltähän katsoo minua ihan tavallisen näköinen tyttö. Ei ruma eikä kaunis. (sitähän suurin osa meistä oikeasti on) Eli syy, miksi olin yksinäinen, oli joku muu kuin ulkonäkö.
Nyt tiedän, että olen ikäisekseni keskivertoa "paremmin säilynyt". En edelleenkään pidä itseäni erityisen kauniina, vaikka välillä sellaistakin kommenttia olen kuullut. Ihan tavallisen näköinen edelleen.
Nuoruuden kuviani katsellessa täytyy todeta, että olin kyllä kauniimpi kuin itse silloin ajattelin olevani.
Ruma en ole koskaan ollut, vaikka ilkeä naapurintyttö niin joskus väittikin.
Kyllä se vanha sanonta pitää ihan paikkansa, että kauneus on katsojan silmissä, mutta jos jonkun yleispätevän standardin mukaan (jota ei oikeastaan ole edes olemassa) mennään niin, moni kaunis nainen tietää, mutta moni kaunis nainen ei tiedä olevansa kaunis, eikä silloin yleensä ole edes välttämättä kovin vastaanottavainen kehuille ulkonäkönsä suhteen kun ei itse kauneuttaan näe. Moni ruma varmasti tietää olevansa ruma, mutta moni luulee olevansa kaunis ja ovat silloin yleensä vähän liiankin itsevarmoja joka saattaa kostautua, mutta toisaalta itsevarmuus on yleisesti hyvä ihan kaikilla. Jos on liian itsevarma niin odotukset saattaa olla hieman liian korkealla joka lopulta saattaa aiheuttaa turhia angsteja. Sama koskee tietysti myös miehiä.